ΔΙΑΦΟΡΑΔΙΑΦΟΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

Κοπεγχάγη, η μεγάλη μούφα…

climate-4-degrees

Του Κιότο… έγινε στην Κοπεγχάγη. Έχω την εντύπωση, ίσως και εσείς, πως ο μόνος μεγάλος ωφελημένος από την πρόσφατη παγκόσμια συνεδρίαση δεν είναι ο πλανήτης αλλά… η Μικρή Γοργόνα της Κοπεγχάγης την οποία θαύμασαν από κοντά περίπου 25.000 «τουρίστες» επιπλέον.

  • Η οικολογική φόλα στην πρωτεύουσα της Δανίας μαγειρεύτηκε την τελευταία στιγμή για να αποφευχθεί το ναυάγιο και η πλήρης αποτυχία. Βλέπετε, μείωση των ρύπων σημαίνει εξοικονόμηση ενέργειας που μεταφράζεται σε μείωση τζίρου, πτώση των δικαιωμάτων στο χρηματιστήριο ρύπων κ.α. Το όλο στόρι μοιάζει σαν την τελευταία μέρα ο Ομπάμα έσπευσε να προτείνει για τα μάτια του κόσμου μια βολική πρόταση στην οποία τελικά συμφώνησαν οι Κίνα, Βραζιλία, Ινδία και Νότια Αφρική. Ούτως ή άλλως η αμερικανική κυβέρνηση ήταν το λιγότερο που μπορούσε να κάνει ως η πιο ρυπογόνα χώρα (μαζί με την Κίνα) του πλανήτη.
  • Σε μία συμφωνία όμως που τα πάντα είναι αόριστα, δίχως να υπάρχουν προβλεπόμενοι στόχοι με νούμερα για την μείωση των εκπομπών CO2, δίχως να επαληθεύονται οι εκπομπές με προηγούμενες συγκριτικές καθώς η Κίνα αρνείται οποιοδήποτε διεθνή έλεγχο και παρακολούθηση. Μία συμφωνία που 193 χώρες χρειάστηκαν 13 μέρες για να τους διατυπωθεί μετά μάλιστα από μεγάλες αντιρρήσεις από μικρότερες αναπτυσσόμενες χώρες όπως η Κούβα, Βενεζουέλα, Βολιβία, Σουδάν κ.α.
  • Η συμφωνία προβλέπει την χρηματοδότηση αναπτυσσόμενων χωρών από τις ήδη πλούσιες/ανεπτυγμένες και το διάστημα 2010-2012 η ΕΕ θα καταβάλει 10,6 δισ. δολάρια, η Ιαπωνία 11 δισ. δολάρια, οι ΗΠΑ 3,6 δισ. δολάρια με στόχο τον περιορισμό της αύξησης της θερμοκρασίας στους 2 βαθμούς Κελσίου από την αρχή της βιομηχανικής επανάστασης έως τα τέλη του αιώνα. Για το 2020 η ΕΕ έχει υποσχεθεί μείωση 20-30%, ενώ οι ΗΠΑ μόλις 3-4%. Οι πιο βρώμικοι πληρώνουν και τα λιγότερα, ασχέτως αν τα κονομάνε από το εμπόριο ρύπων. Επόμενο ραντεβού το Νοέμβριο του 2010 στο Μεξικό όπου όλοι ελπίζουμε να γίνει κάτι πιο ουσιώδης αν και πολλοί πιστεύουν πως είναι καλύτερο να αναπνέουμε περισσότερους ρύπους παρά να χάνουν χρήματα.
  • Όλα τα παραπάνω πέρι πράσινης πολιτικής ίσως και να τα έχετε ακούσει στο ραδιόφωνο, στην τηλεόραση, θα τα έχετε διαβάσει σε εφημερίδες… Γιατί κάθομαι και τα ξαναλέω; Ένας καλός λόγος είναι για να υπενθυμίσω πως το αυτοκίνητο συντελεί μόνο στο 1/5 στο φαινόμενο του θερμοκηπίου. Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ίσως η μόνη στην οποία έχουν γίνει οι όποιες αλλά ελεγχόμενες με προδιαγραφές ενέργειες περιορισμού των εκπομπών ρύπων (αυστηρότερες νόρμες Euro, καταλύτες, μελέτη εναλλακτικής αυτοκίνησης κ.α.) σε αντίθεση για παράδειγμα με την ναυτιλία και την αεροπλοΐα που δεν υπάρχει καν κάποιο σύστημα παρακολούθησης. Για να μην μιλήσουμε για την μολυσματική παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από τον λιγνίτη και τον άνθρακα.
Δημοσιευμένο στο περιοδικό CAM (τεύχος 37)

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button