ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Η Opel επιστρέφει στον Watt

astra-suspension-watt1

Πέρα από τον πλούσιο τεχνολογικό εξοπλισμό στη νέα γενιά Astra κρύβεται μία διάταξη ανάρτησης που πολλοί κατασκευαστές είχαν ξεχάσει. Η Opel ξαναθυμήθηκε τον σύνδεσμο Watt και σνομπάρει την αντιστρεπτική ράβδο…

Πηγή φωτογραφίας: www.lateral-dynamics.com«Η νέα γενιά Astra έχει να επιδείξει μοναδική σταθερότητα καθώς οι ειδικοί έχουν σχεδιάσει ένα νέο σασί με μεγαλύτερο μεταξόνιο, φαρδύτερα μετατρόχια και επαναστατική ανάρτηση» διατείνονται οι ειδικοί της Opel. Την δουλειά τους κάνουν, άλλωστε, αφού η ανάρτηση του νέου Astra δεν θεωρείται σε καμία περίπτωση επαναστατική αλλά με χαροποιεί το γεγονός που βλέπω κάτι διαφορετικό στον πίσω άξονα από την πολυφορεμένη αντιστρεπτική ράβδο. Δεν είναι λίγοι αυτοί που ισχυρίζονται πως ένα καλό και δύσκαμπτο πλαίσιο δεν έχει ανάγκη τις αντιστρεπτικές οι οποίες λειτουργούν ως υποκατάστατα για να βελτιώνουν τις όποιες αδυναμίες. Οι αντιστρεπτικές ράβδοι βρίσκουν τεράστια εφαρμογή λόγω του εξαιρετικά χαμηλού κόστους εκτοπίζοντας τους συνδέσμους Watt και τις ράβδους Πανάρ να βρίσκουν εφαρμογή μόνο σε 4×4 και βαρέως τύπου οχήματα.

 Η πίσω ανάρτηση του νέου Astra με τον σύνδεσμο WattΣτην πίσω ανάρτηση της νέας γενιάς Astra συναντάμε τον κλασικό άξονα κοίλο άξονα  με τους υστερούντες βραχίονες (κοινώς ημιάκαμπτος) του οποίου την κίνηση ελέγχει μία μοχλική συναρμογή (κοινώς ο σύνδεσμος Watt). Σύμφωνα με τους Γερμανούς της Opel η χρήση συνδέσμου Watt στον πίσω άξονα μειώνει σημαντικά τον θόρυβο και τους κραδασμούς που περνούν στην καμπίνα προσφέροντας μεγαλύτερη άνεση και συνάμα καλύτερα οδικά χαρακτηριστικά. Μάλιστα, ισχυρίζονται πως ο εν λόγω συνδυασμός προσφέρει ανάλογα αποτελέσματα όπως η διάταξη πολλαπλών συνδέσμων βελτιώνοντας σημαντικά την γωνία Κάμπερ σε κάθε εναλλαγή φορτίου.

Διάταξη Scott Russell (Nissan Almera Tino)Δεν είναι η πρώτη φορά που ένα μοντέλο συνδυάζει σύνδεσμο Watt στον άξονα του. Εδώ βλέπετε την πίσω διάταξη του Almera Tino (που το θυμήθηκα θα πείτε, η ίδια ανάρτηση είναι και στα άλλα Almera) όπου η κίνηση του άκαμπτου άξονα ελέγχεται από ένα μοχλικό σύνδεσμο που θυμίζει Watt. Η όλη διάταξη (άκαμπτος + βατ) ονομάζεται Scott-Russell (Σκοτ Ράσελ) αλλά αν το ψάξετε η Nissan την αποκαλεί ως πολλαπλούς συνδέσμους που είναι και η πιο πιασάρικη ορολογία.

To FlexRide συνδυάζεται με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρΠέραν της μηχανικής συναρμογής υπάρχει και το σύστημα FlexRide που προσφέρει στον οδηγό τρεις επιλογές κίνησης (Standard, Sport, Tour) ανάλογα με την διάθεση που έχει για να κινηθεί. Επειδή όμως είστε… γατόνια (και όχι ψαρόνια) θα αντιληφθήκατε πως το εν λόγω σύστημα δεν είναι παρά το IDS με τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ που είδαμε στο προηγούμενη Astra. Ωραία ακούγονται αυτά τα ηλεκτρονικά ελεγχόνενα αμορτισέρ, ειδικά τα μαγνητορεολογικής τεχνο- λογίας της Delphi. Μάλλον βρήκαμε το επόμενο τεχνικό μας άρθρο, μείνετε συντονισμένοι στο caroto.gr!

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button