PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

CUPRA Formentor VZ 1.4 e-Hybrid 245 PS [mini test]

Τον άτυπο τίτλο του ιδανικού crossover διεκδικεί το CUPRA Formentor. Ειδικά στην έκδοση VZ e-Hybrid με τους 245 ίππους μας δείχνει πως πρέπει να είναι ένα αυτοκίνητο που δεν μεταφέρει απλά τους επιβάτες του από το ένα σημείο στο άλλο.

Το CUPRA Formentor VZ e-Hybrid δεν είναι ένα ακόμα σπορ μοντέλο με πολύ καλές επιδόσεις. Χωρίς να το βροντοφωνάζει, αφού εμφανισιακά και με τις υπόλοιπες εκδόσεις του δεν διαφέρει σημαντικά, είναι «εδώ» για να υπενθυμίσει ότι η αυτοκίνηση υπάρχει για να χαρίζει και χαμόγελα αδρεναλίνης στον ευτυχή κάτοχο ενός τέτοιου οχήματος.

Άλλωστε και η ονομασία Cupra προέρχεται από τους αγώνες αυτοκινήτου. Για την ακρίβεια από τις δύο λέξεις CUP και  RACING παραπέμποντας έτσι και στις γρήγορες εκδόσεις των γρήγορων Seat του παρελθόντος.

Αλλά ας ξεκινήσουμε με τα βασικά της παρουσίασης του CUPRA Formentor VZ, που η μια εβδομάδα που το είχαμε στην κατοχή μας πέρασε πολύ γρήγορα και σίγουρα θα το αναζητήσουμε ξανά τη θέση οδήγησης του.

Η σιλουέτα του plug-in υβριδικό Formentor είναι ξεχωριστή, σε κάθε περίπτωση όμορφη χωρίς ωστόσο να προκαλεί με σχεδιαστικές εξάρσεις (βλέπε κραυγαλέες αεροτομές, μαρσπιέ κ.λπ.). Την παράσταση κλέβουν οι ιδιαίτερης σχεδίασης 19άρες ζάντες που κρύβουν τις ευμεγέθεις δαγκάνες των εμπρός δισκοφρένων, αλλά και  τις βαμμένες μπρονζέ τετραπλές απολήξεις.

Το εσωτερικό του CUPRA Formentor VZ διακρίνεται για την αρτιότητα των υλικών αλλά και την εργονομία του. Η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική, ενώ η σχεδίαση των εμπρόσθιων καθισμάτων ενισχύουν  την σπορ εσάνς που αναδύει στην ατμόσφαιρα το CUPRA.

Πατώντας το μπουτόν της εκκίνησης ο οδηγός θα δει να φωτίζεται ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,25 ιντσών με τις δυνατότητες παραμετροποίησης ο οποίος συνδυάζεται από την οθόνη αφής των 12,0 ιντσών του συστήματος πολυμέσων και ψυχαγωγίας.’

Οι χώροι για 5 επιβάτες είναι άνετοι, με τον χώρο των αποσκευών αυτός να φτάνει τα 420 λίτρα. Στο μεταξύ  υπάρχει και μεταβαλλόμενο δάπεδο των αποσκευών, γεγονός που βοηθάει στην φόρτωση περισσότερων αντικειμένων. Επίσης πολύ χρήσιμοι είναι οι διακόπτες που μπορούν να αναδιπλώσουν τα πίσω καθίσματα με μια μόνο κίνηση.

Και πάμε στην ουσία που δεν είναι άλλη από το κινητήριο σύνολο του CUPRA Formentor VZ, οι 245 ίπποι προκύπτουν από την τοποθέτηση ενός 4κύλινδρου, υπερτροφοδοτούμενου συνόλου βενζίνης 1.400 κυβικών  απόδοσης 150 ίππων, που συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 85 kW (115 ίππων). Ο οποίος βρίσκεται τοποθετημένος ανάμεσα στον κινητήρα και στο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DSG) των έξι σχέσεων.

Τα παραπάνω χαρακτηριστικά χαρίζουν εξαιρετικές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 7,0 δεύτερα και τελική ταχύτητα 210 χλμ./ώρα) αλλά και 400 Nm ροπής, που μεταφέρεται αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς. Αυτό μεταφράζεται σε τεράστιο απόθεμα δύναμης, στο δεξί πόδι του οδηγού σε κάθε συνθήκη προσφέροντας εξαιρετικές επιδόσεις σε συνδυασμό με το ταχύτητα 6άρι DSG.

Το μόνο που δεν έχει στον εξοπλισμό του το CUPRA Formentor VZ είναι ένα… ζευγάρι δερμάτινα γάντια για τον οδηγό του, καθώς η παραμετροποίηση στο προφίλ Cupra συνοδεύεται με ανάλογα χρωματισμένο ήχο. Από μόνο του αυτό είναι ένα στοιχείο που στον οδηγό με σπορ ανησυχίες θα χαρίσει πολλά χαμόγελα.

Την ίδια στιγμή η αίσθηση που θα απολαμβάνει από το εξαιρετικό στήσιμο του αυτοκινήτου, θα τον αποζημιώνει σε κάθε χιλιόμετρο. Δεν είναι ωστόσο ανάγκη να μαζέψεις πολλά χιλιόμετρα για να απολαύσεις ήχο και σπορ οδήγηση. Και με 60  κα με 80 (χλμ./ώρα) και επιλεγμένο το προφίλ στο κόκκινο (Cupra) θα βυθίζεις το πόδι στο γκάζι, το DSG θα κατεβάζει ακαριαία και οι αισθήσεις σας θα γεμίζουν από ήχο και σβελτάδα.

Πρακτικά οι στροφές για το CUPRA Formentor VZ γίνονται ευθεία, αν φυσικά υπακούς στους κανόνες της φυσικής, ενώ και η διαδικασία πέδησης είναι άκρως αποτελεσματική. Θέλει ωστόσο μια εξοικείωση, το πεντάλ, γιατί απαιτεί λίγο δύναμη περισσότερο από τους Ιάπωνες ανταγωνιστές. Η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση DCC κάνει πράξη την άνεση στην καθημερινή μετακίνηση και την ίδια στιγμή μεταμορφώνει το αυτοκίνητο σε αυτόν που θα το πιέσει.

Στη διάρκεια της δοκιμής εκτιμήσαμε την αυτονομία των 55 χιλιομέτρων με ρεύμα, αφού πρακτικά πας κι έρχεσαι στην εργασία σου με ελάχιστη κατανάλωση. Σε απλή οικιακή πρίζα απαιτούνται επτά ώρες φόρτισης, ενώ με τη χρήση wallbox 7,4 kW, ο χρόνος μειώνεται στις μόλις δύο ώρες.

Η μπαταρία ιόντων-λιθίου να τονιστεί ότι  έχει ενεργειακή χωρητικότητα 12,8 kWh και προσφέρει ηλεκτρική κίνηση σε ταχύτητες μέχρι και 135 χλμ./ ώρα. Παραμένοντας στην κατανάλωση και επιλέγοντας την υβριδική κίνηση, η κατανάλωση με πολύ βαρύ πόδι δεν ξεπέρασε τα 7,4 λίτρα.

Ναι, τα 47.790 ευρώ που κοστίζει το CUPRA Formentor VZ δεν είναι λίγα. Αλλά στον ηλεκτρικό κόσμο που κινείται η αυτοκίνηση ευτυχώς που υπάρχουν αυτοκίνητα που υπενθυμίζουν ότι υπάρχουν πολλοί δρόμοι πριν την πλήρη απεξάρτηση  μας από τα θερμικά μοτέρ.

Και στην περίπτωση του plug-in υβριδικού Cupra, με τα χρήματα που αγοράζεις ένα ηλεκτρικό, εδώ έχεις και το πλεονέκτημα της ηλεκτροκίνησης αλλά και της αυθεντικής σπορ οδήγησης που δεν συναντάς στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Δίχως να ξεχνάμε και τα πρακτικά ζητήματα της φόρτισης και της αυτονομίας…

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων CUPRA

Τεχνικά χαρακτηριστικά   CUPRA Formentor VZ 1.4 e-Hybrid
Κινητήρας/ ηλεκτρομοτέρ 1.400 κ.εκ., 4κύλινδρος, turbo άμεσου ψεκασμού, βενζίνης + ηλεκτροκινητήρας 85 kW
Ισχύς, ροπή βενζινοκινητήρα150 PS,   250 Nm
Συνδυασμένη ισχύς, ροπή 245 ίπποι, 400 Nm
0-100 χλμ./ώρα, τελική ταχύτητα7,0 δλ., 210 χλμ./ώρα
Χωρητικότητα μπαταρίας, ηλεκτρική αυτονομία10,8 kWh, 54 χλμ.
Κατανάλωση εργοστασιακή / δοκιμής5,5 / 6,5 lt/100km (με γεμάτη μπαταρία)
Εκπομπή CO233-43 γραμμ./χλμ.
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ)4.446 / 1.839 / 1.520 χλστ.
Χώρος αποσκευών345-1.415 λίτρα
Τιμή πώλησης έκδοσης δοκιμήςαπό 47.790 ευρώ
Φωτογραφίες: Κώστας Χαλκιαδάκης

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!