H ιαπωνική εταιρία κατασκεύασε το πρώτο σύστημα EGR για βενζινοκινητήρες με πρώτο πεδίο εφαρμογής τα Toyota Camry και Aqua (Prius c)…
- To νέο σύστημα EGR (Exhaust Gas Recirculation) είναι περίπου 30% μικρότερο από το μικρότερο που διατίθεται ήδη στην αγορά, όπως ισχυρίζεται η Denso. Η ιαπωνική εταιρία σκοπεύει στην διάθεση του νέου προϊόντος στην παγκόσμια αγορά προσφέροντας μία επιπλέον λύση στην εξοικονόμηση καυσίμου και στην μείωση των ρύπων.
- Ως γνωστό, η ποσότητα του αέρα που γεμίζουν οι κύλινδροι ελέγχεται από την πεταλούδα. Σε χαμηλές συνθήκες φορτίου, στις χαμηλές rpm, η πεταλούδα κλείνει μερικώς. Έτσι, μειώνεται η ροή του αέρα προς τους κυλίνδρους και ταυτόχρονα μειώνεται και η ποσότητα του καυσίμου που ψεκάζεται (αν ο οδηγός δεν πατά το γκάζι δεν έχουμε καθόλου ψεκασμό). Ωστόσο, ο λίγος αέρας που περνά από το μερικό κλείσιμο της πεταλούδας δημιουργεί απώλειες ισχύος που αυξάνονται κατά την επιτάχυνση ή στις υψηλές rpm επέρχεται κρουστική καύση (φαινόμενο knocking, τα γνωστά πειράκια). Αυτό συμβαίνει επειδή το καύσιμο αναφλέγεται σε πολύ υψηλές θερμοκρασίες.
- Η επανακυκλοφορία ενός μέρους από τα καυσαέρια από την εξαγωγή μέσα στον αυλό εισαγωγής έχει αποδειχτεί πως βελτιώνει την απόδοση του κινητήρα μειώνοντας την θερμοκρασία των κυλίνδρων αλλά και την περιεκτικότητα του φρέσκου αέρα σε οξυγόνο. Κατά την επιστροφή τους τα καυσαέρια περνούν από εναλλάκτη μειώνοντας την θερμοκρασία και την πυκνότητα τους. To EGR της Denso διαθέτει εναλλάκτη με διαφράγματα μόλις 1 mm σε πλάτος (συνήθως είναι στα 4-5 mm) με αποτέλεσμα την πιο γρήγορη απαγωγή θερμότητας που ωφελεί και την κόμπακτ σχεδίαση.