H Lotus καταθέτει την δική της άποψη για την εικόνα που μπορεί να έχει στο μέλλον ένα ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο πόλης έστω και αν υπάρχουν ελάχιστες πιθανότητες να το δούμε στην παραγωγή…
- Η Lotus σχεδίασε για λογαριασμό του περιοδικού Automotive Engineering ένα ηλεκτροκίνητο city car που το μήκος του είναι ελάχιστα μεγαλύτερο από ένα smart. Εξοπλίζεται με μπαταρίες λιθίου που επαναφορτίζονται σε 3,5 ώρες και προσφέρουν μόλις 50 χλμ. αυτονομίας με μέγιστη ταχύτητα 100 χλμ/ώρα ενώ επιπλέον ηλεκτρική ενέργεια προέρχεται από τα φωτοβολταϊκά πανελ στην οροφή του αυτοκινήτου.
Πρόσφατα η Aston Martin ανακοίνωσε πως θα προχωρήσει στην παραγωγή ενός μικρού αυτοκινήτου πόλης με την ονομασία Cygnet. Το Cygnet θα βασίζεται στα μηχανικά μέρη του Toyota iQ, θα κατασκευάζεται στην Ιαπωνία αλλά θα μοντάρεται στο Gaydon της Βρετανίας.
- Το εν λόγω project αποτελεί απλά μία μελέτη που ζήτησε το περιοδικό Automotive Engineer από την Lotus και η παραγωγή του θεωρείται απίθανη. Ωστόσο, το 2012 θα τεθούν σε ισχύ οι αυστηρές νόρμες περί ρύπων που προβλέπουν τον μέσο όρο εκπομπών κάθε εταιρικού στόλου να περιορίζεται στα 130 γραμμ./χλμ. (αρχικά είχε ψηφιστεί το όριο των 120 γραμμ./χλμ.). Για όποιο κατασκευαστή δεν τηρεί τις εν λόγω νόρμες θα πέφτουν βαριές καμπάνες και υπάρχουν ήδη πολλές εταιρίες που έχουν μεγάλο πρόβλημα. Συγκεκριμένα, το 65% της γκάμας κάθε κατασκευαστή οφείλει να πληροί αυτή την προδιαγραφή μέχρι το 2012, το 75% μέχρι το 2013, το 80% μέχρι το 2014, και το σύνολο της γκάμας μέχρι το 2015.Οι μεγάλοι κατασκευαστές που εντάσσονται σε μεγάλους ομίλους δεν θα έχουν ιδιαίτερο πρόβλημα αλλά ακόμη και αυτοί με παραγωγή μικρότερη των 10.000 μονάδων ετησίως θα πρέπει να συμμορφωθούν με σχετικά αυστηρά κριτήρια.
- To 2009 η Fiat ήταν η εταιρία με το μικρότερο μέσο όρο ρύπων (137,3 γραμμ./χλμ.), κάτωθι αναφέρεται αναλυτικά η “καθαρότερη” περσινή δεκάδα…
- Fiat(137,3 γραμμ./χλμ.)
- Peugeot (138,1 γραμμ./χλμ.)
- Citroën (142,4 γραμμ./χλμ.)
- Renault (142,7 γραμμ./χλμ.)
- Toyota (144,9 γραμμ./χλμ.)
- Ford (147,8 γραμμ./χλμ.)
- Opel/Vauxhall (151,1 γραμμ./χλμ.)
- Volkswagen (158,8 γραμμ./χλμ.)
- BMW (160,6 γραμμ./χλμ.)
- Mercedes (185,0 γραμμ./χλμ.)