ΔΟΚΙΜΕΣ

Toyota Prius Plug-in Hybrid [first drive]

Toyota-Prius_Plug-in_Hybrid_2013_caroto-test (5)

Ταξιδεύουμε στις Βρυξέλλες για να οδηγήσουμε τη νέα plug-in έκδοση του δημοφιλέστερου υβριδικού του πλανήτη…

Ως το πρώτο υβριδικό μοντέλο παραγωγής δικαιολογημένα του αναλογούν το 80% των παγκόσμιων υβριδικών πωλήσεων που μεταφράζεται σε περισσότερα από 2,6 εκατομμύρια Prius να κυκλοφορούν ανάμεσά μας. Από την πρώτη γενιά που παρουσιάστηκε το 1997 έως την τωρινή το υβριδικό σύστημα HSD πέρασε από σημαντικές αναβαθμίσεις για να φτάσουμε στην έκδοση PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle) με την αυξημένη ηλεκτρική αυτονομία.

Ως γνωστόν το απλό Prius μπορεί να διανύσει συγκεκριμένη απόσταση (έως περίπου 2 χλμ.) με ηλεκτρική ενέργεια και με ταχύτητα έως 50 χλμ./ώρα. Το Prius PHEV αποτελεί μία εξέλιξη προς την ηλεκτροκίνηση αφού έχει τη δυνατότητα να κινηθεί αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια για απόσταση περίπου 25 χλμ. (ανάλογα με το στιλ οδήγησης). Αυτό συμβαίνει χάρη στο μεγαλύτερο ενεργειακό φορτίο της νέας μπαταρίας λιθίου-ιόντων (είναι περίπου τέσσερις φορές ισχυρότερη από αυτή του απλού Prius) η οποία επαναφορτίζεται σε περίπου μιάμιση ώρα. Η διαδικασία είναι απλή και το μόνο που έχει να κάνει ο οδηγός είναι να βγάλει την μπαλαντέζα (με μήκος 5ή 10 μέτρα) από τον ειδικό χώρο στο πορτμπαγκάζ και να την τοποθετήσει σε δημόσιο ή οικιακό δίκτυο (230V).

Με γεμάτες τις μπαταρίες και το ρεζερβουάρ η τυποποιημένη κατανάλωση περιορίζεται στα 2,1 λίτρα/100 χλμ. (3,7 όταν οι μπαταρίες εξαντληθούν) εκτοξεύοντας την θεωρητική αυτονομία στα 1.200 χλμ. ενώ η εκπομπή CO2 σε καμία περίπτωση δεν ξεπερνά τα 85 γραμμ./χλμ. Στον δρόμο το Prius PHEV δεν διαφέρει από τα άνετα χαρακτηριστικά του απλού ενώ μπορείς να κινηθείς ηλεκτροκίνητα μέχρι τα 85 χλμ/ώρα ή μέχρι να το παρακάνεις με το γκάζι.

Αξιοσημείωτο είναι πως παρά την μεγαλύτερη μπαταρία και το σύστημα τροφοδοσίας το Prius PHEV ζυγίζει μόλις 55 κιλά (συνολικά 1.425 κιλά) περισσότερα από το απλό ενώ οι χώροι παραμένουν όπως έχει δίχως καμία αλλοίωση στα 443 λίτρα του πορτμπαγκάζ. Φυσικά, υπάρχουν κάποιες μικρές αισθητικές αλλαγές ενώ στο ταμπλό διακρίνονται οι διακόπτες επιλογής κίνησης EV και EV City (για καθαρή ηλεκτροκίνηση) και την κλασική HV (για συνδυασμένη νορμάλ υβριδική κίνηση). Σε κάθε περίπτωση υπάρχει και ο διακόπτης Eco με έμφαση στην κατανάλωση.

Αυτοκίνητα όπως το Prius PHEV προλογίζουν την ηλεκτροκίνηση αφού η βελτίωση των μπαταριών τους επιτρέπει να διανύουν όλο και περισσότερα χιλιόμετρα με ηλεκτρική ενέργεια. Από την άλλη, αποτελούν μία ιδανική λύση για την ηλεκτροκίνηση δίχως να αγχώνεσαι αν θα μείνεις από… ρεύμα (όπως σε ένα κλασικό ηλεκτροκίνητο) αφού υπάρχει η θερμική ενέργεια.

Στα επόμενα χρόνια θα δούμε και άλλα υβριδικά με μεγαλύτερες plug-in μπαταρίες ακολουθώντας την οδό που χάραξαν τα Opel Ampera/Chevrolet Volt. Ωστόσο, τεχνολογία δεν σημαίνει μόνο κατανάλωση αλλά και κόστος και εδώ μπαίνουν άλλα ζητήματα αφού το Prius PHEV  κοστίζει στη γερμανική αγορά 36.200€ και είναι 8.600€ ακριβότερο από το απλό. Το οποίο όμως δεν σε βάζει… στην πρίζα!

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Back to top button