Προηγμένο σύστημα ανάρτησης που πρωτοεμφανίστηκε στην Citroen DS του 1955. Στα υδροπνευματικά συστήματα ανάρτησης, τα ελατήρια αντικαθίστονται από τέσσερις υδροπνευματικές σφαίρες, μια σε κάθε τροχό, οι οποίες περιέχουν άζωτο και υδραυλικό υγρό (λάδι) τα οποία διαχωρίζονται μέσω ενός διαφράγματος. Στον θάλαμο του λαδιού κινείται ένα έμβολο το οποίο είναι συνδεδεμένο με κάποιο στοιχείο της ανάρτησης (βραχίονα ή ψαλίδι) και ανάλογα με τις κινήσεις του εμβόλου το λάδι συμπιέζει και αποσυμπιέζει το αέριο άζωτο στον ρόλο των ελατηρίων.
Θυμηθείτε πως τα αέρια είναι συμπιέσιμα ενώ τα υγρά ασυμπίεστα. Η οδική συμπεριφορά και ο βαθμός άνεσης του συστήματος, καθορίζεται από την πυκνότητα και την πίεση του αερίου, την ρευστότητα του υγρού και τις βαλβίδες που ελέγχουν την διέλευση του. Το σύστημα Hydractive αποτελεί εξέλιξη της υδροπνευματικής ανάρτησης που χρησιμοποιεί ακόμη και σήμερα η Citroen στην C5 ενώ πολλοί θα θυμάστε την χαρακτηριστική διαφήμιση με την Citroen Xantia που μπορούσε να κινηθεί ακόμη και με τρεις τροχούς επειδή η υδροπνευματική ανάρτηση μπορούσε να ρυθμίσει αυτόματα την δυναμική ισορροπία του αυτοκινήτου.