ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

F1: Αναλύοντας το KERS

kers-mechanical-4_resize

Πολλά έχετε ακούσει για το KERS (Kinetic Energy Recovery System ή Σύστημα Ανάκτησης Κινητικής Ενέργειας) αλλά τι ξέρετε για αυτό;

  • To KERS ανακτά ενέργεια κατά την επιβράδυνση του μονοθεσίου η οποία και θα αποθηκεύεται. Ο οδηγός μπορεί να την χρησιμοποιήσει σαν “overboost” πιέζοντας ένα από τα πολλά μπουτόν στο τιμόνι. Στόχος της FIA είναι η μείωση της χωρητικότητας των κινητήρων στα επόμενα χρόνια και η εξέλιξη νέων “πράσινων” τεχνολογιών που θα μεταφερθούν στα αυτοκίνητα παραγωγής.
  • Κάθε ομάδα έχει διαφορετική πατέντα. Για παράδειγμα, η Ferrari προτιμά την τοποθέτηση ενός μηχανισμού, που εκτός από ηλεκτροκινητήρας, παίζει τον ρόλο και ενός kers-hybrid-7inverter. Έτσι, μετατρέπει την ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται σε συνεχές ρεύμα και  την αποθηκεύει στις μπαταρίες li-ion. Όταν ο οδηγός το θελήσει, ο μηχανισμός αλλάζει ρόλο και σαν ηλεκτροκινητήρας δίνει έξτρα δύναμη. Σημειώστε πως ο μηχανισμός είναι συνδεμένος στην άκρη του στρο- φαλοφόρου άξονα. Παρόμοιο KERS έχει υιοθετήσει και η ομάδα της BMW.
  • Από την άλλη μεριά, η Honda έχει υιοθετήσει έναν εντελώς διαφορετικό τρόπο που βασίζεται σε μία μηχανική συναρμογή παραπέμποντας εν μέρει στην αρχιτεκτονική του κιβωτίου Torotrak (σε συνεργασία και με την Xtrac). Ουσιαστικά, πρόκειται για κιβώτιο CVT που λειτουργεί περισσότερο ως μειωτήρας που πολλαπλασιάζει τις στροφές από την κίνηση του πίσω άξονα. Και εδώ, η εμπλοκή του συστήματος γίνεται κάθε φορά που ο οδηγός το επιθυμεί δίνοντας έξτρα ώθηση στο μονοθέσιο.
  • Τα πρώτα στοιχεία λένε πως το υβριδικό σύστημα της Ferrari είναι λιγότερο αποδοτικό (35-45% απόδοση) σε σχέση με το πλανητικό της Honda (65-70%). Αυτό συμβαίνει διότι έχουμε να κάνουμε με ένα αμιγώς μηχανικό σύστημα καθώς στο υβριδικό η μηχανική κίνηση πρέπει να μετατραπεί σε ηλεκτρική και εν συνεχεία σε χημική, και το αντίστροφο, με αποτέλεσμα να έχουμε απώλειες.
  • Το ΚERS είναι προαιρετικό και οι περισσότερες ομάδες θα το χρησιμοποιούν μόνο στις πίστες με μεγάλες ευθείες καθώς στις πιο κλειστές δεν θα είναι ωφέλιμο τόσο σε απόδοση όσο και στην κατανομή βάρους του μονοθεσίου. Για παράδειγμα η Williams δεν θα χρησιμοποιήσει το KERS στο Albert Park.
  • Το KERS επιτρέπεται να παράγει ισχύ έως και 400 kiloJoules (80 ίππους) και η συνολική διάρκεια χρήσης του περιορίζεται στα 6,67 δευτερόλεπτα ανά γύρο. Το συνολικό βάρος της κατασκευής κυμαίνεται περίπου στα 25 κιλά.

Μερικά ενδιαφέροντα βίδεο: 1, F1: Αναλύοντας το KERS, 3.

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close