ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Αναλύοντας τον κινητήρα της ΒΜW M3

213

Δεν είναι τυχαίο πως το μοτέρ της νέας Μ3 εξελίχθηκε στις εγκαταστάσεις του Landshut, λίγο έξω από το Μόναχο, όπου κατασκευάζεται το μπλοκ των αγωνιστικών κινητήρων…

Αν και ο V8 της νέας Μ3 είναι πιο ισχυρός και έχει μεγαλύτερη χωρητικότητα το βάρος του περιορίζεται στα 202 κιλά και καταφέρνει να είναι 15 κιλά ελαφρύτερος από τον εξακύλινδρο της προηγούμενης Μ3. Η ισόποση κατανομή βάρους τόσο κατά τον εγκάρσιο όσο και κατά τον διαμήκη άξονα εντυπωσιάζει και οι Βαυαροί έδωσαν τα ρέστα τους κατασκευάζοντας ένα απίστευτο τεχνολογικά μοτέρ με γονίδια από την F1. Άλλωστε δεν είναι τυχαίο πως το μοτέρ της νέας Μ3 εξελίχθηκε στις εγκαταστάσεις του Landshut, λίγο έξω από το Μόναχο, όπου κατασκευάζεται το μπλοκ των αγωνιστικών κινητήρων ενώ ακόμη και η σχεδίαση -με τον κάθε κύλινδρο να φέρει τη δική του ξεχωριστή πεταλούδα γκαζιού- παραπέμπει στα αγωνιστικά μοτέρ.

Εκτός από την βελτιωμένη απόδοση το πλεονέκτημα αυτής της διάταξης έχει να κάνει και με την καλύτερη απόκριση στο γκάζι και για αυτό το λόγο υπάρχει ποτενσιόμετρο που σκανάρει 200 φορές/δευτερόλεπτο τη θέση και την κίνηση του πεντάλ ώστε το πλήρες άνοιγμα των πεταλούδων να μην υπερβαίνει τα 0,12 δευτερόλεπτα. Με περιεχόμενη γωνία 90 μοίρες τα δύο τετρακύλινδρα σκέλη συνθέτουν μία τετράλιτρη μπάντα από 420 ολοζώντανους ίππους που εμφανίζονται στις 8.300 σ.α.λ. ενώ η μέγιστη ροπή των 400 Nm αποδίδεται στις 3.900 σ.α.λ., εκ της των οποίων το 85% διατηρείται μέχρι και τις 6.500 σ.α.λ.

Στην απόδοση του κινητήρα συμβάλλει το γνωστό διπλό VANOS που μεταβάλλει το χρονισμό όλων των βαλβίδων αλλάζοντας την φάση του εκκεντροφόρου εισαγωγής έως 58 μοίρες και εκείνη του εκκεντροφόρου εξαγωγής έως 48 μοίρες. Το εσωτερικό των κυλίνδρων δεν φέρει συμβατικά χιτώνια αλλά καλύπτεται από μία “σκληρή” επένδυση κρυστάλλων πυριτίου ενώ τα πιστόνια είναι κατασκευασμένα από ειδικά κράματα σφυρήλατου αλουμινίου και επιμεταλλωμένα με μία λεπτή επίστρωση χάλυβα, ώστε να ανθίστανται στις υψηλές πιέσεις και θερμοκρασίες που αναπτύσσονται κατά τη διάρκεια της καύσης. Το σύστημα λίπανσης μπορεί να λειτουργεί απρόσκοπτα, ακόμα και με πλευρικές επιταχύνσεις της τάξης των 1,4 G ενώ η ηλεκτρονική μονάδα του κινητήρα ελέγχει περισσότερες από 50 διαφορετικές παραμέτρους. Όσο για τους 3 επεξεργαστές των 32 bit που διαθέτει, πραγματοποιούν περισσότερους από 200 εκατομμύρια υπολογισμούς ανά δευτερόλεπτο. Θέλετε και άλλα;

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close