Nissan VVEL: Καλώς και ας άργησε

04_resize

Κάτι οι αυστηρότερες νόρμες περί εκπομπών ρύπων, κάτι οι απαιτήσεις για μειωμένη κατανάλωση καυσίμου χωρίς όμως παραχωρήσεις στον τομέα της ισχύος ώθησαν την Nissan στην κατασκευή ενός νέου συστήματος, του VVEL (Variable Valve Event and Lift) που μεταβάλλει τον χρονισμό αλλά και την βύθιση των βαλβίδων.

Συγκεκριμένα, το VVEL συνδυάζει το ήδη υπάρχον σύστημα C-VTC (μεταβλητού χρονισμού) της Nissan με μία συναρμογή από ένα άξονα με δύο έκκεντρα που «κάθεται» πάνω σε ένα σύνδεσμο. Στα αριστερά της φωτογραφίας υπάρχει ένας ηλεκτροκινητήρας ο οποίος μεταβάλλει την φάση (την γωνία) του άξονα. Ενώ οι συμβατικοί κινητήρες χρησιμοποιούν την γνωστή πεταλούδα το VVEL κάνει την ίδια δουλειά απευθείας αλλάζοντας με αυτό τον τρόπο την βύθιση των βαλβίδων εισαγωγής. Κάτι σαν το Valvetronic· ίδια λογική αλλά με διαφορετική εκτέλεση. Η Nissan ισχυρίζεται πως το VVEL αυξάνει και «απλώνει» την ροπή του κινητήρα σε μεγαλύτερο εύρος στροφών, εξασφαλίζει μειωμένη κατανάλωση καυσίμου ενώ οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μπορούν να μειωθούν μέχρι και 10%. Αξίζει να σημειωθεί πως το VVEL αποτελεί μέρος του οικολογικού πλάνου «Nissan Green Program 2010» που έχει προγραμματίσει η ιαπωνική εταιρία. Το VVEL εμφανίστηκε για πρώτη φορά στον κινητήρα που τοποθετείται στο Infiniti G37 το οποίο παρουσιάστηκε πριν από μερικές μέρες στην έκθεση αυτοκινήτου της Νέας Υόρκης.

cover-l33g-copy

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close