PINEDΔΟΚΙΜΕΣ

Honda CR-V e:HEV 2.0 i-MMD 184 PS AWD [test drive]

Χρειάστηκε άραγε να περάσουν 30 ολόκληρα χρόνια και 6 γεμάτες γενιές, για να καταλάβουμε ότι δρόμος της τεχνολογίας και της εξέλιξης περνά από τα χέρια της Honda; Για όσους δεν έχουν πειστεί ακόμη για το λόγο του αληθές, υπάρχει το νέο CR-V, το οποίο και δοκιμάζουμε.

Η αρχική ιδέα σχετικά με το CR-V ήταν να αποτυπωθεί η πρόταση της Honda όσον αφορά τα οχήματα ελευθέρου χρόνου, με έμφαση στους χώρους, την αξιοπιστία και τις ικανότητες εκτός δρόμου.

Στην πορεία πάνω κάτω οι προτεραιότητες έμειναν ίδιες, μόνο που τα τελευταία χρόνια η ανάγκη για μείωση της εκπομπής CO2 έφερε σε πρώτο πλάνο την υβριδική τεχνολογία. Με τους Ιάπωνες μάλιστα να έχουν κάνει αρκετά… μεταπτυχιακά στον συγκεκριμένο τομέα.

Ένας άλλος παράγοντας που επηρέασε το  CR-V είναι η διεύρυνση της SUV γκάμας για τη Honda. Η έλευση του ολοκαίνουργιου ZR-V, ενός πιο συμπαγούς μεσαίου crossover, ανάγκασε το CR-V να κοιτάξει ψηλότερα στην κατηγορία.

Να μεγαλώσει δηλαδή αισθητά κατά 8 εκατοστά σε μήκος, ένα εκατοστό σε φάρδος και κατά 3,8 εκατοστά σε θέμα μεταξονίου. Δηλαδή το ιαπωνικό SUV στην έκτη του γενιά φθάνει τα 4,706 μέτρα σε μήκος (2,7 μέτρα το μεταξόνιο), με την πρώτη γενιά -για να έχετε μία αίσθηση της πορείας του- να μην ξεπερνά σε μήκος τα 4,51 μέτρα (μικρότερο και από το ZR-V των 4,56 μέτρων).

Ο κόσμος του αυτοκινήτου όμως αλλάζει και γίνεται πιο όμορφος και λαμπερός όπως δείχνει και το ντιζάιν του νέου CR-V. Η Honda συνήθως μας εκπλήσσει σχεδιαστικά, όμως αυτή τη φορά προτίμησε να προβάλλει ένα πιο αρμονικό πρόσωπο, με τα γούστα να ισορροπούν ανάμεσα στην ευρωπαϊκή και την αμερικανική κουλτούρα όπου έχει μεγάλη βαρύτητα εμπορικά.

Είναι κομψό χωρίς να απαιτεί την προσοχή, δεν κρύβει τον όγκο του και ξεχωρίζει περισσότερο με τα όμορφα φωτιστικά σώματα LED (σχηματίζουν δύο αντικριστά μπούμερανγκ), καθώς και την πολύγωνη μάσκα που εκτείνεται μέχρι το κάτω μέρος.

Μέσα σε αυτές τις τρεις δεκαετίες ακούστηκαν ψίθυροι σχετικά με την προσοχή που έδιναν τότε οι Ιάπωνες σχετικά με την ποιότητα του εσωτερικού. Ποιότητα βέβαια με την οπτική των Ευρωπαίων πάντα, γιατί οι άνθρωποι της Honda έβλεπαν πάντα ουσία, αξιοπιστία και οικολογικό χαρακτήρα, εκεί που ο ανταγωνισμός κοιτούσε να είναι τα υλικά πιο μαλακά ή οι πόρτες βαρύτερες σε αίσθηση.

Ο χρόνος το έλυσε λοιπόν και αυτό το ζήτημα, με το εσωτερικό να φωνάζει πλέον για τον premium χαρακτήρα του, σε βαθμό που το κάνουν 2-3 SUV -το πολύ- ανάμεσα στον ανταγωνισμό.

Όμορφες σικάτες διχρωμίες, οθόνη αφής 9 ιντσών, κυψελώδης ορθογώνια φάσα κατά μήκος του ταμπλό και κονσόλα με πλήκτρα αντί επιλογέα ταχυτήτων, συνθέτουν το σύγχρονο σκηνικό, που δεν ξεχνά βέβαια και την ουσία της υπόθεσης.

Δεκάδες φυσικοί διακόπτες, χώροι για μικρά αντικείμενα και gadgets όπως η ασύρματη φόρτιση, θυμίζουν πως το CR-V είναι ένα αυτοκίνητο φτιαγμένο για να περνάς μαζί του αρκετό χρόνο, είτε σε ταξίδι, είτε απλά σε συχνά δρομολόγια.

Αυτό μαρτυρούν άλλωστε τα φιλόξενα καθίσματα αλλά και ο χώρος για τα γόνατα των πίσω (+1,6 εκατοστά) που έχει και αυτός αυξηθεί μαζί με το μεταξόνιο (χώρος αποσκευών 587 λίτρα).

Από τη μία λοιπόν έχουμε ένα SUV που δείχνει πιο δύσχρηστο σε αστικό περιβάλλον και ειδικά σε μία πόλη όπως η Αθήνα, από την άλλη όμως οι ανέσεις έχουν αυξηθεί σε τέτοιο βαθμό που να κοιτάς το ημερολόγιο με τα διαθέσιμα τριήμερα μήπως φύγεις για καμία εξόρμηση με την οικογένεια (ευτυχώς το 2024 έχει μπόλικα τέτοια).

Πάντως, είτε μέσα στην πόλη, είτε εκτός, το υβριδικό σύστημα του CR-V έχει εξελιχθεί σε τέτοιο βαθμό που να μην αγχώνει τον οδηγό ιδιαίτερα σχετικά με τις απαιτήσεις του σε καύσιμο.

Το αναβαθμισμένο σύστημα e:HEV είναι λίγο πολύ γνωστό σε γενικές γραμμές. Αποτελείται από έναν δίλιτρο τετρακύλινδρο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού -ο οποίος εκτελεί διαδοχικούς μικρό-ψεκασμούς- (σε κύκλο Atkinson) και δύο ηλεκτροκινητήρες που λειτουργούν σε παράλληλη διάταξη.

Ο βενζινοκινητήρας αποδίδει 148 ίππους (145 στην προηγούμενη γενιά) και 189 Nm ροπή (175 Nm στο παρελθόν), με τους δύο ηλεκτροκινητήρες να αποδίδουν 335 Nm.

Η μπαταρία ιόντων λιθίου έχει χωρητικότητα 1,4 kWh (1,1 kWh net) και παίζει με τη σειρά της σημαντικό ρόλο ώστε το… θηρίο των 1.806 κιλών να μην καταναλώνει περισσότερα από 7-7,2 λίτρα/100 χλμ.

Η απόδοση των 184 ίππων (ουσιαστικά είναι αυτή του ηλεκτροκινητήρα) ταιριάζει γάντι στην προσωπικότητα του CR-V. Δεν θα εκθέσει τον οδηγό σε ένα προσπέρασμα (0-100 χλμ./ώρα σε 9,4 δευτερόλεπτα, τελική ταχύτητα 187 χλμ./ώρα), ενώ δεν είναι φυσικά και ένα SUV που θα ξεχωρίσει για τον εκρηκτικό του χαρακτήρα.

Είναι εντελώς ισορροπημένο σε όλα του, με τη ρύθμιση της ανάρτησης (MacPherson με ψαλίδια βάσης εμπρός, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) και τον σχεδιασμό των καθισμάτων να δίνουν ένα σφιχτό τόνο για τα δεδομένα ενός οικογενειακού μοντέλου.

Όλα πάντως δείχνουν να έχουν δημιουργηθεί ώστε να υπάρχει προτεραιότητα σε θέματα άνεσης, ευκολίας και ασφάλειας. Από το πλαίσιο που υποστηρίζει την ύπαρξη 11 αερόσακων, τις πόρτες που ανοίγουν σχεδόν κατά 90 μοίρες, τα συστήματα ηλεκτρονικών βοηθημάτων του Honda Sensing 360, ή τα συρόμενα πίσω καθίσματα.

Όλα συνηγορούν στο ότι κατά τη συμβίωση με το CR-V δε χρειάζεται να σε απασχολούν και πολλά. Το τιμόνι είναι παραδοσιακά ευχάριστο σε αίσθηση, ο οπτικός έλεγχος από τη θέση οδήγησης είναι εξαιρετικός.

Το αυτόματο κιβώτιο (μίας σχέσης όταν λειτουργεί ως ηλεκτρικό και δύο σχέσεων όταν παρεμβαίνει ο βενζινοκινητήρας) μπορεί να λειτουργεί πολύπλοκα χωρίς να απασχολεί τον οδηγό που αρκείται στο να πατήσει το διακόπτη D, το R ή το P στα δεξιά του.

Σαφώς μπορεί κανείς να γίνει πιο παρεμβατικός, είτε με τα puddles πίσω από τιμόνι, είτε με τις εναλλαγές στο Drive Mode (η χαρτογράφησή αλλάζει μέσω το Dynamic, Normal, Snow ή Eco).

Η κατανομή της ροπής γίνεται συνεχώς και στους δύο άξονες χωρίς να επιβαρύνεται επιπλέον η κατανάλωση καυσίμου, έχοντας ως αποτέλεσμα το SUV της Honda να είναι σταθερό σε κάθε πέρασμα και ικανό εκτός δρόμου (στον βαθμό που επιτρέπουν τα ελαστικά και τα 20 εκατοστά που το χωρίζουν από το έδαφος.

Καταλαβαίνει κανείς λοιπόν με ευκολία ότι η Honda εκτός του ότι εξέλιξε περαιτέρω το αγαπημένο της SUV σε θέματα χώρων, εξοπλισμού και premium χαρακτήρα, περνά και ένα σαφέστατο μήνυμα στην αγορά. «Μην κολλάτε με την ηλεκτροκίνηση, μπορώ να σας φτιάξω ένα SUV που τα κάνει όλα και καταναλώνει όσο ένα Jazz».

Είναι τετρακίνητο, χωράει τα πάντα, είναι γεμάτο τεχνολογίες και στο δρόμο παραμένει ευχάριστο και άνετο. Θα πληρώσεις δηλαδή μια και έξω 57.900 ευρώ, αλλά το πακέτο που έχεις στην κατοχή σου δικαιολογεί μέχρι και το τελευταίο σεντ. Αν πάλι αναπολείτε τις πιο κόμπακτ διαστάσεις και τις πιο προσιτές τιμές, κάντε υπομονή μέχρι τη δοκιμή του ZR-V που ακολουθεί σύντομα…

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων HONDA

Honda CR-V e:HEV AWD 184 PS – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.993 cc
Διάμετρος x διαδρομή 81,0 x 96,7 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός διαμήκης/ τετρακύλινδρος
Ισχύς 109 kW (148 PS) / 6.200 rpm
Ροπή 189 Nm (19,2 kgm) / 4.500 rpm
Τροφοδοσία Άμεσος ψεκασμός σε λειτουργία κύκλου Atkinson
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Ηλεκτροκινητήρας Ισχύς: 135 kW, Ροπή: 315 Nm
Μπαταρίες Ιόντων Λιθίου 1,4 kWh, (1,1 net)
ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ
Μέγιστη ισχύς 184 PS (η ισχύς του ηλεκτροκινητήρα)
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,4 sec
Τελική ταχύτητα 187 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,2 lt/100 km
Τυποποιημένη μικτή (WLTP) 5,8 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 57 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 789 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 151 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο, e-CVT
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Dunlop Sport Maxx 050, 235/60 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.706 x 1.866 x 1.684 mm

Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω)
Off road γωνίες
Απόσταση από το έδαφος

1.612/1.638 mm
Πρόσβασης 37,0, Διαφυγής 49,0, Ράμπας 28,0 μοίρες
200 mm

Μεταξόνιο 2.700 mm
Χώρος αποσκευών 588-1.643 lt
Απόβαρο 1.806 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 57.900€

Νίκος Βαϊλακάκης

O Νίκος μπορεί να είναι από τα πιο πρόσφατα μέλη στην ομάδα, αλλά διαθέτει πολυετή εμπειρία ως δημοσιογράφος από παλιά. Ακόμη και πριν δημιουργηθεί το caroto.gr!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!