Ονομάζονται έτσι τα κυλινδρικά εξαρτήματα που βρίσκονται σε επαφή με τους λοβούς του εκκεντροφόρου άξονα και αναλαμβάνουν να μετατρέπουν την περιστροφική κίνηση του εκκεντροφόρου σε παλινδρομική κίνηση της βαλβίδας. Στα παλιότερης τεχνολογίας οχήματα υπήρχαν τα μηχανικά ωστήρια τα οποία σταδιακά εκτοπίστηκαν από τα υδραυλικά που έχουν την ιδιότητα να αυτορυθμίζονται. Τα υδραυλικά ωστήρια ρυθμίζουν τις ανοχές των βαλβίδων μέσω υδραυλικής πίεσης. Το πλεονέκτημα τους είναι ότι είναι αυτορυθμιζόμενα, δεν χρειάζονται ρύθμιση κάτω από κανονικές συνθήκες λειτουργίας και χρήσης και λόγω του ότι είναι σε διαρκή επαφή με το έκκεντρο λόγο θεωρητικά μηδενικών ανοχών είναι πολύ ευκολότερο να προβλεθεί πότε ανοίγει και κλείνει η βαλβίδα και οι εκπομπές ρύπων διατηρούνται σε χαμηλά επίπεδα.
2
Εχω θέμα με τα ωστηρια σε Fiat pundo ο κινητήρας είναι από γενική επισκευή σε καλή κατάσταση.. Βρήκα ένα σπρέι που βοηθάει στα ωστηρια στα 13ευρω ενώ για να τα αλλάξω με μεταχειρισμένα παει 250ευρω.ξερεις κανεις κάποια λυση που να γλυτώσει την κατάσταση;
αυτά που έχουν οι Αμερικάνικοι κινητήρες, push rod, λεγονται και αυτά ωστήρια στα ελληνικά;