Το μέλλον ανήκει στα ηλεκτροκίνητα. Γιατί όμως αυτά να επαναφορτίζονται σε υποσταθμούς και να μην γεμίζουν τις μπαταρίες τους εν κινήσει;
- Με τις ευλογίες της αμερικανικής κυβέρνησης, η Solar Roadways μπορεί να ονειρεύεται ηλιακούς δρόμους αλλά στην Κορέα ένα ινστιτούτο δουλεύει πάνω σε ένα πιο ρεαλιστικό project. To κορεατικό ινστιτούτο προηγμένης τεχνολογίας (KAIST ή Korea Advanced Institute of Technology) μελετά την εξέλιξη μίας απλής αλλά λειτουργικής ιδέας την οποία αποκαλούν OLEV (On Line Electric Vehicle). Απλά οι Κορεάτες σκέφτηκαν: «Το μέλλον ανήκει στα ηλεκτροκίνητα. Γιατί όμως αυτά να επαναφορτίζονται σε υποσταθμούς και να μην γεμίζουν τις μπαταρίες τους εν κινήσει;».
- Η όλη ιδέα περιλαμβάνει συγκεκριμένες λωρίδες κυκλοφορίας στους δρόμους όπου η επιφάνεια τους θα φέρει ένα ηλεκτροφόρο διάδρομο δημιουργώντας ένα μαγνητικό πεδίο ανάμεσα σε αυτόν και το συλλέκτη του οχήματος. Όταν ο συλλέκτης ηλεκτρικής ενέργειας (βρίσκεται στο κάτω μέρος του οχήματος) ταξιδεύει ένα εκατοστό πάνω από το διάδρομο τότε με το φαινόμενο της επαγωγής τροφοδοτείται με ηλεκτρική ενέργεια έχοντας απόδοση 80%. Όταν το κενό αυξάνεται στα 12 εκατοστά τότε η απόδοση μειώνεται στο 60%. Αυτό σημαίνει όμως ότι τα οχήματα πρέπει να βρίσκονται συνεχώς πάνω από τον διάδρομο, όπως συμβαίνει με τα τρόλεϊ ή με τα αυτοκινητάκια που κάναμε κόντρες πιτσιρικάδες σ τους αυτοκινητόδρομους (ε, ρε τρίψιμο τα καρβουνάκια). Εκτός και αν έχουν μία μικρή μπαταρία που τα βοηθά να κινούνται για μερικά χιλιόμετρα μακριά από τους διαδρόμους.
Προτείνω κάτι διαφορετικό, κάτι προχωρημένο, κάτι φανταστικό. Πάνω στο δρόμο να υπάρχει ένας ηλεκτρικός αγωγός υψηλής τάσης. Φυσικά, θα υπάρχουν τα απαραίτητα προστατευτικά ώστε να μην έρχονται σε επαφή πεζοί και ζώα. Τα τμήματα των δρόμων με τους ηλεκτρικούς αγωγούς θα είναι συγκεκριμένου μήκους και θα αντικαθιστούν τους σταθμούς ανεφοδιασμού. Έτσι, όταν το όχημα περνά πάνω από τον αγωγό, τότε αυτό θα φορτίζει εξ επαγωγής ή με επαφή κάποιου συλλέκτη για να φορτίζουν οι μπαταρίες. Με αυτό τον τρόπο θα μπορεί κάποιος να φορτίσει γρήγορα και εν κινήσει για το EV του και να αυξήσει κατά μερικές δεκάδες χιλιόμετρα την αυτονομία προτού ο οδηγός του το πριζώσει για όλο το βράδυ στο γκαράζ του. Βέβαια, με τα σημερινά δεδομένα το όχημα θα πρέπει να κινείται αρκετά συχνά πάνω σε ηλεκτροφόρους διαδρόμους αλλά με την εξέλιξη των μπαταριών λιθίου ίσως στο μέλλον μία δεκάλεπτη βόλτα να αρκεί για να καλύψει κανείς τις καθημερινές μας μετακινήσεις.