ΔΙΑΦΟΡΑΔΙΑΦΟΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

Τα βιοντίζελ ρυπαίνουν περισσότερο από το αργό πετρέλαιο…

biodiesel-123

Οι εκπομπές αερίων θερμοκηπίου από βιοκαύσιμα, όπως φοινικέλαιο, σόγια και ελαιοκράμβη είναι υψηλότερες από εκείνες των ορυκτών καυσίμων όταν συνυπολογιστούν και οι επιπτώσεις της έμμεσης αλλαγής της χρήσης γης (ILUC), σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΕ που διέρρευσαν σε δημοσιογραφικές πηγές.

Οι προεπιλεγμένες τιμές που εκχωρούνται στα βιοκαύσιμα συγκρίνονται με εκείνες από την πετρελαιοφόρα άμμο του Καναδά – επίσης γνωστή ως άμμος πίσσας – σύμφωνα με τα στοιχεία, τα οποία θα πρέπει να κυκλοφορήσουν μαζί με την πολυαναμενόμενες νομοθετικές προτάσεις σχετικά με τα βιοκαύσιμα την άνοιξη. Ένας εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είπε ότι θα μπορούσε «να μην σχολιάσει έγγραφα που διέρρευσαν, όπως αξιολογήσεις των επιπτώσεων που δεν έχουν δημοσιευθεί».

Αλλά πηγές της βιομηχανίας και της κοινωνίας των πολιτών περιγράφουν τα δεδομένα ως αξιόπιστα και σύμφωνα με άλλες μελέτες. Ένας είπε ότι θα ακουστεί κωδωνοκρουσία θανάτου για τη βιομηχανία βιοντίζελ, εάν δημοσιευθεί. «Νομίζω ότι η επιστήμη έχει αποδείξει σαφώς ότι λόγω της σχέσης με την αποψίλωση των δασών σε περιοχές όπως η Νοτιοανατολική Ασία, πολλά από τα βιοντίζελ έχουν σημαντικές αρνητικές επιπτώσεις στο κλίμα», είπε ο Robbie Blake, ένας εκπρόσωπος για τους Φίλους της Γης, στην EurActiv .

SMS===> Βιοκαύσιμα: Ευλογία ή κατάρα;

Έμμεση αλλαγή χρήση γης

Η έμμεση αλλαγή χρήση γης (ILUC) συμβαίνει όταν τα δάση και οι υγρότοποι εκκαθαρίζονται για την αντιστάθμιση των εδαφών που χρησιμοποιούνται για την ανάπτυξη των βιοκαυσίμων αλλού, αυξάνοντας έτσι τις εκπομπές CO2. Μια πρόσφατη έκθεση προέβλεψε ότι το σύνολο των τροπικών δασών  της Μαλαισίας θα καταστραφεί μέχρι το τέλος της δεκαετίας, λόγω της ILUC – με ανησυχητικές συνέπειες για τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου – εκτός εάν η επέκταση της παραγωγής φοινικέλαιου διακοπεί.

Για τη μέτρηση του κλιματικού αντίκτυπου των καυσίμων, οι Βρυξέλλες διάκεινται υπέρ της ανάθεσης προκαθορισμένων τιμών βασισμένων σε έναν υπολογισμό του πλήρους κύκλου ζωής των εκπομπών τους, εξ ου και η συζήτηση για παράγοντες που προκαλούν έμμεση αλλαγή χρήσης γης (ILUC) και βιοκαύσιμα.

Στην πρόσφατη αναθεώρηση της Οδηγίας για την Ποιότητα των Καυσίμων, η ΕΕ πρότεινε μια προκαθορισμένη τιμή των 107g ισοδύναμης ανά megajoule καυσίμων (CO2/mj) για πετρέλαιο από άμμο πίσσας, σε σύγκριση με 87.5g CO2/mj για αργό πετρέλαιο, γεγονός που αντικατοπτρίζει τη μεγαλύτερη περιβαλλοντική ζημία που προκαλεί η παραγωγή της.

Ωστόσο, ενώ τα προηγμένα βιοκαύσιμα «δεύτερης γενιάς» ξεπερνάνε άνετα τα ορυκτά καύσιμα στα νέα δεδομένα της ΕΕ, στο φοινικέλαιο αποδίδεται μια τιμή των 105g, στη σόγια των 103g, στην κράμβη των 95g και στον ηλίανθο των 86g, από τη στιγμή που η έμμεση αλλαγή χρήσης γης ILUC έχει υπολογιστεί.

Τα στοιχεία που προτείνει η έμμεση αλλαγή χρήσης γης (ILUC)-ενσωματώνοντας τις τιμές CO2/mj για τα βιοκαύσιμα έχουν ως εξής:

  • Φοινικέλαιο – 105g
  • Σόγια – 103ζ
  • Κραμβόσποροι – 95g
  • Ηλίανθος – 86g
  • Φοινικέλαιο με δέσμευση μεθανίου – 83g
  • Σιτάρι (καύσιμο διεργασίας δεν διευκρινίζεται) – 64 γρ
  • Σιτάρι (ως διεργασία καυσίμου φυσικού αερίου που χρησιμοποιείται σε CHP) – 47g
  • Καλαμπόκι (αραβόσιτος) – 43g
  • Ζάχαρη από ζαχαροκάλαμο – 36g
  • Ζαχαρότευτλα – 34g
  • Σιτάρι (με χρήση άχυρου ως καυσίμου διεργασίας σε μονάδες CHP) – 35g
  • Αιθανόλη 2G (χρήση γης) – 32G
  • Βιοντίζελ 2G (χρήση γης) – 21G
  • Αιθανόλη 2G (μη χρήση γης) – 9ζ
  • Βιοντίζελ 2G (μη χρήση γης) – 9ζ

Βιοντίζελ

Η Isabelle Maurizi, εκπρόσωπος για το Ευρωπαϊκό Διοικητικό Συμβούλιο Βιοντίζελ, είπε στην EurActiv ότι δεδομένα όπως οι αξίες βιοκαυσίμων που διέρρευσαν, και οι πρόσφατες εκθέσεις από το Κοινό Κέντρο Ερευνών της ΕΕ, τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Περιβάλλοντος, και το Διεθνές Ερευνητικό Ινστιτούτο Πολιτικής Τροφίμων, δεν συμφωνούσαν με έρευνα στις ΗΠΑ.

«Εμείς δεν αναγνωρίζουμε την ισχύ της επιστήμης εξαιτίας των αποκλίσεων στα αποτελέσματα. Η επιστήμη δεν είναι «γειωμένη» ακόμη και δεν έχει ακόμη ωριμάσει γι ”αυτό θα είμαστε υπέρ των κινήτρων για χάραξη πολιτικής παρά των σωφρονιστικών προτάσεων », είπε.

Οποιαδήποτε εφαρμογή των αξιών που διέρρευσαν θα μπορούσε να παρεμποδίσει σοβαρά την ικανότητα των παραγωγών βιοντίζελ να ενταχθούν στο νέο σχέδιο πιστοποίησης βιοκαυσίμων της ΕΕ, που ανακοινώθηκε τον περασμένο Αύγουστο. Αυτό ορίζει ότι η πιστοποίηση θα παρασχεθεί μόνο σε βιοκαύσιμα τα οποία εκπέμπουν 35% λιγότερο αέρια θερμοκηπίου από τη βενζίνη, με το ποσοστό να αυξάνεται σε 60% από το 2018.

Οι παραγωγοί προηγμένων βιοκαυσίμων θεωρούν ότι θα πληρούν το μέτρο αυτό και ο Rob Vierhout, γενικός γραμματέας της ePURE, μιας ανανεώσιμης ένωσης αιθανόλης, δήλωσε ότι η ΕΕ χρειάζεται «μια διαφορετική σκιά του παράγοντα ILUC».

«Αν πράγματι οι επιπτώσεις για την αλλαγή χρήσης της γης εξαρτώνται από την πρώτη ύλη που χρησιμοποιούν, τότε αυτό πρέπει να αναγνωρισθεί στην πολιτική», είπε στην EurActiv. Τον Απρίλιο του 2009, η ΕΕ νομοθέτησε ότι οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας όπως τα βιοκαύσιμα θα αποτελούν το 10% μείγματος καυσίμων των μεταφορών της Ευρώπης μέχρι το 2020, και αυτό έχει νομικές καθώς επίσης και οικονομικές συνέπειες.

Τα μηνύματα των αγορών

Η Nusa Urbancic, από την ομάδα πίεσης Μεταφορών & Περιβάλλοντος, κάλεσε την ΕΕ να «στείλει ένα σαφές μήνυμα στις αγορές σχετικά με το ποια είναι τα μελλοντικά βιοκαύσιμα που θέλουμε». «Έχουμε αρκετό βιοντίζελ για να ανταποκριθούμε στους σημερινούς στόχους γεγονός που είναι ένα πρόβλημα για τον κλάδο, επειδή έχουν υπερ-επενδύσει ακολουθώντας ένα διαφορετικό πολιτικό σημάδι και ως έναν βαθμό οι επενδύσεις τους θα πρέπει να προστατευτούν», είπε στην EurActiv.

Αλλά με την επιστημονική γνώση σχετικά με τα πλεονεκτήματα του κλίματος που προσφέρουν τα προηγμένα βιοκαύσιμα  «δεν υπάρχει καμία δικαιολογία πλέον να μην ενεργήσουμε για την επίλυση του προβλήματος», πρόσθεσε.

Μια έκθεση που δημοσιεύθηκε από τον Γαλλικό εθνικό ελεγκτή στις 24 Ιανουαρίου διαπίστωσε ότι αν και οι γεωργοί ωφελήθηκαν από την τρέχουσα πολιτική βιοκαυσίμων της ΕΕ, τα περιβαλλοντικά οφέλη ήταν «αμφίβολα» και οι αυτοκινητιστές κατέληξαν να χρειάζεται να καταναλώνουν περισσότερα καύσιμα και να πληρώνουν υψηλές τιμές.

Πηγή: Euroactiv.gr

caroto

Ένας για όλους και όλοι για το caroto.gr! Το προφίλ της ομάδας του μοναδικού site στο διαδίκτυο που εστιάζει στην τεχνολογία του αυτοκινήτου!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button