NEA

Η DAF ξεκινάει την παραγωγή του φορτηγού LF Hybrid

resize-of-daf-lf-hybrid

Η DAF θα αρχίσει την παραγωγή του DAF LF Hybrid, ενός φορτηγού διανομής 12 τόνων εφοδιασμένου με ένα παράλληλο υβριδικό σύστημα, πριν από το τέλος του έτους…

  • 12 τόνων φορτηγό διανομής LF με παράλληλο υβριδικό σύστημα
  • Ολοκλήρωση των δοκιμών με απόλυτη επιτυχία
  • Έναρξη της παραγωγής το τέλος του 2010
  • Μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών CO2 μεταξύ 10 και 20%

Το LF Hybrid είναι το αποτέλεσμα ενός μεγάλου κύκλου  αξιολόγησης της νέας υβριδικής τεχνολογίας, όπου τα οχήματα έχουν δοκιμαστεί για δύο χρόνια στις πιο απαιτητικές χρήσεις, σε καθημερινή βάση, με πελάτες στη Μεγάλη Βρετανία και στην ηπειρωτική Ευρώπη. Η χρήση της υβριδικής τεχνολογίας μπορεί να οδηγήσει σε μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και κατά συνέπεια των εκπομπών CO2 μεταξύ 10 και 20%, ανάλογα με την εφαρμογή. Η DAF είναι ένας από τους πρώτους Ευρωπαίους κατασκευαστές φορτηγών που βάζει ένα υβριδικό φορτηγό στην παραγωγή.

Η PACCAR – μητρική εταιρεία της DAF – είναι πρωτοπόρος στον τομέα της υβριδικής τεχνολογίας. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, οι εταιρίες Kenworth και Peterbilt προσφέρουν μια σειρά μοντέλων που χρησιμοποιούν πετρελαιοκινητήρες σε συνδυασμό με ηλεκτρική υβριδική τεχνολογία, η οποία μειώνει σημαντικά την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές. Στο πλαίσιο του διεθνούς υβριδικού προγράμματος της PACCAR, το φορτηγό DAF LF Hybrid έχει εξελιχτεί σε στενή συνεργασία με την Eaton, το πανεπιστήμιο τεχνολογίας του Eindhoven και την Leyland Trucks Ltd, επίσης εταιρεία της PACCAR.

Τεχνολογία EEV diesel

resize-of-daf_stand_iaa2010_47451Το DAF LF Hybrid χρησιμοποιεί μια παράλληλη διάταξη diesel / ηλεκτρικού κινητήρα, όπου το φορτηγό κινείται από τον πετρελαιοκινητήρα, τον ηλεκτρικό κινητήρα ή με συνδυασμό και των δύο. Το φορτηγό είναι εφοδιασμένο με έναν πετρελαιοκινητήρα 4.5-λίτρων FR της PACCAR, που πληροί τις εξαιρετικά χαμηλές απαιτήσεις εκπομπών EEV χωρίς την προσθήκη φίλτρου κατακράτησης σωματιδίων. Στο LF Hybrid, ο κινητήρας αυτός αποδίδει μέγιστη ισχύ 118 kW/160 hp και είναι συνδεδεμένος με ένα αυτόματο εξατάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων Eaton (Autoshift).
Ένας ηλεκτρικός κινητήρας έχει τοποθετηθεί μεταξύ του συμπλέκτη και του κιβωτίου ταχυτήτων, ο οποίος μπορεί να δώσει κίνηση, καθώς επίσης και να λειτουργήσει ως γεννήτρια. Η ενέργεια που απελευθερώνεται κατά την πέδηση αποθηκεύεται σε μπαταρίες λιθίου-ιόντων και επαναχρησιμοποιείται κατά την επιτάχυνση. Ανάλογα με το βαθμό της φόρτισης μπαταριών λιθίου-ιόντων, ένας κεντρικός υπολογιστής καθορίζει πότε ο πετρελαιοκινητήρας παρέχει την κίνηση και πότε, καθώς και σε ποιο βαθμό, χρησιμοποιείται ο ηλεκτρικός κινητήρας.

Μπαταρίες λιθίου-ιόντων

Η συστοιχία μπαταριών για το υβριδικό σύστημα ζυγίζει γύρω στα 100 κιλά και αποτελείται από ενενήντα έξι κυψέλες των 3,4 Volt. Όταν αυτές οι μπαταρίες φορτιστούν πλήρως, το φορτηγό LF Hybrid μπορεί να ταξιδέψει περίπου δύο χιλιόμετρα ηλεκτρικά χωρίς να χρειάζεται χρήση του πετρελαιοκινητήρα. Στην πράξη, αυτό είναι αρκετό για οδήγηση μέσα και έξω από τις «πράσινες ζώνες» στα κέντρα των πόλεων. Σε αυτής την περίπτωση, ο πετρελαιοκινητήρας δουλεύει στο ρελαντί, ώστε να δώσει κίνηση σε διάφορα μέρη (όπως η αντλία του συστήματος διεύθυνσης και του συμπιεστή αέρα). Το LF Hybrid είναι εξοπλισμένο επίσης με ένα σύστημα start/stop.

Επιπρόσθετα της συστοιχίας μπαταριών, η υβριδική τεχνολογία της DAF αποτελείται από έναν μετασχηματιστή ρεύματος που μετατρέπει το εναλλασσόμενο ρεύμα που παρέχεται από τη γεννήτρια σε συνεχές ρεύμα για τις μπαταρίες. Μία ψυκτική μονάδα έχει επίσης τοποθετηθεί για την ψύξη του μετασχηματιστή ρεύματος. Το DAF LF45.160 Hybrid είναι συνολικά μόλις 300 κιλά βαρύτερο από το κανονικό μοντέλο εφοδιασμένο μόνο με πετρελαιοκινητήρα. Επειδή η σειρά DAF LF είναι γνωστή για το χαμηλό απόβαρο, το 12 τόνων LF Hybrid προσφέρει ένα πολύ χρήσιμο ωφέλιμο φορτίο της τάξης των 7,5 τόνων.

Το πεδίο δοκιμών αποδεικνύει την αξιοπιστία

Όπως είναι η συνήθης πρακτική της DAF, το πρόγραμμα εξέλιξης του LF Hybrid ολοκληρώθηκε με ένα πλήρη κύκλο δοκιμών σε πραγματικές συνθήκες. Δέκα οχήματα, χρησιμοποιήθηκαν για την απόκτηση πρακτικής εμπειρίας από πελάτες στην Μεγάλη Βρετανία και στην ηπειρωτική Ευρώπη για ένα ευρύ φάσμα μεταφορικού έργου και για μια περίοδο δύο ετών. Στο πεδίο δοκιμών το LF απέδειξε την αξιοπιστία της υβριδικής τεχνολογίας της DAF, αλλά επίσης – ανάλογα με την εφαρμογή – επιτεύχθηκε εξοικονόμηση στην κατανάλωση καυσίμου και κατά συνέπεια των εκπομπών CO2 σε ποσοστό μεταξύ 10 και 20%.

Ένα ακόμα πλεονέκτημα της υβριδικής τεχνολογίας είναι ότι αναλώσιμα μέρη, όπως τα τακάκια και η δίσκος του συμπλέκτη, έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής, επειδή στην πέδηση παρεμβάλλεται και ο  ηλεκτροκινητήρας, μειώνοντας ακόμα περισσότερο την αδράνεια του βάρους του οχήματος.

Λειτουργική μίσθωση (Operational Lease)

Η DAF έχει αρχίσει να προμηθεύει το LF Hybrid στη Μεγάλη Βρετανία, στην Ολλανδία, στη Γερμανία, στη Γαλλία και στο Βέλγιο, χώρες όπου η έρευνα αγοράς έδειξε ότι υπάρχει το υψηλότερο ενδιαφέρον για υβριδικά οχήματα. Ανάλογα με την επιτυχία του LF Hybrid στις εν λόγω αγορές, η DAF θα αποφασίσει αν θα συμπεριλάβει το όχημα στην κανονική σειρά των προϊόντων της και σε άλλες χώρες.

Η υβριδική τεχνολογία θα αναπτυχθεί περαιτέρω κατά τα προσεχή έτη, ιδίως στον τομέα των μπαταριών. Για το λόγο αυτό, το DAF LF Hybrid προσφέρεται βασικά μέσω της PACCAR Financial με ένα πλήρες συμβόλαιο λειτουργικής μίσθωσης (operational lease), έτσι ώστε ο αντιπρόσωπος της DAF να μπορεί να εφαρμόσει τυχόν ενημερώσεις κατά τη διάρκεια ισχύος του συμβολαίου. Αυτό εξασφαλίζει ότι οι μεταφορείς θα έχουν πάντα τα πιο φιλικά προς το περιβάλλον οχήματα για μία σταθερή τιμή ανά μήνα.

Πηγή: DAF

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close