ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Το κιβώτιο 8HP της ZF

zf-gearbox-8-speed1

Αν είναι κάτι που ξεχωρίζει στη νέα BMW 760Li και στη 5 GΤ αυτό είναι αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων που ονομάζεται 8HP και κατασκευάζεται από τη γερμανική εταιρία ZF.

  • zf-gearbox-8-speedΠέρα από την σειρά 7 το κιβώτιο της ZF το συναντάμε και στην 5 GT ενώ οι μηχανικοί εξελίσσουν μια νέα έκδοσή του που προορίζεται για τετρακίνητα μοντέλα του ομίλου VW που χρησιμοποιούν κεντρικό Torsen.
  • Στην περίπτωση της 760Li το 8HP συνεργάζεται με V12 κινητήρα και εξασφαλίζει έως και 11% μικρότερη κατανάλωση καυσίμου ενώ πραγματοποιεί τις αλλαγές των σχέσεων σε λιγότερο από 0,2 δευτερόλεπτα. Χάρη στην ευέλικτη αρχιτεκτονική του το 8HP έχει την δυνατότητα να κατεβάσει ακόμη και έξι σχέσεις (π.χ. από 8η σε 2α) ενώ συλλειτουργεί σαν σύστημα stop/start.
  • Χονδρικά το 8HP αποτελείται από 4 ομοαξονικά τοποθετημένα πλανητικά σετ γραναζιών των οποίων η κίνηση ρυθμίζεται από τρεις συμπλέκτες και δύο που λειτουργούν ως τροχοπέδη (συνολικά έχουμε 5 στοιχεία μεταβολής των σχέσεων). Η αντλία λαδιού είναι παράλληλα τοποθετημένη για μείωση των απωλειών. Υπάρχουν τέσσερις τύποι και μεγέθη του 8HP για εφαρμογές μετάδοσης της ροπής από 300 Nm έως και 1.000 Nm ενώ στο μέλλον μπορεί να συνδυαστεί με τον υδροδυναμικό συμπλέκτη HCC.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Σχόλια

  1. Kαι να ρωτησω κατι αλλο…
    Αν, ας πουμε, καποιος προβει σε βελτιωση του αυτοκινητου, το συγκεκριμενο κιβωτιο βελτιωνεται για να αντεχει παραλληλα τη νεα ροπη???
    (Ειχα ακουσει οτι τα κιβωτια με μετατροπεα ροπης βελτιωνονται εν αντιθεσει με τα διπλοσυμπλεκτα που δεν μπορεις να επεμβεις κ που η ροπη που σηκωνουν ειναι προκαθορισμενη…)

  2. Eσεις κυριε Νικο απο την εμπειρια σας ποιο βλεπετε πιο ανετο κιβωτιο αλλα κ γενικως ποιο ανταποκρινεται καλυτερα στις περισσοτερες περιπτωσεις? Ενα συγχρονο εξελιγμενο κιβωτιο με μετατροπεα ροπης ή ενα διπλοσυμπλεκτο???

  3. Αυτο το κιβωτιο δλδ δουλευει με τον κλασσικο μετατροπεα ροπης??? Αναρωτιεμαι γτ η bmw δεν βαζει κιβωτια διπλου συμπλεκτη σ ολα τα μοντελα της για να συνδυαζει ανεση κ επιδοσεις οπως κανει το vag group…

    1. Πιο ομαλα μου φαινεται περιεργο… Γτ οχι ομως? (δεν εχω οδηγησει με κανενα απο τα δυο κιβωτια)
      Επισης με το χρονο αλλαγων σε σχεση με τα διπλοσυμπλεκτα τι γινεται? Ειναι πιο αργο ή περιπου στον ιδιο χρονο πραγματοποιουν αλλαγη???

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!