NEAΔΙΑΦΟΡΑΔΙΑΦΟΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

Ποιος ήταν ο Bruce McLaren;

Ήταν ένας πολυτάλαντος άντρας. Γεννήθηκε το 1937 στη Νέα Ζηλανδία και εκτός από οδηγός αγώνων ήταν εξαιρετικός σχεδιαστής και μηχανικός…

bruce_mclaren-2Η βρετανική φίρμα γιορτάζει τα 50ά γενέθλιά της δίνοντας στη δημοσιότητα ένα βίντεο αφιερωμένο στον άνθρωπο στον οποίο οφείλει την ύπαρξή της και την δεκαετία του 1990 έγινε διάσημη από το τριθέσιο supercar (το McLaren F1, παράχθηκε σε 106 κομμάτια την περίοδο 1992-1998). Ο Bruce McLaren γεννήθηκε στις 30 Αυγούστου του 1937. Από μικρός πέρασε αρκετά αφού σε ηλικία 10 ετών μία οστεοχονδρική πάθηση του είχε αφήσει το κουσούρι το αριστερό πόδι να είναι ελαφρώς κοντύτερο από το δεξί. Η κατάστασή του βελτιώθηκε αλλά μπορούσε να διακρίνει κανείς μία μικρή αστάθεια στο βάδισμά του. Οι γονείς του διατηρούσαν ένα επισκευαστήριο. Εκεί ο Bruce περνούσε τον ελεύθερο χρόνο του.

Η εμπλοκή του με τους αγώνες ξεκίνησε σε ηλικία 14 ετών από μια ανάβαση με Austin 7 Ulster. To 1954 απέκτησε ένα Ford 10 και από εκεί άρχισε να γίνεται γνωστός κερδίζοντας τοπικά πρωταθλήματα. Η πόρτας στην καριέρα του άνοιξε το 1958, στο GP Νέας Ζηλανδίας, όπου η επίδοσή του κίνησε το ενδιαφέρον του Jack Brabham. Το 1959 ο McLaren κέρδισε δίπλα στον Brabham το GP των ΗΠΑ και σε ηλικία 22 ετών και 80 ημερών αναδείχτηκε ο μικρότερος σε ηλικία νικητής σε GP (ένα ρεκόρ που καταρρίφθηκε από τον Fernando Alonso με ηλικία 22 ετών και 26 ημερών το 2003 και από το 2008 ανήκει στον Sebastian Vettel με ηλικία 21 ετών και 74 ημερών, από το GP Ιταλίας).

Το 1963 αποφασίζει να ιδρύσει την δική του ομάδα αλλά συνεχίζει να αγωνίζεται με την ομάδα της Cooper. Το 1965 αποχωρεί από την τελευταία και συμμετέχει με την McLaren Motor Racing. Μαζί με τον Chris Amon και το Ford GT40 το 1966 κερδίζει τις 24 Ώρες του Le Mans και δύο χρόνια αργότερα χαρίζει στην ομάδα του την πρώτη νίκη στην F1. Τα αγωνιστικά McLaren μεγαλουργούν στο Cam-Am (Canadian-American Challenge Cup) την περίοδο 1967-1969 και η ομάδα McLaren έθετε νέα στάνταρ στον τρόπο κατασκευής μονοθεσίων και αγωνιστικών μοντέλων.

69IT-T21-1672 Ιουνίου 1970. Εκείνη την μοιραία μέρα ο McLaren δοκίμαζε τη νέα M8D. Η έλλειψη αεροδυναμικού φορτίου αποσταθεροποίησε το αγωνιστικό, το πίσω μέρος αποκόπηκε και βγήκε εκτός πίστας και προσέκρουσε με μεγάλη ταχύτητα σε τοίχωμα της Lavant Straight. Ήταν 32 ετών. Το ειρωνικό είναι πως το 1964 ο McLaren έμοιαζε σα να είχε γράψει σε ένα βιβλίο του τον επιτάφιο λόγο του. Αναφερόμενος στο θάνατο του team mate του Timmy Mayer είχε γράψει στο «From the Cockpit»:

«Η είδηση για τον ακαριαίο θάνατό του ήταν ένα τεράστιο σοκ για όλους μας, αλλά ποιος μπορεί να πει πως δεν είδε αρκετά, δεν έκανε αρκετά και δεν έμαθε αρκετά στα λίγα χρόνια που έζησε όταν πολλοί άνθρωποι χρειάζονται μία ολόκληρη ζωή; Το να κάνεις κάτι καλά είναι τόσο άξιο όσο και να πεθαίνεις προσπαθώντας να το κάνεις καλύτερο. Θα ήταν άσκοπο να ζει κανείς αν δεν έκανε κάτι, όπως το αισθάνομαι η ζωή δεν μετριέται με τα χρόνια αλλά με τα έργα».

Στο βίντεο -που σκηνοθέτησε ο Σουηδός Marcus Söderlund και γυρίστηκε πριν από περίπου ένα μήνα και έχει τίτλο «Courage»- φαίνεται ένας άντρας να περπατά βγάζοντας το κράνος του. Υποτίθεται πως είναι ο McLaren αφού έχει αφήσει τα εγκόσμια λίγο μετά το ατύχημα που του στοίχισε την ζωή του. Ένας χαρισματικος άντρας που μπορεί να έφυγε πρόωρα αλλά κατάφερε να κάνει τόσα πολλά. Όπως είχε πει ο ίδιος…

caroto

Ένας για όλους και όλοι για το caroto.gr! Το προφίλ της ομάδας του μοναδικού site στο διαδίκτυο που εστιάζει στην τεχνολογία του αυτοκινήτου!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!