ΔΙΑΦΟΡΑ

Lancia, αναλύουμε το σύστημα Magic Parking!

lancia-ypsilon_201223

Αν δυσκολεύεστε στην διαδικασία στάθμευσης τότε συστήματα υποβοήθησης όπως το Magic Parking της Lancia μπορούν να σας λύσουν τα χέρια…

Στην περίπτωση που το παρκάρισμα δεν είναι από τις αγαπημένες σας διαδικασίας σαν οδηγός τότε τα συστήματα υποβοήθησης μπορούν να σας κάνουν την ζωή πιο εύκολη. Δεν αναφερόμαστε απλά στους κλασικούς αισθητήρες που ανιχνεύουν την απόσταση και προειδοποιούν με ηχητικές επισημάνσεις τον οδηγό ούτε σε κάποια κάμερα οπισθοπορείας που απεικονίζει την απόσταση από το άλλο όχημα.

Συστήματα όπως το Magic Parking μπορούν να αναλάβουν την όλη μανούβρα επεμβαίνοντας αυτόματα στο σύστημα διεύθυνσης και το μόνο που έχει να κάνει ο οδηγός είναι να τραβήξει τα χέρια του από το τιμόνι και να κοντρολάρει με το φρένο και το γκάζι την διαδικασία.

Ενδεικτικά αναλύουμε το σύστημα της Lancia το οποίο τοποθετείται προαιρετικά στη νέα Ypsilon και στην Delta ενώ γενικότερα τα συστήματα ανάλογης τεχνολογίας που χρησιμοποιούν πολλοί άλλοι κατασκευαστές βασίζονται στην ίδια αρχή λειτουργίας.

Αναλυτικότερα…

lancia-magic-parking-3Το σύστημα υποβοήθησης παρκαρίσματος βοηθά τον οδηγό στη φάση αναζήτησης ενός ελεύθερου και κατάλληλου χώρου για παρκάρισμα και στη φάση των χειρισμών, κατευθύνοντας αυτόματα την κίνηση του τιμονιού μέχρι την πλήρη ευθυγράμμιση του αυτοκινήτου. Η λειτουργία της υποβοήθησης στο παρκάρισμα βασίζεται σε διαφορετικά εξαρτήματα:

  • Εμπρός και πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος
  • Πλευρικοί αισθητήρες
  • Ηλεκτρικό τιμόνι
  • Τροχοί και σύστημα πέδησης
  • Πίνακας οργάνων

Αισθητήρες: κατά τη διάρκεια της φάσης των χειρισμών ο οδηγός λαμβάνει βοήθεια και από τις πληροφορίες που παρέχουν οι αισθητήρες παρκαρίσματος (4 αισθητήρες πίσω και 4 αισθητήρες μπροστά) οι οποίοι ενημερώνουν τον οδηγό για την απόσταση στην οποία βρίσκεται ένα εμπόδιο στο εμπρόσθιο και στο οπίσθιο τμήμα του αυτοκινήτου. Το σύστημα, κατά τη διάρκεια της φάσης αναζήτησης του χώρου παρκαρίσματος, χρησιμοποιεί τους πλευρικούς αισθητήρες.. Αυτοί οι αισθητήρες ενεργοποιούνται αυτόματα με ταχύτητα μικρότερη από περίπου 30km/h. Εάν η λειτουργία δεν ζητείται από τον οδηγό, μέσω του κατάλληλου πλήκτρου, δεν θα εμφανιστεί καμία πληροφορία στον πίνακα οργάνων.

lancia-magic-parkingΛειτουργία: ο υποβοηθούμενος χειρισμός για το παρκάρισμα μπορεί να ενεργοποιηθεί μόνο με τον πίνακα οργάνων αναμμένο και με ταχύτητα μικρότερη από 30 χλμ/ωρ και διαιρείται στις παρακάτω φάσεις:

Ενεργοποίηση: η πίεση του ειδικού πλήκτρου προκαλεί την έναρξη της φάσης αναζήτησης.

Αναζήτηση: μέσω των πλευρικών αισθητήρων, το σύστημα βρίσκεται σε συνεχή αναζήτηση ενός ελεύθερου χώρου στάθμευσης που να είναι κατάλληλος για τις διαστάσεις του αυτοκινήτου. Ο οδηγός με τα φλας μπορεί να υποδείξει στο σύστημα σε ποια πλευρά του δρόμου επιθυμεί να σταθμεύσει (σε απουσία πληροφοριών από τα φλας ή με αναμμένα τα φώτα έκτακτης ανάγκης, η αναζήτηση πραγματοποιείται από την πλευρά του οδηγού). Η φάση αναζήτησης απενεργοποιείται εάν μετά από 10 λεπτά δεν έχει εντοπιστεί ο κατάλληλος χώρος για το παρκάρισμα. Κατά τη διάρκεια της φάσης αναζήτησης το αυτοκίνητο πρέπει να ακολουθήσει μία πορεία με ταχύτητα μικρότερη από 30 χλμ/ωρ και σε μία απόσταση από τα σταθμευμένα αυτοκίνητα μεταξύ 50 εκ και 130 εκ περίπου. Ένας χώρος θα είναι κατάλληλος για το παρκάρισμα εάν είναι 80 εκ. πιο μακρύς από το αυτοκίνητο.

Εντοπισμός: εάν το σύστημα εντοπίσει ένα ελεύθερο χώρο παρκαρίσματος και κατάλληλο για τις διαστάσεις του οχήματος, αναφέρει την παρουσία και υποδεικνύει τις ενέργειες που θα πρέπει να πραγματοποιηθούν για να αρχίσει του παρκαρίσματος.

lancia-magic-parking-2Χειρισμός κατά το παρκάρισμα: ο οδηγός θα έχει τον έλεγχο των κινήσεων του αυτοκινήτου μέσα από τη χρήση του γκαζιού, του φρένου και του συμπλέκτη, ενώ το σύστημα θα διαχειρίζεται αυτόματα το τιμόνι για να κατευθύνει, με τον καλύτερο τρόπο, το χειρισμό εισαγωγής στη θέση στάθμευσης που έχει εντοπιστεί. Κατά τη διάρκεια του χειρισμού θα είναι δυνατόν να χρησιμοποιήσετε τις πληροφορίες που προέρχονται από τους αισθητήρες παρκαρίσματος, αλλά πρέπει πάντα να ελέγχετε οπτικά την γύρω περιοχή.

Κατά τη διάρκεια του χειρισμού θα είναι δυνατόν να σταματήσετε το αυτοκίνητο και, παραμένοντας πάντα σταματημένοι, να απενεργοποιήσετε στιγμιαία την όπισθεν (για παράδειγμα για να επιτρέψετε σε έναν πεζό να περάσει από την περιοχή όπου θα γίνει ο χειρισμός).

Κατά την διάρκεια της φάσης ελιγμού η ταχύτητα θα πρέπει να είναι κατώτερη από περίπου 7 km/h. Σε περίπτωση που η ταχύτητα είναι περίπου 5 km/h θα υποδειχθεί η μείωση της ταχύτητας (“Πολύ υψηλή ταχύτητα!”), εάν η ταχύτητα είναι μεγαλύτερη από περίπου 7 km/h το σύστημα θα απενεργοποιηθεί.

Εάν κατά την διάρκεια του ελιγμού παρκαρίσματος ο οδηγός πραγματοποιεί μια ακούσια ή εκούσια κίνηση, στο τιμόνι (πιάνοντάς το ή εμποδίζοντας την κίνηση), ο ελιγμός παρκαρίσματος διακόπτεται.

Ολοκλήρωση του χειρισμού/ελιγμού:Στην περίπτωση που οι διαστάσεις του χώρου παρκαρίσματος το επιτρέπουν, ο ελιγμός της στάθμευσης θα γίνει με ένα χειρισμό.  Απενεργοποιώντας την όπισθεν οι τροχοί ευθυγραμμίζονται και ο χειρισμός ολοκληρώνεται· Στη συνέχεια το σύστημα θα απενεργοποιηθεί. Στην περίπτωση που οι διαστάσεις του χώρου για το παρκάρισμα είναι μικρότερες, ο οδηγός θα ενημερωθεί για να ολοκληρώσει το παρκάρισμα χειροκίνητα μέσω ενός μηνύματος επάνω στην οθόνη του πίνακα οργάνων.

Πηγή: Lancia-Jeep Hellas

caroto

Ένας για όλους και όλοι για το caroto.gr! Το προφίλ της ομάδας του μοναδικού site στο διαδίκτυο που εστιάζει στην τεχνολογία του αυτοκινήτου!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!