NEA

Προληπτικός έλεγχος για το Nissan Leaf

nissan-leaf-recall

Μπορείτε να την αποκαλέστε και ως την πρώτη ανάκληση για το πρώτο σύγχρονο ηλεκτροκίνητο όχημα μαζικής παραγωγής…

  • Πριν από περίπου μία εβδομάδα η Nissan ανακοίνωσε πως υπήρξαν περιπτώσεις και παράπονα από κατόχους αυτοκινήτων Leaf όπου η εκκίνηση του αυτοκινήτου ήταν αδύνατη. Οι αρχικές εκτιμήσεις των ειδικών της Nissan ήταν πως το πρόβλημα οφειλόταν σε δυσλειτουργία που προκαλούσε το σύστημα κλιματισμού και πως αφορούσε ένα μικρό αριθμό Leaf.
  • Σε ανακοίνωση που έγινε στις 15/4 ο διευθύνων σύμβουλος και αντιπρόεδρος της Nissan, ο Andy Palmer διευκρίνισε πως “…εντοπίστηκε ένα πρόβλημα σε μερικά Leaf αλλά αποφασίσαμε ένα πρόγραμμα επισκευής σε όλα τα Leaf που έχουν πωληθεί μέχρι σήμερα”. Πρόγραμμα επισκευής, προληπτικό έλεγχο, ανάκληση, πείτε το όπως θέλετε αλλά και τα 8.000 Leaf που έχουν κατασκευαστεί από τον Δεκέμβριο μέχρι σήμερα (περίπου 5.300 από αυτά κυκλοφορούν στους δρόμους) θα χρειαστεί να περάσουν από ένα σύντομο… check-up.
  • Ο Palmer έδωσε μάλιστα συνέντευξη η οποία δημοσιεύτηκε στο YouTube τονίζοντας πως δεν τίθεται κανένα θέμα ασφάλειας παρά μόνο μία αναβάθμιση του λογισμικού. Προφανώς πρόκειται για μία μικρής έκτασης βλάβη η οποία όμως κατά μία έννοια διατηρεί στην επικαιρότητα το Leaf. “Προβολή και ας είναι και αρνητική” λέει το μάρκετινγκ. Πάντως, στην περίπτωση του Leaf η προβολή φτάνει και περισσεύει αφού ως EV έχει στεφθεί και με τον τίτλο του COTY 2011 (Car of The Year).

nissan-leaf-drive-in-athensΕπί της ευκαιρίας, πριν από μερικές μέρες είχα την ευκαιρία να οδηγήσω για μερικά χιλιόμετρα ένα Leaf με ισπανικές πινακίδες που παραχωρήθηκε από την ελληνική αντιπροσωπεία της Nissan. Παρά την μικρή διαδρομή (από τον κόμβο Καβάλας-Αθηνών έως το Δαφνί) οφείλω να ομολογήσω πως εντυπωσιάστηκα από τον τρόπο κίνησης του αυτοκινήτου που είναι ότι πιο κοντινό σε συμβατικό από όσα EV -τα περισσότερα με κυψέλες καυσίμου- έχω οδηγήσει έως τώρα. Πότε θα είναι διαθέσιμο το Leaf στην ελληνική αγορά; Περίπου στα μέσα του 2012 και ας ελπίσουμε μέχρι τότε να έχει αλλάξει κάτι απο πλευράς φοροελαφρύνσεων αφού αν υποθέσουμε πως το ιαπωνικό Leaf εισαχθεί σήμερα το κόστος του θα ξεπερνά τις 40.000 ευρώ.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button