ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Bosch, στο δρόμο προς το ηλεκτρικό αυτοκίνητο

bosch-electromobility-2

Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο έρχεται. Αλλά πότε; Ένα είναι σίγουρο. Η ιδέα μιας τεχνολογικής επανάστασης που θα φέρει εκατομμύρια ηλεκτροκίνητα οχήματα στον δρόμο μέσα σε μία νύχτα δεν ισχύει λόγω δύσκολων οικονομικών παραγόντων.

Στην Bosch, κάθε χρόνο επενδύονται 400 εκατομμύρια ευρώ σε έργα που σχετίζονται με την ηλεκτροκίνηση του κινητήρα και περίπου 800 μηχανικοί εργάζονται για να κάνουν πραγματικότητα το όραμα της ηλεκτροκίνησης. Ωστόσο, η ανάπτυξη αποτελεί μόνο το ένα μέρος της προσπάθειας. Το να πειστούν οι οδηγοί για τα οφέλη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αποτελεί μια άλλη μεγάλη πρόκληση. Για τον σκοπό αυτό θα πρέπει να μπορούμε να παρουσιάσουμε στους πελάτες έτοιμες λύσεις άμεσα.

Η παρουσίαση πρωτοτύπων που θέτουν νέα πρότυπα αλλά δεν είναι έτοιμα για μαζική παραγωγή βοηθά ελάχιστα στην ευρύτερη αποδοχή της ηλεκτροκίνησης. Αντίθετα, το ηλεκτρικό ποδήλατο (e-bike), το οποίο είναι ήδη διαθέσιμο, δείχνει τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης στο ευρύτερο κοινό. Και από τη στιγμή που οι μπαταρίες κίνησης μεγάλων αποστάσεων παραμένουν δαπανηρές, είναι λογικό στο μεταξύ να σκεφτόμαστε για το πώς και πού μπορεί να εφαρμοστεί η τεχνολογία μπαταριών. Στον δρόμο μας προς την ηλεκτροκίνηση, εξίσου σημαντικά είναι και τα μικρά βήματα για μελλοντική επιτυχία.

Αναλογιστείτε, για παράδειγμα, τα υβριδικά οχήματα με δυνατότητα επαναφόρτισης (plug-in). Αυτός ο τύπος οχήματος τροφοδοτείται από μια σχετικά μικρή και φθηνή μπαταρία για μικρές αποστάσεις. Το αυτοκίνητο μπορεί να συνδέεται σε μια παροχή ρεύματος ώστε η μπαταρία να επαναφορτίζεται από το ηλεκτρικό δίκτυο. Σε συνδυασμό με έναν βενζινοκινητήρα ή έναν πετρελαιοκινητήρα για μεγαλύτερα ταξίδια, το υβριδικό με δυνατότητα επαναφόρτισης θα μπορούσε σύντομα να αποτελεί μια ρεαλιστική επιλογή για όλους.

Folie 1Θα μπορούσε να είναι η λύση για την οικογένεια που πηγαίνει για μικροδουλειές στην πόλη χρησιμοποιώντας ηλεκτροκίνηση και έπειτα επισκέπτεται συγγενείς σε απόσταση λίγων εκατοντάδων χιλιομέτρων χρησιμοποιώντας τη μηχανή εσωτερικής καύσης. Από τεχνικής πλευράς, ένα συνδυαστικό σύστημα όπως αυτό απαιτεί μεγάλη εξειδίκευση σε όλους τους τύπους συστημάτων οδήγησης – πρόκειται για την ίδια συνδυαστική γνώση που κατέχει ένας παγκόσμιος προμηθευτής. Λόγω αυτής της ευρύτερης τεχνογνωσίας, οι εταιρείες αυτές δεν σκέφτονται μόνο προς μία κατεύθυνση: είτε τη συμβατική οδήγηση είτε την ηλεκτροκίνηση.

Ως έχει, η τεχνολογική εξέλιξη όλων των συστημάτων οδήγησης πρέπει να προχωρήσει προς τα εμπρός. Από τη μία πλευρά, το ζητούμενο είναι η μείωση της κατανάλωσης καυσίμου της μηχανής εσωτερικής καύσης κατά ένα ακόμα τρίτο. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό όταν αναλογιστούμε ότι, το 2020, το 95% περίπου όλων των νέων οχημάτων θα εξακολουθούν να κινούνται με βενζινοκινητήρες και πετρελαιοκινητήρες. Από την άλλη πλευρά, πρέπει να γίνει αρκετή δουλειά για τη μείωση του κόστους της ηλεκτροκίνησης και την αύξηση του εύρους των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ο καθοριστικός παράγοντας εδώ είναι η περαιτέρω ανάπτυξη των μπαταριών ιόντων λιθίου όπως, η SB LiMotive με την Samsung SDI. Μακροπρόθεσμα, η ενεργειακή πυκνότητα τέτοιων μπαταριών θα πρέπει τουλάχιστον να διπλασιαστεί.

Ωστόσο, τα καθήκοντα της αυτοκινητοβιομηχανίας στο σύνολό της για ανάπτυξη προχωρούν παραπέρα και φτάνουν μέχρι τους ηλεκτροκινητήρες και τα ηλεκτρονικά συστήματα ισχύος. Σε κάθε περίπτωση, η εταιρική στρατηγική δεν θα πρέπει να βασίζεται μόνο στην ευρύτερη εξειδίκευση, αλλά και στη βαθιά τεχνογνωσία. Σε αυτή τη βάση, μέχρι το 2013 η Bosch θα προμηθεύει 12 αυτοκινητοβιομηχανίες με εξαρτήματα και συστήματα που απαιτούνται για περίπου 20 έργα ηλεκτροκίνησης. Ο εξηλεκτρισμός του συστήματος μετάδοσης παρουσιάζει σημαντικές ευκαιρίες για προμηθευτές που ειδικεύονται σε ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά προϊόντα και υπηρεσίες.

Συλλογικά, αυτοί οι τομείς αποτελούν το 40% της αξίας των σημερινών οχημάτων και το ποσοστό αυτό θα αυξηθεί στο 75% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα του μέλλοντος. Μέχρι τότε, υπάρχουν ακόμα πολλά εμπόδια που πρέπει να ξεπεραστούν και τα οποία αφορούν ολόκληρη τη βιομηχανία. Η μείωση του κόστους σε μεμονωμένους τομείς δεν θα είναι αρκετό για τις εταιρείες. Επίσης, θα είναι απαραίτητη η συγχώνευση της παραγωγής και η τυποποίηση εξαρτημάτων. Προς το παρόν, τυποποιημένες δεν είναι ούτε οι συνδέσεις των ηλεκτρονικών συστημάτων ισχύος, με αποτέλεσμα να κοστίζουν τόσο πολύ όσο και οι ιδιαίτερα περίπλοκοι ημιαγωγοί που χρησιμοποιούνται για τον σκοπό αυτόν.

Από αυτό το απλό παράδειγμα μπορούμε να καταλάβουμε πόσες πιθανές ευκαιρίες μείωσης κόστους μένουν ανεκμετάλλευτες στη βιομηχανία. Για την επίτευξη μεγάλων οικονομικών συμφωνιών απαιτούνται επίσης συμμαχίες – τόσο μεταξύ κατασκευαστών αυτοκινήτων όσο και μεταξύ κατασκευαστών και προμηθευτών. Γι’ αυτόν τον λόγο η Daimler και η Bosch αποφάσισαν να ενώσουν τις δυνάμεις τους για την περαιτέρω ανάπτυξη και κατασκευή ηλεκτροκινητήρων για ηλεκτρικά οχήματα, οι οποίοι θα πωλούνται επίσης σε τρίτα μέρη.

Και εξακολουθούν να υπάρχουν αρκετά ερωτήματα πέρα από τις τεχνολογίες συστημάτων μετάδοσης που πρέπει να απαντηθούν. Πώς μπορούμε να βεβαιωθούμε ότι εκπαιδεύεται επαρκής αριθμός μηχανικών για την ανάπτυξη των οχημάτων του μέλλοντος; Πώς μπορεί να συνδυαστεί η ηλεκτρική οδήγηση με άλλους τύπους μεταφοράς; Πώς μπορεί να επαναφορτίζεται η μπαταρία από το ηλεκτρικό δίκτυο; Αυτό αφορά ιδιαίτερα ανθρώπους που κατοικούν σε ορόφους πολυκατοικιών, καθώς και τους επισκέπτες τους. Για την επίλυση τέτοιων προβλημάτων δημιουργείται ένα πλήθος υπηρεσιών. Η καθοδήγηση των οδηγών σε σημεία φόρτισης και η διευθέτηση της διαδικασίας χρέωσης μέσω δημόσιων επιχειρήσεων κοινής ωφελείας – μαζί με τους συνεργάτες μας, εξετάζουμε επιχειρηματικά μοντέλα που βασίζονται στο Διαδίκτυο, όπως αυτά σε ένα πιλοτικό έργο στη Σιγκαπούρη.

Το έργο αυτό δείχνει πού βρίσκονται οι καλύτερες ευκαιρίες για την ηλεκτροκίνηση: σε όλες τις μεγαλουπόλεις και μητροπόλεις του κόσμου. Μέχρι το 2015, περισσότερες από 60 πόλεις σε ολόκληρο τον κόσμο – σχεδόν διπλάσιες από ό,τι το 1995 – θα έχουν πληθυσμό άνω των 5 εκατομμυρίων. Λόγω αυτής της ανάπτυξης είναι αποδεκτό το υπάρχον περιορισμένο εύρος των (εν μέρει) ηλεκτρικών οχημάτων. Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο έρχεται – δεν θα εμφανιστεί εν μία νυκτί παντού, αλλά πρώτα σε αστικό περιβάλλον και σύντομα θα προσελκύσει αγοραστές.

Πηγή: Bosch

caroto

Ένας για όλους και όλοι για το caroto.gr! Το προφίλ της ομάδας του μοναδικού site στο διαδίκτυο που εστιάζει στην τεχνολογία του αυτοκινήτου!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button