Μεταβαλλόμενης γεωμετρίας πτερωτές

f38_resize

Τα συστήματα υπερτροφοδότησης (turbo) με πτερωτές μεταβαλλόμενης γεωμετρίας έχουν την δυνατότητα να αλλάζουν την γωνία των πτερυγίων τους ανάλογα με το φορτίο του κινητήρα. Με αυτό τον τρόπο βελτιώνεται η απόδοση του συμπιεστή αφού επηρεάζεται άμεσα από την κυκλοφορία των καυσαερίων. Η κατεύθυνση της ροής των αερίων επιταχύνει γρηγορότερα τα πτερύγια του συμπιεστή, ακόμα και στις πολύ χαμηλές στροφές, ενώ η ρύθμιση της παροχής εξασφαλίζει την καλύτερη δυνατή λειτουργία και απόδοση, σε όλο το φάσμα λειτουργίας.

Μέχρι πρότινος τα συστήματα turbo με στρόβιλο μεταβαλλόμενης γεωμετρίας έβρισκαν εφαρμογή στους diesel κινητήρες αλλά η συγκεκριμένη τεχνολογία πέρασε και στους βενζινοκινητήρες με πιο πρόσφατο παράδειγμα το VTG της Porsche. H γερμανική εταιρία σε συνεργασία με την Borg Warner Turbo Systems κατόρθωσαν να λύσουν τα προβλήματα υπερθέρμανσης κατασκευάζοντας μία τουρμπίνα από προηγμένα υλικά, υψηλών θερμοκρασιακών αντοχών, έως και 1000 βαθμών Κελσίου. Το νέο σύστημα, με την ονομασία VTG «Variable Turbine Geometry» και εμφανίσθηκε για πρώτη φορά στη νέα 911 Turbo.

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close