Μετά το τρίθυρο A3 την γκάμα ολοκληρώνει από κάθε άποψη η πεντάθυρη και πιο πρακτική έκδοση…
Όπως στη σημερινή, δύσκολη εποχή πρέπει να υπολογίζεις σχεδόν τα πάντα, έτσι και στην περίπτωση ενός πολυτελούς hatch, μεγαλύτερο ενδιαφέρον έχει η μακρύτερη -στην περίπτωση του Audi κατά 75 mm- παρά η τρίθυρη έκδοσή του, η οποία είναι λίγο φτηνότερη (περίπου ένα χιλιάρικο). Όπως είναι λογικό, το A3 Sportback αναμένεται να γνωρίσει μία νέα ώθηση κυρίως λόγω του πιο χρηστικού και ολοκληρωμένου από κάθε πλευρά χαρακτήρα με το πεντάθυρο αμάξωμα, έστω και αν αυτό δείχνει άτολμο σχεδιαστικά.
Όπως είχα γράψει και για το τρίθυρο Α3, μεγάλη εντύπωση στη νέα γενιά προκαλεί ο τρόπος που κινείται το αυτοκίνητο, όντας καλύτερο σε όλους τους τομείς από το μοντέλο που αντικαθιστά. Το νέο πλαίσιο με το αυξημένο κατά 60 mm μεταξόνιο και γενικότερα το αναβαθμισμένο σασί πετυχαίνει από τους καλύτερους συνδυασμούς στην κατηγορία με μία ανάρτηση που ταιριάζει γάντι στην ελληνική άσφαλτο «ισοπεδώνοντας» τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ στο ταξίδι εξασφαλίζει ανετότατες μετακινήσεις.
Το μοντέλο της δοκιμής μας εξοπλίζεται με τον γνώριμο, επίσης αναβαθμισμένο, 1.4 TSI, που αποδίδει 122 PS και συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο με έξι σχέσεις. Με στάνταρ το σύστημα start&stop, η κατανάλωση κυμαίνεται σε λογικά επίπεδα στην πόλη, ενώ στο ταξίδι διατηρείται πάνω-κάτω στα 8 lt/100 km. Γενικότερα πρόκειται για ένα μοτέρ που τα κάνει όλα συνδυάζοντας ικανοποιητικές επιδόσεις και οικονομία καυσίμου. Το A3 Sportback μπορεί να μην ενθουσιάζει με την εξωτερική του εμφάνιση, αλλά αυτό που εν τέλει μετρά είναι πώς νιώθετε εσείς από μέσα.
Και σε αυτή την περίπτωση έχουμε να κάνουμε με ένα από τα πιο άνετα (έστω και αν οι χώροι για τους πίσω δεν είναι κορυφαίοι), ποιοτικά και οδηγοκεντρικά μικρομεσαία με πολυτελή πρόσημο. Μάλιστα, η έκδοση της δοκιμής μας με τους 122 PS είναι ιδανική, αφού πέρα από την «καλή» ανάρτηση (πίσω έχει πολλαπλούς συνδέσμους, η μικρότερη έκδοση 1.2 TSI έχει ημιάκαμπτο) έχει και σχετικά καλή τιμή πώλησης με πλήρη εξοπλισμό (από 23.200 ευρώ).
Audi A3 Sportback 1.4 TFSI – Τεχνικα χαρακτηριστικα | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 1.395 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 74,5 x 80,0 mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | εγκάρσια τοποθετημένος/τετρακύλινδρος σε σειρά | |||
Ισχύς | 90 kW (122 PS) / 5.000-6.000 rpm | |||
Ροπή | 200 Nm (20,4 kgm) / 1.400-4.000 rpm | |||
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός με υπερτροφοδότηση | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 9,3 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 203 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 8,2 lt/100 km | |||
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική | 6,5 / 4,4 / 5,2 lt/100 km | |||
Ρεζερβουάρ | 50 lt | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 609 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 5 | |||
Εκπομπή CO2 | 120 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |||
Κιβώτιο | Μηχανικό 6 σχέσεων | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλών συνδέσμων | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Michelin Primacy, 205/55 R16 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 4310x1785x1425 mm | |||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1535/1506 mm | |||
Μεταξόνιο | 2636 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 380 lt | |||
Απόβαρο | 1220 kg | |||
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 22.200€ (21.240€ με προωθητική ενέργεια+απόσυρση) |