ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Το σύστημα RevoKnuckle του Ford Focus RS

revoknuckle

Για το caroto.gr το highlight στο νέο Ford Focus RS δεν κρύβεται πουθενά αλλού παρά πίσω από την εμπρός ανάρτηση και το σύστημα RevoKnuckle.

Σε ένα κανονικό πρόσθιο σύστημα ανάρτησης με γόνατα McPherson ο κατάλληλος συνδυασμός της κλίσης του βασιλικού πίρου μπορεί να αλλάξει όλες τις άλλες παραμέτρους (κάμπερ, κάστερ, σύγκλιση, offset). Ο βασιλικός πίρος έχει πλάγια κλίση, ώστε η νοητή προέκτασή του να τέμνει το επίπεδο του εδάφους κοντά στο κέντρο της επιφάνειας επαφής του ελαστικού με το δρόμο. Συνήθως το σημείο τομής βρίσκεται στο εσωτερικό του ελαστικού, κάποτε στο εξωτερικό του, ενώ σε μερικές περιπτώσεις συμπίπτει με το κέντρο επαφής.

203Στο νέο Focus RS υπάρχει μία μικρή καινοτομία, το σύστημα RevoKnuckle του οποίου η αρχή λειτουργίας θυμίζει την εμπρός ανάρτηση που έχουμε δει και από την Renault στα Clio RS και Megane RS. Όσο πιο μεγάλη είναι η παράλληλη απόσταση του νοητού άξονα του βασιλικού πίρου ως προς αυτόν που διέρχεται από το κέντρο του τροχού τόσο πιο έντονο είναι το φαινόμενο του torque steering, δηλαδή το τιμόνι να αντιδρά και να «τραβά» δεξιά και αριστερά κατά την απότομη επιτάχυνση. Αυτό συμβαίνει κυρίως σε αυτοκίνητα με μεγάλη ιπποδύναμη.

Για παράδειγμα, το συγκεκριμένο φαινόμενο ήταν πολύ έντονο στα πρώτα Saab 9-3 Aero όπου οι μηχανικοί έπρεπε να φτιάξουν ένα τιμόνι που να κόβει, να έχει καλή αίσθηση και να εξαλείφει το torque steering. Αν έχεις οδηγήσει ένα τέτοιο μοντέλο θα διαπιστώσεις πως οι μηχανικοί της Saab δεν κατάφεραν και πολλά. Στο Mazda 3 MPS το φαινόμενο αυτό είναι λιγότερο έντονο αλλά γίνεται αντιληπτό. Ωστόσο, σε ένα προσθιοκίνητο με μπλοκέ, όπως το νέο RS με την ροπή των 440 Nm, η υιοθέτηση μιας νέας λύσης ήταν επιτακτική. Να, λοιπόν, τι έκαναν οι μηχανικοί της Ford. Κατασκεύασαν μία συναρμογή που αν τη δεις από εμπρός σχηματίζει το σχήμα του γράμματος «C». Τι κατάφεραν με αυτό; Μείωσαν σημαντικά το offset του βασιλικού πίρου, συγκεκριμένα έφεραν τον βασιλικό πίρο πιο κοντά στην παράλληλη ευθεία του άξονα του τροχού μειώνοντας δραματικά το φαινόμενο του torque steering. Piece of cake!

FOCUS RS TIPS

  • Εξοπλίζεται με turbo κινητήρα 2,5 λίτρων και αποδίδει 300 ίππους στις 6.500 σ.α.λ.
  • O υπερτροφοδότης είναι o K16 της Borg-Warner και ανακουφίζεται στα 1,4 bar,
  • Ο κόφτης μπαίνει στις 7.050 σ.α.λ. και η ροπή των 440 Nm εμφανίζεται στις 2.300-4.500 σ.α.λ.
  • Το σύστημα Ti-VCT ((Twin Independent Variable Cam Timing) μεταβάλλει τον χρονισμό όλων των βαλβίδων
  • Η σχέση συμπίεσης έχει μειωθεί στο 8,5:1 για να μην… σκάσει το καπάκι
  • Το εμπρός διαφορικό είναι μπλοκέ της Quaife και χρησιμοποιεί ελικοειδή γρανάζια αντί των γνωστών σκουληκιών (warms) του Torsen
  • Η ηλεκτροϋδραυλική κρεμαγέρα είναι κοντύτερη με λόγο 13,2:1, από άκρη σε άκρη το τιμόνι έχει 2,32 στροφές.
Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close