ΔΟΚΙΜΕΣ

Opel Zafira Tourer 1.4 T [test drive]

opel_zafira_tourer_14_turbo_caroto_gr_test-111

Πιστή στην παράδοση η γερμανική εταιρία δείχνει για ακόμη μία φορά γιατί θεωρείται ειδήμων στα πολυχρηστικά μοντέλα…

Η ονομασία και μόνο (Zafira) προϊδεάζει για μεγάλους χώρους, αυξημένη πρακτικότητα, επταθέσιους χώρους και ότι άλλο καλό μπορεί να βρει κανείς σε ένα ολοκληρωμένο MPV (όχημα πολλαπλών χρήσεων, δηλ. πολυχρηστικό και όχι πολυμορφικό όπως λανθασμένα είθισται να αναφέρεται).  Ωστόσο, στο Zafira Tourer μπορεί να βρεις και κάτι ακόμη το οποίο εστιάζεται στην δυναμική του εμφάνιση ξεπερνώντας το άχαρο σουλούπι ενός τετραγωνισμένου οικογενειακού.

Με μήκος 4.658 mm το Zafira Tourer είναι μία από τις μακρύτερες προτάσεις στο γεγονός αυτό οφείλεται η ευρυχωρία. Βέβαια, στο εσωτερικό υπάρχει έξυπνη σχεδίαση και με το που ανοίγεις την πόρτα αντικρίζεις την γνώριμη εικόνα του ταμπλό που βασίζεται σε αυτή των νεότερων μοντέλων της εταιρίας. Η ποιότητα κατασκευής και η ποιότητα των υλικών κυμαίνεται στα πολύ καλά πρότυπα της Opel ενώ αν δεν είσαι εξοικειωμένος με την λογική των πολλών πλήκτρων της κεντρικής κονσόλας θα χρειαστείς κάποιο χρόνο.

Χώροι και θήκες για μικροαντικείμενα υπάρχουν διάσπαρτες και πάμπολλες στο εσωτερικό ενώ έκπληξη προκαλούν μερικές κρυμμένες και έξυπνα τοποθετημένες. Οι τρεις σειρές καθισμάτων -με την μεσαία να είναι συρόμενη και με ανεξάρτητα στοιχεία- δημιουργούν στην επταθέσια διαρρύθμιση ένα… πρακτικότατο mini-bus, εις βάρος βέβαια του χώρου αποσκευών που περιορίζεται στα 125 λίτρα. Στην πενταθέσια, όμως, το πορτμπαγκάζ προσφέρει 710 λίτρα που χωρούν ακόμη και τα μπαγκάζια… της πεθεράς!

Το μοντέλο της δοκιμής μας είναι η πιο συμφέρουσα αγορά καθώς εξοπλίζεται με βενζινοκινητήρα 1,4 lt. Πρόκειται για τα γνωστό υπερτροφοδοτούμενο με ισχύ 140 PS που κινεί δίχως ιδιαίτερες αντιρρήσεις το αμάξωμα των 1.571 kg. Ο λόγος που την χαρακτηρίζουμε συμφέρουσα είναι επειδή στοιχίζει από 21.500€ (23.300€ με αυτόματο κιβώτιο) ενώ η πετρελαιοκίνητη έκδοση 2.0 CDTi ξεφεύγει αρκετά καθώς κοστίζει από 30.350€ με ότι συνεπάγεται και το δίλιτρο κόστος χρήσης.

Ακόμη και η μικρότερη κατανάλωση καυσίμου του ντίζελ που κυμαίνεται περίπου στα 7,5-8 lt/100 km δεν είναι δυνατή να αντισταθμίσει σε εύλογο χρονικό διάστημα την διαφορά από την βενζινοκίνητη της δοκιμής μας (10-11 lt/100 km). Κατά τα υπόλοιπα, οι επιδόσεις είναι καλές και τα οδικά χαρακτηριστικά του Zafira Tourer ισορροπημένα δίχως το αμάξωμα να παίρνει μεγάλες κλίσεις και την ανάρτηση να προσφέρει άνεση και υποδειγματική ποιότητα κύλισης στο ταξίδι.

Στον ανοιχτό δρόμο είναι ήσυχο και σταθερό, στις στροφές εκτιμάς την καλή αίσθηση του τιμονιού, στην πόλη είναι ευκολοδήγητο παρά τον όγκο του ενώ ο εύχρηστος επιλογέας με τις έξι σχέσεις σου κάνει την ζωή πιο εύκολη. Συμπερασματικά, το βενζινοκίνητο Zafira Tourer είναι το αντίδοτο στις αυξημένες μεταφορικές σας ανάγκες, στιλιστικά είναι ίσως το πιο κομψό MPV, προσφέρεται με λογικό κόστος κτήσης και πλούσιο τεχνολογικό εξοπλισμό ανάλογα με την έκδοση που θα επιλέξετε.

Opel Zafira Tourer 1.4 Turbo – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.362 cc
Διάμετρος x διαδρομή 72,5 x 72,6 mm
Διάταξη/κύλινδροι τετρακύλινδρος σε σειρά
Ισχύς 103 kW (140 PS) / 4.900-6.000 rpm
Ροπή 200 Nm (20,4 kgm) / 1.850-4.900 rpm
Τροφοδοσία Βενζινοκινητήρας έμμεσου ψεκασμού με υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,8 sec
Τελική ταχύτητα 200 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 10,1 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 8,3 / 6,6 / 5,6 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 58 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 574 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 154 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας (σε διάταξη Watt)
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση 215/50 R 17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4658x1928x1685 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1541/1554 mm
Μεταξόνιο 2685 mm
Χώρος αποσκευών 710 lt (5-θέσιο), 152 lt (7-θέσιο)
Απόβαρο 1571 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 21.500 €

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button