ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Μονομπλόκ κινητήρας από την Lotus

lotus-range-extender-engine

Εδώ και χρόνια η Lotus οικονομικά παραπαίει αλλά οι μηχανικοί της δεν δείχνουν να πτοούνται και παρουσιάζουν συνεχώς νέα project και ιδέες…

  • Πριν από μερικούς μήνες το caroto.gr σας είχε κάνει μία πρώτη αναφορά για τον κινητήρα Omnivore. Έκτοτε δεν υπάρχει κάτι νεώτερο και οι μηχανικοί της Lotus φαίνεται να εξελίσσουν κάτι πιο κοντινό όπως είναι ο κινητήρας Range Extender που θα παρουσιάσει στη Φρανκφούρτη. Εντάσσεται στο κρατικά επιδοτούμενο πρόγραμμα «Limo-Green» και αποτελεί κοινοπραξία με τις Jaguar, Caparo και MIRA Ltd.
  • Πρόκειται για ένα αλουμινένιο 3κύλινδρο κινητήρα χωρητικότητας 1,2 λίτρων ο οποίος χρησιμεύει για να παράγει ηλεκτρική ενέργεια και όχι για να κινεί άμεσα το αυτοκίνητο. Το μυστικό κρύβεται στην «μονομπλόκ» δόμησή του όπου η κυλινδροκεφαλή, το σύστημα εξαγωγής και το μπλοκ των κυλίνδρων αποτελούν ένα ενιαίο χυτό κομμάτι.  Ζυγίζει 56,2 κιλά, έχει δύο βαλβίδες ανά κύλινδρο, σχέση συμπίεσης 10:1 και ψεκασμό στους αυλούς εισαγωγής για να διατηρείται το κόστος σε χαμηλά επίπεδα.
  • Το μοτέρ είναι απευθείας συνδεδεμένο με τον ηλεκτροκινητήρα που επαναφορτίζει τις μπαταρίες και είναι έτσι ρυθμισμένο ώστε να λειτουργεί με τις μικρότερες δυνατές απώλειες και με τον καλύτερο δυνατό βαθμό απόδοσης. Αποδίδει από 20 έως 47 PS, ανάλογα με το φορτίο και τις συνθήκες σε ένα εύρος στροφών 1.500-3.500 σ.α.λ.
  • H σχεδίαση του κινητήρα της Lotus εξοικονομεί βάρος και κόστος και αποτελεί ιδανικό σενάριο για την χρήση του σε υβριδικό σειραϊκής διάταξης όπως είναι το Chevrolet Volt ή για την βελτίωση της αυτονομίας EV οχημάτων. Το μοτέρ μπορεί να καταναλώσει απλή αμόλυβδη ή αλκοολούχα καύσιμα (αιθανόλη, μεθανόλη).

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!
Back to top button