NEA

Audi E-tron με 4.500 Nm ροπής!

audi-e-tron-11

Στην Φρανκφούρτη παρουσιάστηκε μία πρωτότυπη εκδοχή του Audi R8 που ονομάζεται E-tron. Είναι ηλεκτροκίνητη και συνολικά αποδίδει 313 ίππους και 4.500 Nm ροπής, όσο και αν αυτό ακούγεται απίθανο.

  • Της (ντ)ροπής έχει να γίνει όταν ξεκινήσουν να παράγονται τα πρώτα ηλεκτροκίνητα supercar. Όπως γνωρίζετε οι ηλεκτροκινητήρες εμφανίζουν το μέγιστο της ροπής τους σχεδόν από την έναρξη της λειτουργίας τους και την κρατούν μέχρι το όριο περιστροφής τους, το οποίο μπορεί να ξεπεράσει ακόμη και τις 16.000 σ.α.λ.
  • Στην Φρανκφούρτη παρουσιάστηκε μία πρωτότυπη έκδοση του Audi R8 που ονομάζεται E-tron. Είναι ηλεκτροκίνητο και συνολικά αποδίδει 313 ίππους και 4.500 Nm ροπής, όσο και αν αυτό ακούγεται απίθανο. Οι Γερμανοί ισχυρίζονται πως το e-tron πιάνει τα 0-100 χλμ/ώρα σε 4,8” και η αυτονομία του οχήματος αγγίζει τα 248 χλμ.
  • Η πηγή ενέργειας προέρχεται από τις μπαταρίες λιθίου που έχουν χωρητικότητα 53 kWh και βρίσκονται εκεί ακριβώς που υπάρχει ο κινητήρας V στα συμβατικά R8. Οι μπαταρίες είναι υγρόψυκτες, επαναφορτίζονται σε 6-8 ώρες σε δίκτυο 220 V και σε περίπου 2,5 ώρες σε δίκτυο 400 V. Οι ειδικοί της Audi δουλεύουν σε ένα σύστημα που η φόρτιση μπορεί να γίνει ασύρματα (για την τεχνολογία αυτή θα μιλήσουμε προσεχώς).
  • Στο e-tron υπάρχουν συνολικά τέσσερις ηλεκτροκινητήρες, ένας πίσω από κάθε τροχό. Το σύστημα πέδησης δεν είναι ούτε μηχανικό, ούτε υδραυλικό. Ηλεκτρομηχανικοί ενεργοποιητές μαγκώνουν τους δίσκους για να επιβραδύνουν τους τροχούς στο πλαίσιο της τεχνολογίας drive-by-wire.
  • Το πλαίσιο είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο ενώ το αμάξωμα (καπό, πόρτες, οροφή, φτερά) αποτελούνται από ειδικά πολυμερή (πλαστικά). Έτσι, το βάρος συγκρατείται στα 1.600 κιλά αντισταθμίζοντας τις ευτραφείς μπαταρίες βάρους 470 κιλών.

audi-e-tron-10

Το θέμα με τα ηλεκτροκίνητα είναι η προσομοίωση της λειτουργίας τους με τα αντίστοιχα συμβατικά. Μέχρι στιγμής δεν έχει τύχει να οδηγήσω τόσο ισχυρό ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο παρά μόνον μερικές ηλεκτρικές και fuel cell εκδόσεις. Στα ήπια EV δεν υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο θέμα καθώς τα πράγματα είναι πιο απλά και συνηθίζεις με τον τρόπο που ανεβάζουν και κατεβάζουν στροφές (συνήθως εφοδιάζονται με ένα μηχανισμό που ελέγχει τις στροφές). Σε ένα supercar όμως πως θα είναι τα πράγματα; Μην πάτε τόσο μακριά. Σε ένα δυνατό hatchback, ας πούμε, πως λέτε να είναι; Στις φουρκέτες πως θα παίζει κανείς με το γκάζι; Όταν πατιλικώνεις τι θα γίνεται; Θα κόβεται η ροπή αφήνοντας το γκάζι ή ο ηλεκτροκινητήρας θα γυρίζει τρελά; Οι στροφές του με τι ρυθμό θα πέφτουν; Πόσο γρήγορα θα ανεβαίνουν; Με τον παράγοντα ήχο τι γίνεται;

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!