Φ

Φωτιστικά σώματα (ενεργητικά-Xenon-LED)

Φωτιστικά σώματα (ενεργητικά-Xenon-LED)

Τα ενεργητικά φωτιστικά σώματα δεν απατώνται πλέον μόνο στις πολυτελείς λιμουζίνες αλλά και σε μοντέλα μικρότερων κατηγοριών. Ενδεικτικά, αναφέρουμε τα «έξυπνα» φώτα της Opel, που εξελίχθηκαν σε συνεργασία με την Hella, και προσφέρουν ασφαλέστερες συνθήκες νυχτερινής οδήγησης. Σύμφωνα με τα τελευταία στατιστικά δεδομένα στην Γερμανία  περισσότερα από το 40% των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων συμβαίνουν την νύχτα παρά το γεγονός ότι η κυκλοφορία την ημέρα είναι αυξημένη κατά 80%. Την συνολική ιδέα η γερμανική εταιρία την ονομάζει AFL (Adaptive Forward Lighting) και συνδυάζεται με προβολείς τύπου Bi-Xenon οι οποίοι παράγουν δύο έως τρεις φορές ισχυρότερη φωτεινή δέσμη από τους συμβατικούς προβολείς αλογόνου ενώ το φως τους δίνει την αίσθηση το «καθαρό» της ημέρας.

Τα προηγμένα τεχνολογικά σώματα βασίζονται σε ένα μηχανισμό που έχει την δυνατότητα έμμεσης περιστροφής της φωτεινής δέσμης κατά 15 μοίρες ανάλογα με την γωνία του συστήματος διεύθυνσης με αποτέλεσμα οι στροφές να φωτίζονται καλύτερα έως και 90%. Επιπλέον στους προβολείς AFL Bi-Xenon τοποθετείται ένα σταθερό κάτοπτρο φωτίζοντας την δεξιά ή αριστερή πλευρά του αυτοκινήτου υπό γωνία μέχρι και 90 μοιρών σε έκταση έως και περίπου 30 μέτρων. Η λειτουργία του εξαρτάται από την θέση των φλας, την γωνία του τιμονιού ενώ απενεργοποιείται όταν το όχημα ξεπεράσει τα 50χλμ/ώρα. Τα φωτιστικά σώματα τύπου Xenon περιέχουν αέριο xenon το οποίο διεγείρεται με υψηλή τάση εκπέμποντας άπλετο λευκό φως. Εκτός από την αίσθηση που προσδίδει βελτιώνει σημαντικά το οπτικό πεδίο του οδηγού σε σχέση με τις συμβατικές λυχνίες αλογόνου.

Πάντως, το μέλλον μοιάζει να ανήκει στα φωτιστικά σώματα τύπου LED τα οποία δεν είναι μόνο κομψότερα από τις παραδοσιακές λυχνίες με νήμα πυράκτωσης. Είναι επιπλέον πιο φωτεινά, πιο ασφαλή και πιο αποδοτικά – τόσο που μπορούν να μειώσουν την κατανάλωση καυσίμων κατά 1%. Επίσης, τα πίσω φώτα τύπου LED ανταποκρίνονται 10 φορές πιο γρήγορα από τα συμβατικά, και επομένως ο οδηγός του αυτοκινήτου που ακολουθεί έχει περισσότερο χρόνο να αντιδράσει σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Εάν το αυτοκίνητο κινείται με 100 χλμ. την ώρα, αυτό ισοδυναμεί με περιθώριο φρεναρίσματος έξι μέτρων περίπου, που μπορεί να κάνει τη διαφορά.

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close