Αεροδυναμική

ΑεροδυναμικήΗ αεροδυναμική ενός μοντέλου επηρεάζει διάφορους τομείς όπως την οικονομία καυσίμου, την σταθερότητα και την δημιουργία θορύβων στις υψηλές ταχύτητες, τις επιδόσεις κ.α. O συντελεστής οπισθέλκουσας αντιπροσωπεύει την δύναμη που αναπτύσσεται με αντίθετη φορά ως προς το αυτοκίνητο και αναπτύσσεται ανάλογα με το τετράγωνο της ταχύτητας. Όσο μικρότερος είναι ο συντελεστής αυτός τόσο μικρότερη έργο δαπανάται για την υπερνίκηση της αντίστασης του αέρα.

Η αεροδυναμική άντωση σχετίζεται άμεσα με το συγκεκριμένο θέμα και αφορά στην δύναμη που αναπτύσσεται στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου όσο η ταχύτητα αυξάνεται. Στα σπορ αυτοκίνητα, όπως οι Ferrari, η σχεδίαση του πατώματος είναι τέτοια που επιτρέπει την ταχύτερη ροή του αέρα στο πίσω μέρος ώστε το αυτοκίνητο να κολλά στην άσφαλτο. Η όλη ιδέα (ground effect) επινοήθηκε για πρώτη φορά από τον Colin Chapman και εμφανίσθηκε στους αγώνες και μετέπειτα σε αυτοκίνητα παραγωγής. Εκτός όμως από τα παραπάνω οι σχεδιαστές δίνουν ιδιαίτερα μεγάλη βαρύτητα στο σχεδιασμό του αμαξώματος ώστε ο αέρας να ρέει ομαλά γύρω από αυτό χωρίς να δημιουργούνται ενοχλητικοί θόρυβοι π.χ. από τους καθρέπτες, τους υαλοκαθαριστήρες, τα στεγανά των παραθύρων κ.α.

Εδώ θα διαβάσετε ένα αναλυτικό άρθρο για την αεροδυναμική

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close