ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

H Nissan επενδύει στον διπλό ψεκασμό!

nissan_dual_injector_01_resize

Μετά το εξαιρετικό από πλευράς λειτουργίας σύστημα VVEL, η Nissan ανακοίνωσε την εξέλιξη ενός νέου συστήματος (Dual Injector System) με δύο μπεκ ψεκασμού ανά κύλινδρο που θα βρει εφαρμογή σε κινητήρες μικρού κυβισμού.

nissan dual injectionΗ Nissan ανακοίνωσε την εφαρμογή ενός νέου συστήματος ψεκασμού, του Dual Injector System (DIS), που θα εφαρμοστεί σε μικρής χωρητικότητας κινητήρες με αυλούς εισαγωγής (PFI ή port fuel injection) σε διάφορα μοντέλα παραγωγής από το 2010. Η ιαπωνική εταιρία ισχυρίζεται πως το σύστημα της είναι το πρώτο που θα μπει στην παραγωγή που θα διαθέτει δύο μπεκ ανά κύλινδρο και που θα ψεκάζουν καύσιμο σε δύο ανεξάρτητους αυλούς (προφανώς πριν από κάθε βαλβίδα εισαγωγής) επιτρέποντας παράλληλα και μία υψηλότερη σχέση συμπίεσης.

nissan_dual_injector_021Το σύστημα DIS επιτρέπει την καλύτερη ποιότητα καυσίμου με σταγονίδια βενζίνης που είναι 60% μικρότερα από τα συμβατικά συστήματα. Τα μικρότερα σε διάμετρο σταγονίδια μπορούν να εξαερωθούν πιο εύκολα και να μειώσουν την ποσότητα άκαυστης βενζίνης στους θαλάμους καύσης μειώνοντας δραματικά τις εκπομπές υδρογονανθράκων. Στην διπλανή φωτογραφία υψηλής ακρίβειας φαίνεται ο ψεκασμός του συστήματος DIS (αριστερά) και ενός συμβατικού συστήματος (δεξιά). Μπορείτε να διακρίνετε τον πυκνότερο ψεκασμό του ενός από τα δύο μπεκ με την κοντή ουρά (περίπου 6 mm). Στο σύστημα DIS ο ψεκασμός έχει μικρότερη διάρκεια αλλά η απαιτούμενη ποσότητα καυσίμου διασφαλίζεται από την ύπαρξη δύο μπεκ. Δεξιά, ο ψεκασμός ενός συστήματος με μονό μπεκ όπου διακρίνεται η πιο φωχή διασπορά του καυσίμου…

Τα συστήματα άμεσου ψεκασμού είναι κοστίζουν κατασκευαστικά, λένε οι Ιάπωνες, λόγω της λειτουργίας τους σε πολύ υψηλή πίεση και για αυτό δεν υπάρχουν πολλές εφαρμογές σε μικρού κυβισμού κινητήρες. Το DIS είναι πολύ πιο απλό στην λειτουργία του χωρίς να απαιτεί αντλία και μπεκ τόσο υψηλής πίεσης, είναι ελαφρύτερο και είναι 60% φτηνότερο από ότι ένα σύστημα άμεσου ψεκασμού. Επίσης, το DIS επιτρέπει τον μεταβαλλόμενο χρονισμό και των βαλβίδων εξαγωγής πέραν των εισαγωγής βελτιώνοντας την θερμοδυναμική απόδοση, μειώνοντας τις απώλειες και αυξάνοντας την απόδοση καυσίμου πάνω από 4% (σε σχέση με αντίστοιχης ισχύος κινητήρες της Nissan).

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!