Θόρυβος

f14_resize4

O θόρυβος που παράγεται από ένα αυτοκίνητο αποτελεί την συνισταμένη των δονήσεων πολλών πηγών. Οι συνιστώσες πηγές μπορεί να είναι ο κινητήρας, η εξάτμιση, οι αεροδυναμικοί θόρυβοι, οι θόρυβοι που προέρχονται από την κύλιση των ελαστικών, η πλατφόρμα του αυτοκινήτου, το σύστημα διεύθυνσης κ.λ.π. Ο θόρυβος που παράγεται στην καμπίνα των επιβατών ονομάζεται εσωτερικός ενώ ο θόρυβος που εκπέμπεται προς το περιβάλλον εξωτερικός. Φυσικό επακόλουθο είναι το γεγονός ότι οι εκπομπές του εξωτερικού θορύβου διαπερνούν την καμπίνα του αυτοκινήτου και επηρεάζουν και τα επίπεδα του εσωτερικού θορύβου. Η στάθμη εκπομπής του εξωτερικού θορύβου περιορίζεται αυστηρά από μια συγκεκριμένη διαδικασία μέτρησης όπως έχει διαρρυθμιστεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Ο συνηθέστερος και οικονομικότερος τρόπος καταστολής του θορύβου είναι η προσθήκη μονωτικών υλικών και φίλτρα θορύβου με στόχο την απορρόφηση των ταλαντώσεων του αέρα. Ο τρικύλινδρος κινητήρας αποτελεί έναν από τους πιο θορυβώδεις κινητήρες που εφαρμόζονται σε αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής με λιγότερο τους τετρακύλινδρους. Εκτός από τον τύπο του κινητήρα, η εγκατάσταση ή αν θέλετε η έδραση του κινητήρα είναι ένας από τους μεγαλύτερους συντελεστές που εμποδίζουν την μεταβίβαση των κραδασμών στην καμπίνα των επιβατών διασφαλίζοντας καλύτερη ποιότητα κύλισης ενώ παράλληλα συγκρατούν τον θόρυβο σε χαμηλά επίπεδα. Οι σιγαστήρες (σιλανσιέ) των εξατμίσεων είναι το μηχανικό τμήμα το οποίο είναι υπαίτιο για την καταστολή του θορύβου του συστήματος εξαγωγής.

Η αρχή λειτουργίας της κατασκευής του βασίζεται στην ανάκλαση και την σταδιακή κατάπνιξη των ηχητικών κυμάτων περνώντας μέσα από πολύπλοκα διαφράγματα και κανάλια τα οποία είναι κατασκευασμένα από απορροφητικά υλικά. Εκτός από τον κινητήρα οι εξωτερικοί θόρυβοι που αναπαράγονται κατά την κίνηση ενός επιβατικού οχήματος προέρχονται από άλλες δυο βασικές πηγές. Όταν το αυτοκίνητο κινείται δημιουργούνται θόρυβοι κατά τον στροβιλισμό του αέρα. Οι αεροδυναμικοί θόρυβοι προέρχονται από τον παλμική κίνηση του αέρα  η οποία στροβιλίζεται για παράδειγμα στις διάφορες εσοχές των θυρών όπως στα παράθυρα και στα σημεία που εφαρμόζει η πόρτα. Οι θόρυβοι κύλισης προέρχονται από την τριβή των ελαστικών στο οδόστρωμα.

Για αυτό το λόγο οι κατασκευάστριες εταιρίες θα πρέπει να πληρούν ορισμένες προδιαγραφές όσον αφορά τα γεωμετρικά στοιχεία του πέλματος, μειώνοντας τις ταλαντώσεις και τις τριβές μεταξύ πέλματος και οδοστρώματος μειώνοντας με αυτόν τον τρόπο τα ανεπιθύμητα ακουστικά κύματα. Όπως φαίνεται και στο σχήμα οι θόρυβοι κατά την κύλιση αποτελούν φυσικό επακόλουθο ενώ μπορούν να παραχθούν από την επαφή κακής ποιότητας του οδοστρώματος, την δημιουργία υποπίεσης, τον συντονισμό του αέρα ανάμεσα στα αυλάκια και την μη σωστή διάδοση των αέριων μαζών.

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε επίσης

Close
Back to top button
Close
Close