NEA

“Καροτίζουμε” τη νέα Porsche 911 Turbo

911-turbo-technology

Το caroto.gr αναλύει τα σημαντικότερα σημεία της ισχυρότερης έκδοσης στην ιστορία του γερμανικού supercar…

  • Η νέα Porsche 911 Turbo είναι η ισχυρότερη όλων των εποχών. Εξοπλίζεται με κινητήρα επίπεδης διάταξης (μπόξερ) που η χωρητικότητα του φτάνει τα 3,8 λίτρα. Είναι άμεσου ψεκασμού (DFI ή Direct Fuel Injection), είναι ο μοναδικός βενζινοκινητήρας με στροβιλοσυμπιεστές μεταβαλλόμενης γεωμετρίας και αποδίδει 500 ίππους. H ισχύς μεταφέρεται μέσω του κιβωτίου PDK με τον διπλό συμπλέκτη.
  • Ο εξακύλινδρος κινητήρας έχει ξανασχεδιαστεί από την αρχή με πιο κόμπακτ δόμηση που εξοικονομεί 12 κιλά. Ο κινητήρας εδράζεται σε ειδικές μαγνητοροϊκές βάσεις που είδαμε για πρώτη φορά στην GT3. Στο προαιρετικό πακέτο “Sport Chrono Turbo” το overboost αυξάνεται κατά 0,2 bar και έχει διάρκεια 10 δευτερόλεπτα. Έτσι, η πίεση του turbo αυξάνεται από τα 0,8 στα 1,0 bar προσφέροντας συνολικά 700 Nm ροπής.
  • Η αμόλυβδη ψεκάζεται από τα μπεκ με πίεση 140 bar (20 φορές μεγαλύτερη από τα ατμοσφαιρικά μοτέρ) ενώ οι Γερμανοί μιλούν για ένα “τρικ” με την περιδίνηση του εξαερωμένου καυσίμου στον θάλαμο καύσης που μειώνει την θερμοκρασία στον θάλαμο καύσης. Για αυτό το λόγο μπορεί ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας να λειτουργεί σε σχέση συμπίεσης 9,8:1 (από 9:1) χωρίς να εμφανίζονται πειράκια και πρόωρες αυταναφλέξεις.
  • Το σύστημα τετρακίνησης PTM (ηλεκτρομαγνητικός συμπλέκτης που μεταφέρει την ροπή εμπρός) και ηλεκτρονικής διαχείρισης PSM (Porsche Stability Management) συμπληρώνεται από το σύστημα PTV (Porsche Torque Vectoring). Μην σας ξεγελά η λέξη Vectoring διότι στην περίπτωση της 911 δεν έχουμε να κάνουμε με ενεργό διαφορικό (όπως στο Vector-Drive της ZF που τοποθετείται στην BMW X6).
  • Με απλά λόγια, πρόκειται για ένα σύστημα που διατίθεται προαιρετικά και μπορεί στην διάρκεια στροφής να επιβραδύνει τον πίσω εσωτερικό τροχό (ανάλογα με την ταχύτητα, την γωνία περιστροφής από τον άξονα yaw, την θέση της πεταλούδας κ.α.) κάνοντας χρήση των φρένων. Ποιο το αποτέλεσμα; Περιορίζοντας την ροπή στον εσωτερικό τροχό το μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης την στέλνει στον εξωτερικό βελτιώνοντας τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button