ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Mazda, 1.800 MPa για το νέο CX-5!

mazda-cx-5-ultra-high-tensile-steel

Η ιαπωνική εταιρία έχει να καυχιέται πως είναι ο πρώτος κατασκευαστής που χρησιμοποιεί χάλυβα με τόσο υψηλό βαθμό αντοχής…

Η Mazda Motor Corporation, σε συνεργασία με τις Sumitomo Metal Industries, Ltd. και Aisin Takaoka Co., Ltd., έγινε ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων που κατάφερε επιτυχώς να κατασκευάσει εξαρτήματα αυτοκινήτων από χάλυβα υψηλής αντοχής 1,800 MPa. Αυτός ο ιδιαίτερα ανθεκτικός χάλυβας θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά στο ολοκαίνουργιο Mazda CX-5 SUV που θα κάνει την παγκόσμια πρεμιέρα του στις αρχές του 2012.

Η νέα τεχνολογία της Mazda χρησιμοποιεί χάλυβα υψηλής αντοχής 1.800 MPa για την παραγωγή των εσωτερικών ενισχύσεων των προφυλακτήρων, οι οποίες τοποθετούνται στο εσωτερικό του εμπρός και πίσω προφυλακτήρα και παραμορφώνονται σε περίπτωση σύγκρουσης. Οι εσωτερικές ενισχύσεις του προφυλακτήρα θα είναι κατά 20% πιο ανθεκτικές και κατά 4,8Kg ελαφρύτερες σε σύγκριση με προηγούμενες εκδόσεις και αποτελούν στοιχείο κλειδί για τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της Mazda που επιτάσσει ελαφριά και στιβαρά αμαξώματα. Αυτή η φιλοσοφία εξελίχτηκε ως μέρος της επαναστατικής SKYACTIV τεχνολογίας και ενσωματώνει μία νέα μέθοδο απορρόφησης ενέργειας σύγκρουσης καθώς και την εκτεταμένη χρήση χάλυβα υψηλής αντοχής με σκοπό την μείωση του βάρους.

Η χρήση χάλυβα υψηλής αντοχής επιτρέπει την κατασκευή πιο λεπτών εξαρτημάτων χωρίς να επηρεάζει την ανθεκτικότητα τους. Αυτό οδηγεί σε σημαντική μείωση βάρους. Η μείωση  του βάρους των εσωτερικών ενισχύσεων του προφυλακτήρα είναι ιδιαίτερα σημαντική καθώς βρίσκονται σε κομβικό σημείο του κέντρου βάρους του οχήματος, επηρεάζοντας άμεσα την δυναμική απόδοση και ανταπόκριση του αυτοκινήτου. Οι εσωτερικές ενισχύσεις του προφυλακτήρα πρέπει επίσης να είναι ανθεκτικές ώστε να παρέχουν ασφάλεια σε περίπτωση σύγκρουσης. Γι’ αυτούς τους λόγους, είχαν επικεντρωθεί έντονα οι προσπάθειες στη μαζική παραγωγή εξαρτημάτων με χρήση χάλυβα υψηλής αντοχής.

Αντιθέτως, τα σκληρά υλικά είναι λιγότερο εύκαμπτα και γι’ αυτό τον λόγο απορροφούν λιγότερη ενέργεια σε περίπτωση σύγκρουσης. Για να ξεπεραστεί αυτό το εμπόδιο, η Mazda διεξήγαγε εκτενή έρευνα σχετικά με το πώς οι εσωτερικές ενισχύσεις των προφυλακτήρων παραμορφώνονται σε περίπτωση ατυχήματος και δημιούργησε μια νέα σχεδίαση που απορροφά την ενέργεια πιο αποτελεσματικά. Επιπρόσθετα, για να βεβαιωθεί ότι οι εσωτερικές ενισχύσεις των προφυλακτήρων δίνουν μέγιστη ακαμψία στο CX-5 , η Mazda συνεργάστηκε με την Futaba Kogyo Co., Ltd. για να βελτιστοποιήσουν τις τεχνικές συγκόλλησης και να μπορέσουν να καθιερώσουν μία αξιόπιστη διαδικασία παραγωγής.

Η  Mazda παραμένει  προσηλωμένη στην μείωση του βάρους και στην βελτίωση της δυναμικής απόδοσης διατηρώντας την ακαμψία του αμαξώματος σε συνδυασμό με υψηλά επίπεδα ασφάλειας σε περίπτωση ατυχήματος. Έτσι, μπορεί να προσφέρει σε όλους τους πελάτες της οδηγική απόλαυση  και εξαιρετική απόδοση στον τομέα της ασφάλειας και της προστασίας του περιβάλλοντος.

Πηγή: Mazda ΕΛΜΑ ΑΕΒΕΑ

caroto

Ένας για όλους και όλοι για το caroto.gr! Το προφίλ της ομάδας του μοναδικού site στο διαδίκτυο που εστιάζει στην τεχνολογία του αυτοκινήτου!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!