Συμμαχία VW, Google και nVidia

DB2006AL00451

Τι μπορεί να συνδέει την μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, την κορυφαία μηχανή αναζήτησης στο Διαδίκτυο και την γνωστή εταιρία καρτών γραφικών;

Την Silicon Valley τη γνωρίζετε όλοι. Αυτό, ίσως, που δεν ξέρετε είναι πως σε μικρή απόσταση από τα αρχηγεία της HP βρίσκεται ένα διαφορετικό -από τα εκατοντάδες που υπάρχουν γύρω από το Palo Alto της Καλιφόρνια- εργαστήριο έρευνας και εξέλιξης. Πρόκειται για το ERL (Electronics Research Laboratory) το οποίο ανήκει στην Volkswagen και το αντικείμενο απασχόλησης των ειδικών, που εργάζονται εκεί από το 1998, αφορά στο «έξυπνο» αυτοκίνητο. Αν, μάλιστα, πληκτρολογήσετε την διεύθυνση www.werl.com, στην ενότητα με τα news, θα συναντήσετε κάτι πολύ ενδιαφέρον που έχει να κάνει με την συνεργασία της VW, με τις Google και nVidia με σκοπό την εξέλιξη ενός επαναστατικού συστήματος πλοήγησης για το αυτοκίνητο με τρισδιάστατα γραφικά. Συνήθως, τα σημερινά «navi» διαθέτουν δύο εναλλακτικές απεικονίσεις της διαδρομής, από γωνία κάτοψης και σε προοπτική μορφή. Γιατί, λοιπόν, να μην υπάρχει και μία ακόμη, τρισδιάστατη επιλογή, η οποία θα βασίζεται σε ένα σύστημα που θα «κατεβάζει» στοιχεία από την data-base του γνωστού Google Earth; Δεν ξέρω αν οι Γερμανοί πλησιάσαν πρώτοι την Google, ή αν έγινε το αντίστροφο, όταν οι δύο συμφώνησαν τον Οκτώβριο του 2005 για την ανάπτυξη του εν λόγω project. Η όλη ιδέα πάντως ακούγεται συναρπαστική. Δώστε λίγη παραπάνω προσοχή και θα καταλάβετε γιατί.

Q5080132Oι χάρτες και τα υπόλοιπα δεδομένα που πλαισιώνουν μία μονάδα πλοήγησης βρίσκονται αποθηκευμένα στην μνήμη της συσκευής ή σε κάποιο οπτικό δίσκο. Το στίγμα του αυτοκινήτου προσδιορίζεται από το γνωστό GPS (στο παιχνίδι μπαίνει δυναμικά και το ευρωπαϊκό Galileo), κάτι που ισχύει και για το σύστημα που ετοιμάζει η VW. Ωστόσο, στο car-navigation που εξελίσσει η «τριανδρία», τα δεδομένα θα «κατεβαίνουν» από το Google Earth σε πραγματικό χρόνο. Ουσιαστικά, έχουμε να κάνουμε με μία online διαδικτυακή εφαρμογή που παρέχει ακριβής τρισδιάστατους χάρτες και συνεχώς ανανεωμένες πληροφορίες μέσω ενός γρήγορου ασύρματου δικτύου. Με αυτό τον τρόπο ο οδηγός θα είναι σε θέση να γνωρίζει την κίνηση στους δρόμους, αν βρέχει ή χιονίζει εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά, σε ποιο πρατήριο θα βρει την φτηνότερη βενζίνη, από ποιες καντίνες θα αγοράσει σάντουιτς και ένα σωρό άλλα «μαγικά»! Το εκπληκτικό είναι πως οι υπηρεσίες του καινοτομικού συστήματος δεν περιορίζονται αποκλειστικά γύρω από την πλοήγηση στους δρόμους. Ας υποθέσουμε πως φεύγετε βιαστικά για ένα επαγγελματικό ταξίδι χωρίς νωρίτερα να έχετε κάνει κράτηση σε ξενοδοχείο και ξεχνώντας τις αποσκευές σας. Μικρό το κακό αφού μπορείτε ενώ ταξιδεύετε να επιλέξετε δωμάτιο της προτίμησή σας και να συγκρίνετε τις τιμές των καταστημάτων με ρούχα σερφάροντας στην online βάση δεδομένων του προηγμένου navi μέσω μίας ευανάγνωστης οθόνης τύπου touch-screen.

Τον Ιανουάριο του 2007, στο Las Vegas πραγματοποιήθηκε η ετήσια τοπική έκθεση ηλεκτρονικών. Εκεί παρουσιάστηκε επισήμως μία πρωτότυπη έκδοση του συστήματος πλοήγησης, που συζητάμε, ενθουσιάζοντας τους πάντες καθώς είναι το μόνο που έχει εμφανισθεί μέχρι σήμερα που να ανταποκρίνεται στον ορισμό του «real-time συστήματος πλοήγησης». Για την ώρα καμία από τις τρεις εταιρίες -VW, Google και nVidia- δεν έχει κάνει λόγο για την στιγμή που το επαναστατικό σύστημα πλοήγησης θα βρεθεί στην αγορά παρά μόνο πως θα συνεχιστεί η ανάπτυξή του. Κάτι μου λέει πως στην επόμενη δεκαετία, συστήματα σαν αυτό, θα περιλαμβάνονται στον βασικό εξοπλισμό τουλάχίστον των αυτοκινήτων με premium προσανατολισμό. Εσείς, τι λέτε;

Δημοσιευμένο στο περιοδικό RAM (Σεπτέμβριος 2007)

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε επίσης

Close
Back to top button
Close
Close