ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Tenneco, μαθήματα ενεργής ανάρτησης….

tenneco-kinetic-suspension-anti-roll-bar-3

Η Tenneco ανακοίνωσε πριν από μερικές εβδομάδες τη νέα γενιά πλήρως ενεργής ανάρτησης που θα μπει στην παραγωγή το 2015. Μέχρι τότε ας μιλήσουμε για την Kinetic…

  • tenneco-kinetic-suspension-anti-roll-bar-4H αμερικανική εταιρία ονομάζει ACOCAR (Activelly Controlled CAR) την επαναστατική κατά αυτή ανάρτηση η οποία μας παραπέμπει στην υδροπνευματική της Citroen αλλά με αρκετές βασικές διαφορές. Στη νέα γενιά τα πράγματα θα είναι πολύ πιο εξελιγμένα αφού η ανάρτηση θα είναι εντελώς ηλεκτρονικά ελεγχόμενη δίχως να βασίζεται στην μεταφορά των δυνάμεων από τους τροχούς. Περισσότερες λεπτομέρειες θα γίνουν γνωστές στην έκθεση της Φρανκφούρτης αλλά αν σας θυμίζει κάτι το ACOCAR τότε ρίξτε μια ματιά στο σύστημα Kinetic του Toyota Land Cruiser.
  • tenneco-kinetic-suspension-anti-roll-bar-1Ακόμη καλύτερα ας θυμηθούμε την McLaren MP4-12C και το σύστημα PCC (Proactive Chassis Control) που «…συνδυάζει εξαιρετικό κράτημα με υψηλά επίπεδα άνεσης». Η ανάρτηση Kinetic επινοήθηκε από τον Αυστραλό μηχανικό Chris Heyring για λογαριασμό της Tenneco και πατενταρίστηκε στα τέλη της δεκαετίας του 1990. Την ανάρτηση αυτή την είδαμε από την αγωνιστική Citroen C4 WRC (η ενεργή ανάρτηση έχει καταργηθεί από το 2006 στους αγώνες) μέχρι και στο Lexus GX470. Το σύστημα PCC λειτουργεί (όπως και στο απλούστερο σύστημα του Toyota Land Cruiser) σαν ημιενεργή ανάρτηση αντικαθιστώντας τις συμβατικές αντιστρεπτικές και παράλληλα ρυθμίζοντας την απόσβεση (ως ένα βαθμό).
  • tenneco-kinetic-suspension-anti-roll-bar-2Ενώ στα συμβατικά αμορτισέρ η απόσβεση μεταβάλλεται στο εσωτερικό τους στο σύστημα της Tenneco ουσιαστικά οι δυνάμεις μεταφέρονται σε ένα ανάστροφο κύκλωμα (παρατηρείστε την εναλλαγή του πορτοκαλί κυκλώματος με το γαλάζιο). Ουσιαστικά έχουμε 8 θαλάμους σε 4 μονάδες απόσβεσης ενώ στο σχήμα φαίνεται πως οι θάλαμοι συμπίεσης στους δεξιούς τροχούς συνδέονται με τους θαλάμους εκτόνωσης στους αριστερούς· και το αντίστροφο. Ο βαθμός απόσβεσης επιτυγχάνεται με τον έλεγχο της ροής από βαλβίδες που βρίσκονται σε κάθε θάλαμο.
  • Υπάρχουν δύο υδραυλικά κυκλώματα που διαθέτουν από ένα κατανεμητή πίεσης. Κάθε κατανεμητής περιέχει λάδι από το κύκλωμα και υπό πίεση αέριο (άζωτο) που τα διαχωρίζει μία λεπτή μεμβράνη (όπως στην ανάρτηση της Citroen). Μία ηλεκτρονική μονάδα μεταβάλλει την πίεση του αέριου με αποτέλεσμα όταν έχουμε περισσότερο άζωτο στον κατανεμητή τότε περισσότερο λάδι κατευθύνεται πίσω στο κύκλωμα. Αν η πίεση του αζώτου μειωθεί τότε περισσότερο λάδι επιστρέφει μέσα στον κατανεμητή.
Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Ένα σχόλιο

  1. συγχαρητηρια πολυ ωραιο αρθρο..είμαι “θαμωνας” της σελιδας σας εδω και πολυ καιρο και μολις χθες εγινα χρηστης.επειδη ειμαι φοιτητης του τμηματος Οχηματων στο Α.Τ.Ε.Ι. Θεσσαλονικης,θα ηθελα να σας ζητησω αν μπορειτε να γραψετε ενα αρθρο σχετικα με τις αναρτησεις και τα φορτια τους σχετικα με τις μαζες και τη στιβαροτητα τους,υπολογίζοντας τις δημιουργουμενες ιδιοσυχνοτητες,φτιαγμενα σε γραφικο περιβαλλον GUI (γλωσσα προγραμματισμου),γιατι μου χρειαζεται και θα μου ηταν πολυ χρησιμο ενα τετοιο αρθρο.Το όλο θέμα ειναι στην κατηγορια της δυναμικης των οχηματων.Ευχαριστω

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close