PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Opel Astra GSe 224 PS [mini test]

Οι καυτές εκδόσεις για τα δημοφιλή μικρομεσαία τείνουν να εξαφανιστούν, με την ηλεκτροκίνηση πάντως να δείχνει το καλό της πρόσωπο και να δίνει νέα διάσταση στα πάλαι ποτέ… hot hatchbacks.

Και τι δεν έχουν ακούσει αυτές οι έρμες οι νέες τεχνολογίες. Ότι τα αυτοκίνητα πλέον είναι βαρετά, αποστειρωμένα, δεν παράγουν ωραίο ήχο ή ότι πρέπει να έχουμε το νου μας συνεχώς πότε θα βρεθούμε κοντά σε καμία πρίζα.

Αλήθεια είναι όλα αυτά, ωστόσο δεν μπορούμε να πούμε ότι φταίει η ηλεκτροκίνηση για την εξάλειψη των ισχυρών εκδόσεων με πολλούς… θερμικούς ίππους. Ίσα ίσα που η ύπαρξη ενός ηλεκτροκινητήρα μπορεί να αναθερμάνει το ενδιαφέρον στην περίπτωση μίας γήινης έκδοσης.

Μία τέτοια ήταν η έκδοση του νέου Opel Astra με βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1.200 κ.εκ. και απόδοσης 130 ίππων, την οποία δοκιμάσαμε εκτενώς πριν από μερικούς μήνες. Η έκδοση GSe ωστόσο που μας αφορά στην παρούσα μικρή δοκιμή, είναι η ταχύτερη και ισχυρότερη εκδοχή του νέου Opel Astra (προς το παρόν τουλάχιστον).

Mε τη βοήθεια της plug in υβριδικής τεχνολογίας, το Astra GSe αποδίδει 224 ίππους και 360 Nm ροπής. Για να επιτευχθεί αυτή η συνδυαστική ιπποδύναμη, το Opel της δοκιμής μας εφοδιάζεται με turbo βενζινοκινητήρα απόδοσης 181 ίππων και έναν ηλεκτροκινητήρα 110 ίππων.

Το αποτέλεσμα είναι να έχουμε ένα σύνολο που είναι σε θέση να φθάνει τα 0-100 χλμ./ώρα σε 7,5 δευτερόλεπτα και την τελική ταχύτητα των 235 χλμ./ώρα, απαιτώντας ελάχιστη κατανάλωση καυσίμου στην περίπτωση που η μπαταρία (χωρητικότητας 9,9 kWh είναι γεμάτη).

Δηλαδή για να είμαστε συγκεκριμένοι, έπειτα από 2 ώρες σε wallbox 7,4 kW ή 5 ώρες σε απλό οικιακό φορτιστή μπορούμε να διανύσουμε 45-50 χλμ. χωρίς την παραμικρή κατανάλωση καυσίμου, και έπειτα με τη χρήση βενζίνης έχουμε μία normal κατανάλωση της τάξης των 6,5-7 λίτρων/100 χλμ.

Είτε λοιπόν πραγματοποιούμε σύντομες αστικές διαδρομές χωρίς κόστος αμόλυβδης, είτε έχουμε ένα ισχυρό υβριδικό με κατανάλωση… Opel Corsa.

Το ενδιαφέρον της υπόθεσης είναι πως η αμφίεση του Astra GSe υποστηρίζει όλη την παραπάνω προίκα σε επιδόσεις και τεχνολογία. Χαμηλωμένο κατά 10 χιλιοστά, πιο σφιχτό (ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση), με ιδανική θέση οδήγησης (καθίσματα AGR) και paddles πίσω από το τιμόνι.

Αγριεμένο δηλαδή τόσο ώστε να μην ξεφύγει κιόλας από τον πολιτισμένο του χαρακτήρα. Το 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο με μετατροπέα ροπής είναι τόσο smooth που σου υπενθυμίζει ότι βρίσκεσαι σε ένα κυριλέ σβέλτο μικρομεσαίο, εκτός βέβαια αν επιλέξεις το «sport» μεταξύ των drive modes και… ανέβει κάπως η ένταση και η αδρεναλίνη. 

Ο διάκοσμος παραμένει καλαίσθητος όπως τον συναντήσαμε και στο Astra των 130 ίππων, με μπόλικα gadgets, κυρτό πάνελ με δύο ψηφιακές οθόνες και αξιόλογους χώρους για αντικείμενα.

Μικρή ένσταση για το χώρο αποσκευών που λόγω της μπαταρίας περιορίστηκε κατά 70 λίτρα, φθάνοντας πλέον τα 352 συνολικά (ψαλίδι σε ύψος και όχι σε φάρδος). Χαλάλι όμως για ένα μικρομεσαίο hatchback με σπορ προσανατολισμό (τόσο σε θέμα εμφάνισης, όσο και σε θέμα οδήγησης), καθώς αποτελούν πλέον εξαίρεση στους δρόμους της χώρας μας και είναι σίγουρα καλοδεχούμενα.

Το Astra GSe λοιπόν δεν είναι το μοντέλο που δημιουργήθηκε για να κάνει… εμπορικό πάταγο. Είναι ένα αρκετά πιο ισχυρό και προικισμένο Astra, με σπορ κορδέλα, προχωρημένο τεχνολογικά και με ελάχιστες απαιτήσεις σε κόστος χρήσης. Λογικό να ζητάει και αυτό το κατιτίς του για να μπει στο γκαράζ σας, με το τίμημα να ξεπερνά πάντως τα 50 χιλιάρικα (συγκεκριμένα 51.600 ευρώ για την έκδοση δοκιμής).

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων OPEL

Τεχνικά χαρακτηριστικά   Opel Astra GSe 224 PS
Κινητήρας / ηλεκτροκινητήραςΤετρακύλινδρος turbo βενζίνης, 1.598 κ.εκ./ηλεκτροκινητήρας 110 PS
Ισχύς, Ροπή / Ισχύς ροπή181 PS/ 6.000 rpm, 250 Nm/ 1.750 rpm / 110 PS, 320 Nm
Συνδυασμένη ισχύς224 ίπποι
Μπαταρία/ αυτονομία12,4 kWh (9,9 net) / 64 χλμ.
0-100, Τελική7,5 δλ., 235 χλμ./ώρα
Κατανάλωση εργοστασιακή / δοκιμής1,1-4,5/ 6,5-7,0 λτ./100 km
Εκπομπή CO225 γραμμ./χλμ.
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ)4.374 x 1.860 x 1.442 χλστ.
Χώρος αποσκευών352 λίτρα
Τιμή πώλησης έκδοσης δοκιμής51.600 ευρώ
Φωτογραφίες: Νίκος Βαϊλακάκης

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!