ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Σε βίντεο η τεχνολογία του νέου Toyota Land Cruiser

toyota_landcruiser_2010

Η νέα γενιά Land Cruiser είναι τεχνολογικά πιο πλούσια και σύγχρονη από ποτέ. Παρόλο που το προφίλ του μεγαλύτερου 4×4 της Toyota μοιάζει άκαιρο, σε μία ενεργειακά κρίσιμη εποχή, το caroto.gr δεν θα μπορούσε να μην αναλύσει την τεχνολογία αιχμής που κρύβει· όπως το σύστημα Kinetic Dynamic Suspension System (KDSS). Δείτε μερικά από τα πιο σημαντικά συστήματα του νέου Land Cruiser σε όμορφα βίντεο…

Pre-Crash Safety (PCS)


Το σύστημα Pre-Crash (Pre-Crash Safety ή PCS) είναι το γνωστό σύστημα προ-σύγκρουσης που έχουμε δει στα μοντέλα της Lexus. Με απλά λόγια χρησιμοποιεί ένα ραντάρ υπερήχων που βρίσκεται στη μάσκα του αυτοκινήτου και ανιχνεύει τον εμπρός χώρο. Στην περίπτωση που ανιχνευθεί τυχόν εμπόδιο και ανάλογα με την ταχύτητα του Land Cruiser -αλλά και την σχετική ταχύτητα του προπορευόμενου οχήματος- το PCS ειδοποιεί τον οδηγό με ηχητικές και οπτικές επισημάνσεις, επεμβαίνει με ήπιο τρόπο στο σύστημα πέδησης κ.α. Αν  ο οδηγός δεν αντιδράσει τότε το σύστημα μπορεί ακόμη και… να κοκαλώσει το αυτοκίνητο ενώ ταυτόγχρονα ενεργοποιούνται οι προεντατήρες των ζωνών ασφαλείας. Στην ίδια αρχή λειτουργίας βασίζονται διάφορα συστήματα πρόληψης σύγκρουσης, όπως της Mercedes-Benz, της Volvo κ.α.


Kinetic Dynamic Suspension System (KDSS)


Το σύστημα Kinetic Dynamic Suspension (KDSS) επενεργεί στις δύο αντιστρεπτικές ράβδους με στόχο την βέλτιστη οδική συμπεριφορά του νέου Land Cruiser στις ασφάλτινες και χωμάτινες διαδρομές περιορίζοντας τις κλίσεις, τις ταλαντώσεις και τους κραδασμούς του αμαξώματος.

Κάθε αντιστρεπτική ράβδος συνδυάζεται με έναν υδραυλικό κύλινδρο. Κάθε κύλινδρος χωρίζεται σε δύο θαλάμους (τον άνω και κάτω θάλαμο) ενώ την πίεση μεταβάλει με έμμεσο τρόπο η αντιστρεπτική ράβδος λόγω της κίνηση της κατά την διάρκεια στροφής. Οι άνω θάλαμοι, όπως και οι κάτω, συνδέονται σε ξεχωριστό υδραυλικό κανάλι.

Όπως φαίνεται και στο βίντεο το εναλλασσόμενο φορτίο των τροχών από τη μεριά του οδηγού επηρεάζει τους κάτω θαλάμους (πράσινους) ενώ από τη μεριά του συνοδηγού τους άνω θαλάμους (κόκκινους). Σε κάθε υδραυλικό κανάλι η παροχή του υγρού και η πίεση ρυθμίζεται από μια ηλεκτρομαγνητική βαλβίδα. Τα δύο υδραυλικά κανάλια δεν επικοινωνούν μεταξύ τους.



Crawl Control


Όταν ο οδηγός επιλέξει την θέση L4 (το γνωστό “κοντό”, το Land Cruiser έχει τετρακίνηση με κεντρικό διαφορικό Torsen) τότε προαιρετικά υπάρχει το σύστημα Crawl Control το οποίο επεμβαίνει αυτόματα στον κινητήρα και στα φρένα. Για παράδειγμα, όταν το Land Cruiser κολλήσει στην άμμο τότε ο οδηγός πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικός με τα πεντάλ γκαζιού και φρένου. Το σύστημα Crawl Control πετυχαίνει την ιδανική ισορροπία προσφέροντας πέντε διαφορετικά προγράμματα (που αποτρέπουν π.χ. το εκτεταμένο σπινάρισμα που “σκάβει” και “βυθίζει” περισσότερο τους τροχούς).





Multi-terrain Monitor


Το συγκεκριμένο σύστημα επιτρέπει στον οδηγό να έχει μια πλήρη εικόνα για τα εμπόδια γύρω από το αυτοκίνητο του. Υπάρχουν τέσσερις συνολικά κάμερες (εμπρός, πίσω και δύο στο πλάι) που καλύπτουν τον περιβάλλοντα χώρο. Το σύστημα απεικονίζει τις πληροφορίες σε οθόνη 4,2” ή 7” ενώ λειτουργεί μέχρι τα 12 χλμ/ώρα.


Tyre Angle Display (TAD)


Πολλές φορές θα σας έχει τύχει στο off-road να μην γνωρίζετε το “πάτημα”, δηλαδή την ακριβή θέση των εμπρός τροχών, ειδικά σε μοντέλα με «πολύστροφα» τιμόνια. Στο πίνακα οργάνων του νέου Land Cruiser, ανάμεσα στο στροφόμετρο και στο ταχύμετρο, υπάρχει μία μικρή οθόνη που απεικονίζει την θέση των τροχών ανά 45 μοίρες (υπάρχουν επτά συνολικά θέσεις).

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!
Back to top button