ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Opel, οι νέας γενιάς 1.6 SIDI & CDTI

02-A280230 1.6 SIDI Turbo

H Opel ανανεώνει την γκάμα των κινητήρων της με δύο ολοκαίνουργια μηχανικά σύνολα που συνδυάζουν την τελευταία λέξη της… τεχνολογίας!

06-A280233 1.6 SIDI TurboΟύτε λίγο, ούτε πολύ, στα πλάνα της Opel περιλαμβάνονται 13 νέοι κινητήρες έως το 2016 με τον χορό να ανοίγουν οι 1.6 SIDI και 1.6 CDTI που πληρούν τις προδιαγραφές Euro 6. Και οι δύο κινητήρες έχουν την ίδια χωρητικότητα (1.598 cc), σχεδόν ίδια γεωμετρία κυλίνδρων (ίδια διαδρομή 81,5 mm, η διάμετρος είναι 0,7 mm μεγαλύτερη στον ντίζελ) αλλά το μπλοκ του βενζινοκινητήρα (SIDI) είναι χυτοσιδηρένιο σε αντίθεση με τον αλουμινένιο πετρελαιοκινητήρα (είναι ο πρώτος εξ ολοκλήρου αλουμινένιος CDTI της Opel).

Και τα δύο μοτέρ είναι υπερτροφοδοτούμενα, με άμεσο ψεκασμό στα 200 bar για τον SIDI ενώ στον ντίζελ η πίεση του common rail φτάνει τα 2.000 bar, το σύστημα λίπανσης στο μεγαλύτερο μέρος του είναι κοινό ενώ η αντλία λαδιού είναι δύο σταδίων ανάλογα με το φορτίο ενώ βαρύτητα έχει δοθεί στην μείωση των κραδασμών με επιπλέον άξονες αντιστάθμισης και υλικά καταστολής του θορύβου.

Αυτοεκπληρωμένες προσδοκίες κατανάλωσης!

DruckΟ 1.6 SIDI, που θα κατασκευάζεται στην Ουγγαρία, θα αντικαταστήσει το τωρινό μοτέρ και κάνει πρεμιέρα στο Cascada και αργότερα στα Astra και Zafira Tourer. Θα υπάρχουν δύο εκδόσεις, η Eco Turbo με 170 PS και 280 Nm καθώς και η Performance Turbo με 200 PS και 320 Nm ροπής. Σε κατάσταση overboost προσφέρονται επιπλέον 20 Nm χάρη στην αύξηση της πίεσης κατά 0,1 bar (από 2,2 στα 2,3 για την έκδοση με τους 170 PS, από 2,3 στα 2,4 με τους 200 PS). Γενικότερα, η Opel θα μειώσει από 7 στις 6 τις σειρές των βενζινοκινητήρων της αφήνοντας να εννοηθεί πως θα δούμε νέους στα 1,4 και 1,0 lt. Τα μπεκ του 1.6 SIDI βρίσκονται κοντά στα μπουζί, ψεκάζουν από έξι οπές υπό 200 bar. Ο στροβιλοσυμπιεστής έχει διάμετρο 41 mm και σύμφωνα με την Opel η σχεδίαση του προσφέρει τα πλεονεκτήματα του twin-scroll.

Ισχύς & ροπή, παράλληλοι βίοι…

DruckΑπό την άλλη, εξίσου σημαντικό ενδιαφέρον συγκεντρώνει ο 1.6 CDTI που θα αντικαταστήσει τον υπάρχον 1.7 CDTI και τις μικρότερες σε ισχύ 2.0 CDTI. Αποδίδει 136 PS και 320 Nm ροπής ενώ η πίεση στα ηλεκτρομαγνητικά μπεκ με 8 οπές είναι στα 2000 bar με δυνατότητα έως 10 μικροψεκασμών ανά κύκλο καύσης. To τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας είναι υγρόψυκτο με μέγιστη τιμή υπερπλήρωσης 1,7 bar.

Η σχέση συμπίεσης είναι χαμηλή (16:1, την χαμηλότερη την έχει ο SkyActiv της Mazda με 14:1) ώστε να περιορίζεται η εκπομπή οξειδίων του αζώτου (NOx) ενώ σημειώστε πως υπάρχει νέο καταλυτικό σύστημα SRC (όπως σχεδόν σε όλους τους νέου ντίζελ Euro 6) που προϋποθέτει τον ανεφοδιασμό με αμμωνιούχο διάλυμα (ουρία ή AdBlue, κάθε περίπου 20.000-30.000 km, εξαρτάται από την χρήση). Μελλοντικά θα υπάρξει και έκδοση με 160 PS αλλά με διαφορετικά μπεκ και στροβιλοσυμπιεστή.

Πέρα από το θεωρητικό μέρος στην μονοήμερη παρουσίαση επί γερμανικού εδάφους υπήρξε και πρακτικό. Οδηγώντας σε μία μικρή διαδρομή τον 1.6 SIDI σε ένα Astra εντύπωση προκαλεί η πιο στρωτή λειτουργία του μοτέρ και η ροπή από χαμηλά ενώ o 1.6 SIDI σε Zafira Tourer έδειξε εξαιρετικά ήσυχος σε σχέση με το μοτέρ που θα αντικαταστήσει.

Περισσότερες πληροφορίες για τους νέους κινητήρες αλλά και τα κιβώτια της GM Opel μπορείτε να διαβάσετε παρακάτω.

[accordion close=”1″ title=”Ο νέος βενζινοκινητήρας SIDI της Opel“]
  • Μείωση εκπομπών CO2 και κατανάλωσης μέχρι 13%
  • Μέχρι 30% υψηλότερη ισχύς και ροπή
  • Εξαιρετικά πολιτισμένη λειτουργία και χαμηλά επίπεδα θορύβων
  • Το Cascada cabrio είναι το πρώτο μοντέλο της Opel με το νέο 1.6 SIDI Turbo

Πέρα από τις νέες μονάδες turbo diesel, η Opel λανσάρει επίσης μία νέα γενιά υπερτροφοδοτούμενων βενζινοκινητήρων. O 1.6 SIDI (spark ignition direct injection) Turbo που παρουσιάστηκε πριν από μερικούς μήνες είναι ο πρώτος από τους νέους τετρακύλινδρους κινητήρες της Opel με άμεσο ψεκασμό βενζίνης. Αυτοί σηματοδοτούν την έναρξη ανανέωσης της γκάμας κινητήρων Opel και προσφέρουν σημαντικά οφέλη ως προς την κατανάλωση καυσίμου, τη ροπή και την πολιτισμένη λειτουργία, σε συνδυασμό με ελάχιστες περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Οι εκπομπές CO2 και η κατανάλωση καυσίμου έχουν μειωθεί μέχρι 13% συγκριτικά με τον προηγούμενο κινητήρα, ενώ η μέγιστη ροπή και η μέγιστη ισχύς έχουν αυξηθεί μέχρι και 30%.

Η νέα οικογένεια κινητήρων περιλαμβάνει μία έκδοση 1.6 Eco Turbo με 125 KW/170 hp και μέγιστη ροπή 280 Nm, καθώς και μία νέα έκδοση Performance Turbo που αποδίδει 147 kW/200 hp και μέγιστη ροπή 300 Nm. Ο κινητήρας 170 hp έχει εξελιχθεί με γνώμονα την οικονομία καυσίμου, την υψηλή ροπή στις χαμηλές στροφές και την ελαστικότητα, ενώ με τις επιδόσεις της, η έκδοση 200 hp αποτελεί σημείο αναφοράς στην κατηγορία. Το νέο Cascada cabrio είναι το πρώτο μοντέλο της Opel που διατίθεται με το νέο κινητήρα. Προϊόν του Διεθνούς Κέντρου Τεχνικής Εξέλιξης στο Rüsselsheim, ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας σύντομα θα προσφέρεται με περισσότερα μοντέλα.

«Η νέα οικογένεια μεσαίων βενζινοκινητήρων είναι το πρώτο ορόσημο στην εκ βάθρων ανανέωση της γκάμας των κινητήρων μας. Αυτοί οι κινητήρες μειωμένου κυβισμού εκτός από ομαλή επιτάχυνση και ισχυρή ελκτική ισχύ χαρακτηρίζονται από εξαιρετικά πολιτισμένη λειτουργία και περιβαλλοντική συμβατότητα» σχολιάζει Marcel Frensch, Global Assistant Chief Engineer Midsize Gasoline Engine,.

Στην καρδιά της νέας οικογένειας SIDI Turbo βρίσκεται ένα νέο μπλοκ κυλίνδρων, ικανό να αντέξει μέγιστη πίεση 130 bar. Το υλικό που επιλέχθηκε για το μπλοκ είναι ο χυτοσίδηρος, ενώ η πλάκα έδρασης στροφάλου κατασκευάζεται από αλουμίνιο.

Κορυφαίοι σε επιδόσεις και πολιτισμένη λειτουργία.  Η Opel σχεδίασε τη νέα οικογένεια μεσαίων βενζινοκινητήρων στοχεύοντας στην κορυφή, όχι μόνο σε επίπεδο κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων, αλλά κυρίως σε πολιτισμένες και ομοιόμορφες επιδόσεις.

Βασικοί στόχοι εξέλιξης για την πολιτισμένη λειτουργία ήταν η μείωση των συνολικών εκπομπών θορύβων και κραδασμών και η απουσία ασυνήθιστων θορύβων. Στα άριστα χαρακτηριστικά θορύβων και κραδασμών του κινητήρα συμβάλλει το καπάκι του εκκεντροφόρου που εδράζεται στην κυλινδροκεφαλή μέσω ειδικών συνδέσμων και ένα σύστημα στεγανοποίησης σχεδιασμένο για υψηλές θερμοκρασίες καθώς ο υπερσυμπιεστή βρίσκεται πολύ κοντά.

Σαν αποτέλεσμα αυτών των μέτρων διαχείρισης ήχου, ο πελάτης απολαμβάνει αθόρυβη και ομαλή λειτουργία στο ρελαντί, χωρίς ασυνήθιστους θορύβους σε όλο το εύρος λειτουργίας και μία ευχάριστη αίσθηση ήχου ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες και φορτία.

Αντικραδασμικοί άξονες για πρώτη φορά σε τετρακύλινδρους κινητήρες 1.6 L.  O SIDI Turbo της Opel είναι ο μοναδικός κινητήρας στην κατηγορία του με αντικραδασμικούς άξονες. Οι δύο αντικραδασμικοί άξονες είναι τοποθετημένοι σε υποδοχές στο πίσω τμήμα του μπλοκ κυλίνδρων και κινούνται μέσω καδένας με ανάστροφη οδόντωση. Ο άξονας στην πλευρά της εξαγωγής διαθέτει γρανάζια από χυτοσίδηρο για αντίστροφη φορά περιστροφής. Το προαιρετικό σύστημα εξουδετερώνει τους κραδασμούς που απορρέουν από τη σχεδίαση των τετρακύλινδρων κινητήρων και επιπλέον βοηθά στη μεγιστοποίηση της άνεσης και στην ελαχιστοποίηση των θορύβων.

Υπερσυμπίεση για υψηλή ροπή στις χαμηλές στροφές.  Η σχεδίαση και οι διαστάσεις του συστήματος υπερσυμπίεσης παίζουν βασικό ρόλο στις επίτευξη άριστων επιδόσεων και στην οδηγησιμότητα των κινητήρων μειωμένου κυβισμού, καθώς και στους στόχους εκπομπών CO2.

Κινητήρες μικρότερου κυβισμού με υψηλά επίπεδα ειδικής ροπής και πίεσης υπερπλήρωσης απαιτούν ταχεία μεταβατική απόκριση, κυρίως στις χαμηλές στροφές του κινητήρα, για να μπορέσουν να αντικαταστήσουν κινητήρες μεγαλύτερου κυβισμού. Χάρη στις ειδικά σχεδιασμένες τουρμπίνες, ο υπερσυμπιεστής του μεσαίου βενζινοκινητήρα  παρέχει απόκριση που συνήθως προσφέρουν τουρμπίνες twin-scroll σε συνδυασμό με μεγαλύτερους κινητήρες.

Ο κινητήρας διατηρεί τη δοκιμασμένη φιλοσοφία μιας πολλαπλής εξαγωγής με ενσωματωμένη τουρμπίνα. Η σχεδίαση αυτή επιλέχθηκε αντί μιας φιλοσοφίας twin-scroll λόγω πλεονεκτημάτων χωροταξίας και παραγωγής. Αν και ο υπερσυμπιεστής έχει ίδιες βάσεις σύνδεσης, κάθε έκδοση του νέου κινητήρα SIDI Turbo διαθέτει εξατομικευμένα χαρακτηριστικά ροής τουρμπίνας.

Οι συμπιεστές είναι σχεδιασμένοι για να προσφέρουν υψηλή ροπή στις χαμηλές στροφές χωρίς να παράγουν αισθητούς αεροδυναμικούς ήχους. Σε συνδυασμό με αντηχεία χαμηλής και υψηλής πίεσης, θόρυβοι από τη ροή του αέρα (όπως σφύριγμα και παλμοί πίεσης) και από τις φτερωτές καταστέλλονται σχεδόν τελείως. Με πρόσθετες παραμέτρους όπως η διαχείριση του αέρα, η σχεδίαση των αεραγωγών και οι στρατηγικές ελέγχου για το θόρυβο εκτόνωσης πίεσης, ο νέος κινητήρας ευνοείται από μία επιθετική στρατηγική υπερπλήρωσης χωρίς τη συνήθη ακουστική που σχετίζεται με το turbo.

Συγκριτικά με τον προηγούμενο κινητήρα, ο νέος SIDI Turbo είναι αισθητά βελτιωμένος στον τομέα της ελαστικότητας, αφού, για παράδειγμα, μειώνει το χρόνο της εν κινήσει επιτάχυνσης από 80 km/h σε 120 km/h με πέμπτη σχέση κατά 20% περίπου.

Άμεσος ψεκασμός για υψηλή απόδοση καυσίμου και επιδόσεις.  Πέραν της πολιτισμένης λειτουργίας και των επιδόσεων, η υψηλή οικονομία καυσίμου και οι χαμηλές εκπομπές ρύπων ήταν οι κύριοι στόχοι εξέλιξης για τους νέους κινητήρες 1.6L. Οι μηχανικοί της Opel επέλεξαν ένα κεντρικό σύστημα καυσίμου άμεσου ψεκασμού  για βέλτιστη απόδοση καυσίμου και ελάχιστους ρύπους.

Η κεντρική θέση των μπουζί και των μπεκ πάνω από το θάλαμο καύσης, και ο προσανατολισμός τους παράλληλα με τον στρόφαλο, δημιουργεί ένα αξιόπιστο πακέτο που μπορεί να υποστηρίξει την ομοιόμορφη και διαστρωματωμένη καύση.

Το σύστημα βαλβίδων λειτουργεί με υδραυλικά κοκοράκια με ολισθητήρες χαμηλής τριβής και κινείται από μία καδένα χρονισμού με υδραυλικό εντατήρα χωρίς απαιτήσεις συντήρησης. Η ακουστική βελτιώνεται περαιτέρω με την καδένα εκκεντροφόρων με ανάστροφη οδόντωση. Για μείωση του βάρους, ο κινητήρας υιοθετεί διαιρούμενο στροφαλοθάλαμο, με ενισχυτική πλάκα έδρασης από χυτό αλουμίνιο στο κάτω άκρο.

Το μπλοκ κυλίνδρων κατασκευάζεται με μία καινοτόμο μέθοδο χύτευσης λεπτών τοιχωμάτων. Αυτή επιτρέπει την ενσωμάτωση διαφορετικών λειτουργικών χαρακτηριστικών απευθείας στο μπλοκ και προσφέρει δυνατότητες για μείωση του χρόνου παραγωγής. Η σύνδεση και εφαρμογή μεταξύ του μπλοκ κυλίνδρου και της πλάκας έδρασης γίνεται μέσω πρεσσαρίσματος και όχι μέσω πείρων κάτι που βελτιστοποιεί το σχήμα των βασικών ρουλεμάν αλλά και την ακρίβεια τοποθέτησης. Το δομικό πλεονέκτημα που απορρέει από το συνδυασμό στροφάλου από σφυρήλατο ατσάλι, βελτιστοποιημένης διαμέτρου κομβίων βασικών ρουλεμάν και σιδερένιων κουζινέτων κεντρικών ρουλεμάν, αποτρέπει τους θορύβους και κραδασμούς στις μεσαίες και υψηλές στροφές.

Δύο διαφορετικά έμβολα έχουν σχεδιαστεί για τους κινητήρες Eco και Performance Turbo. Το καθένα έχει ειδική κεφαλή με μικρή κοιλότητα. Ένας φορέας ελατηρίων από χυτοσίδηρο προσαρμοσμένο στις υψηλές πιέσεις των κυλίνδρων είναι κοινός σε κάθε έμβολο. Η μέθοδος επίστρωσης PVD (Physical Vapour Deposition – Φυσική Επικάθιση μέσω Ατμοποίησης) στο πρώτο ελατήριο του εμβόλου είναι ένα πρόσθετο μέτρο μείωσης της τριβής.

Ανανεωμένοι κινητήρες με παραγωγή “FlexPlant” στην Ουγγαρία. Η παραγωγή του νέου 1.6 SIDI Turbo όπως και οι υπόλοιπες νέες οικογένειες κινητήρων γίνεται στο εργοστάσιο του Szentgotthard στην Ουγγαρία και ξεκίνησε στα τέλη του 2012. Το εργοστάσιο χρησιμοποιεί τη φιλοσοφία “Flex Plant” που επιτρέπει την παραγωγή κινητήρων βενζίνης και diesel σε μία κοινή γραμμή συναρμολόγησης.[/accordion] [accordion close=”1″ title=”O νέος ντίζελ 1.6 CDTI“]

  • Πρώτος μιας νέας οικογένειας αλουμινένιων κινητήρων turbo diesel
  • Άριστη αναλογία κατανάλωσης σε σχέση με την απόδοση και χαμηλές εκπομπές CO2  
  • Εξαιρετικά πολιτισμένη λειτουργία λόγω χαμηλών επιπέδων θορύβων, κραδασμών και τριγμών
  • Selective Catalytic Reduction (SCR) επιτρέπει συμμόρφωση με τις προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 6

Περισσότερη ισχύς,  χαμηλότερη κατανάλωση, μειωμένες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα CO2 και ρύπων, σε συνδυασμό με εξαιρετικά πολιτισμένη λειτουργία. Η νέα γενιά του 1.6 turbo diesel της Opel προσφέρει κορυφαίες επιδόσεις σε όλες τις βασικές παραμέτρους ενός κινητήρα.

Πρώτος σε μία νέα οικογένεια πετρελαιοκινητήρων της Opel, ο 1.6 CDTI είναι ο καλύτερος και καθαρότερος diesel που έχει κατασκευάσει ποτέ η Opel. Κάνει το ντεμπούτο του στο Zafira Tourer και σταδιακά θα αντικαταστήσει τους σημερινούς 1.7 και χαμηλότερης ισχύος 2.0 diesel σε μία ευρεία γκάμα μοντέλων Opel, ενώ αναμένονται ακόμα ισχυρότερες εκδόσεις.

Αποδίδοντας 100 kW/136 hp, σε συνδυασμό με πλούσια ροπή 320 Nm, αυτή η συμπαγής, τετρακύλινδρη κινητήρια μονάδα προσφέρει υψηλή ειδική ισχύ 85 hp ανά λίτρο – τιμή είναι απαράμιλλη στην κατηγορία. Εξίσου εντυπωσιακά, τα χαμηλά επίπεδα κατανάλωσης και εκπομπών CO2 έχουν ήδη επιβεβαιωθεί στο Zafira Tourer ανεβάζοντάς το στην κορυφή της κατηγορίας.

Το ‘κερασάκι στην τούρτα’ για τους οδηγούς είναι η εξαιρετικά πολιτισμένη λειτουργία χάρη σε μία σειρά σχεδιαστικών και βελτιωτικών μέτρων μείωσης των θορύβων, κραδασμών και τριγμών. Τέλος, χάρη στο σύστημα επεξεργασίας καυσαερίων BlueInjection της Opel, ο 1.6 CDTI πληροί τις προδιαγραφές Euro 6, και γίνεται εξίσου καθαρός με ένα βενζινοκινητήρα.

Έχοντας εξελιχθεί εσωτερικά από μία παγκόσμια ομάδα μηχανικών στο Τορίνο, το Rüsselsheim και τις ΗΠΑ, ο προηγμένος 1.6 CDTI ικανοποιεί την αυξανόμενη ζήτηση των πελατών για μικρότερους αλλά ισχυρούς κινητήρες. Εντάσσεται στην κατηγορία μεσαίων diesel, μεταξύ 1.5 και  1.8L, που είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη της αγοράς.

Προηγμένη αρχιτεκτονική: Αλουμινένια δομή εξοικονομεί βάρος.  Οι μηχανικοί ξεκίνησαν να σχεδιάζουν το νέο 1.6 CDTI ‘από λευκή κόλλα χαρτί’. Στόχο είχαν να πετύχουν τη βέλτιστη ισορροπία  μεταξύ όλων των απαιτήσεων ισχύος, κατανάλωσης, πολιτισμένης λειτουργίας (χαμηλά επίπεδα θορύβων, κραδασμών και τραχύτητας), εκπομπών ρύπων, βάρους και προσιτής τιμής – συχνά αντικρουόμενες προτεραιότητες.

Ένας από τους πολλούς στόχους εξέλιξης ήταν η επίτευξη της καλύτερης στην κατηγορία σχέσης ισχύος/βάρους, κάτι που υπαγόρευε τη χρήση αλουμινίου αντί του συμβατικού χυτοσιδήρου, για το μπλοκ κυλίνδρων. Αυτό αποτελεί πρωτιά για τους κινητήρες diesel της Opel ενώ σε συνδυασμό με μία πλάκα έδρασης και κυλινδροκεφαλή από αλουμίνιο, εξοικονομεί βάρος πάνω από 20 kg.

Και ενώ το αλουμίνιο είναι ελαφρύ, η χρήση του σε μπλοκ κινητήρα diesel αποτελεί μεγαλύτερη πρόκληση από το χυτοσίδηρο προκειμένου να διασφαλιστεί αντοχή και αθόρυβη λειτουργία. Για να αντέξει τις μέγιστες πιέσεις των 180 bar των κυλίνδρων και να περιοριστούν οι εκπομπές θορύβων, το μπλοκ παράγεται από αλουμίνιο υψηλών προδιαγραφών με μία ακριβή διαδικασία χύτευσης με πολλαπλούς πυρήνες κοιλοτήτων στο καλούπι. Με τη βοήθεια ανάλυσης FEM, η αντοχή του υλικού συγκεντρώνεται εκεί που είναι περισσότερο απαραίτητη. Η πλάκα έδρασης από χυτό αλουμίνιο υψηλής πίεσης, με κουζινέτα από χυτοσίδηρο για την έδραση του στροφάλου, αυξάνει περαιτέρω την ακαμψία του μπλοκ και μειώνει το θόρυβο.

Η καδένα κινεί δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής που φέρουν κοίλα τμήματα για μείωση του βάρους, ελέγχουν τέσσερεις βαλβίδες ανά κύλινδρο με κοκοράκια με ολισθητήρες για μείωση των τριβών. Τα έμβολα από αλουμίνιο για μείωση των παλινδρομούμενων μαζών φέρουν ρηχές κοιλότητες στην κεφαλή για βέλτιστη καύση, ενώ μπεκ λαδιού ψύχουν τις ποδιές τους. Ο στρόφαλος, με τέσσερα αντίβαρα για ελαχιστοποίηση του βάρους και οι μπιέλες είναι από σφυρήλατο ατσάλι.

Επιλέχθηκε σχεδόν τετράγωνη αναλογία διαμέτρου/διαδρομής 79.7/80.1 mm, ως ο καλύτερος συγκερασμός για καλή αναπνοή του κινητήρα, άριστη θερμοδυναμική απόδοση και χωροταξία. Με το ίδιο σκεπτικό, επιλέχθηκε μία αναλογία συμπίεσης 16:1 σαν ένας ισορροπημένος συγκερασμός για τις απαιτήσεις ισχυρής ιπποδύναμης, χαμηλών ρύπων και καλής κρύας εκκίνησης.

Προγραμματισμένα διαστήματα service – 12 μήνες / 30.000 km – είναι τα ίδια που απαιτούνται για τους σημερινούς κινητήρες diesel της Opel.

Άριστη αναλογία κατανάλωσης σε σχέση με την απόδοση. Ισχυρός αλλά μειωμένων απαιτήσεων καυσίμου, ο 1.6 CDTI είναι σχεδιασμένος για να εκμεταλλεύεται όσο το δυνατόν περισσότερη ενέργεια από την ελάχιστη ποσότητα καυσίμου. Αποτέλεσμα: οι τιμές ισχύος και κατανάλωσης που επιτυγχάνονται γίνονται σημείο αναφοράς για τους κινητήρες 1.6 turbo diesel.

Αποδίδοντας 100 kW/136 hp στις 3.500-4.000 rpm και υψηλή ροπή 320 Nm στις 2.000 rpm, ο 1.6 CDTI έχει τα χαρακτηριστικά ισχύος ενός πολύ μεγαλύτερου κινητήρα και απαντά στην αυξανόμενη ζήτηση για ισχυρούς κινητήρες μειωμένου κυβισμού.

Το μυστικό των επιδόσεων του κινητήρα είναι ένα σύστημα καυσίμου common rail υψηλής πίεσης σε συνδυασμό με έναν έλεγχο καύσης κλειστού βρόγχου και η βέλτιστη πλήρωση της εισαγωγής από έναν υπερσυμπιεστής μεταβλητής γεωμετρίας (VGT).

Πιέσεις 2.000 bar στα μπεκ – αύξηση 25% σε σχέση με τους προηγούμενους κινητήρες -επιτρέπουν έως και 10 ψεκασμούς ανά κύκλο καύσης. Αυτό διασφαλίζει υψηλότερη ισχύ, βελτιωμένο σπρέι ψεκασμού καυσίμου και αποδοτική ανάμιξη με τον εισερχόμενο αέρα. Οι πολλαπλοί ψεκασμοί καθιστούν τη διαδικασία καύσης καθαρή, ομαλή και αθόρυβη. Όλα τα εσωτερικά εξαρτήματα των μπεκ υψηλής ακρίβειας φέρουν σκληρή επίστρωση για να αντέχουν στα φορτία που δημιουργεί η υψηλή ειδική ισχύς.

Ο έλεγχος καύσης κλειστού βρόγχου επιτρέπει την άμεση προσαρμογή του ψεκασμού καυσίμου. Πιεζο-ηλεκτρικοί αισθητήρες ταχύτατης απόκρισης είναι ενσωματωμένοι στους προθερμαντήρες για τη συλλογή δεδομένων σε πραγματικό χρόνο σχετικά με την ποιότητα της καύσης. Έτσι επιτυγχάνεται ταχύτερη και πιο ακριβής ρύθμιση τροφοδοσίας καυσίμου σε σχέση με τα συστήματα που βασίζονται σε χαρτογράφηση.

Μία ελαφριά, αλουμινένια αντλία καυσίμου με βαλβίδα ελέγχου υποπίεσης προσφέρει την ακριβή ποσότητα του απαιτούμενου καυσίμου, αποφεύγοντας τη σπατάλη ενέργειας που χρειάζεται συνήθως για τη ρύθμιση της πίεσης καυσίμου. Αυτό είναι ιδιαίτερα αποδοτικό σε συνθήκες χαμηλού φορτίου, όπως στην πόλη.

Στην πλευρά τις εισαγωγής, οι αυλοί είναι προσεκτικά σχεδιασμένοι για βέλτιστες επιδόσεις, διασφαλίζοντας τον απαιτούμενο στροβιλισμό και ροή αέρα με μικρή απώλεια πίεσης. Από αυτή την άποψη, ο 1.6 CDTI είναι μέχρι 4% πιο αποδοτικός από την προηγούμενη γενιά κινητήρων Opel, και μέχρι 10% καλύτερος από τους κινητήρες του ανταγωνισμού.

Ο υπερσυμπιεστής VGT μπορεί να λειτουργεί με υψηλή μέγιστη πίεση υπερπλήρωσης 1.7 bar και προσφέρει άριστη πυκνότητα αέρα εισαγωγής  σε συνδυασμό με τον εναλλάκτη αέρα-αέρα. Με μεταβλητή γεωμετρία εισαγωγής στην τουρμπίνα, πετυχαίνει ομαλή και ταχεία απόκριση του γκαζιού σε όλες τις στροφές του κινητήρα. Για μεγαλύτερη αντοχή είναι υγρόψυκτος.

Ο VGT και η λειτουργία ανακύκλωσης καυσαερίων (EGR) εξελίχθηκαν σαν ενιαίο, ολοκληρωμένο σύστημα. Κατά τη διαδικασία βελτιστοποίησης, αξιολογήθηκαν διαφορετικοί συνδυασμοί διαστάσεων υπερσυμπιεστή και κυκλωμάτων EGR. Βασικός στόχος ήταν η εξισορρόπηση υψηλής ροπής στις χαμηλές στροφές και οι απαιτήσεις μέγιστης ισχύος με επάρκεια EGR. Έτσι σχεδιάστηκε μία συμπαγής μονάδα EGR, με υψηλή απόδοση ψύξης μέχρι 92% και χαμηλές απώλειες πίεσης.

Κορυφαία οικονομία καυσίμου.  Ο 1.6 CDTI συνδυάζει ισχυρή ελκτική ισχύ με κορυφαία οικονομία καυσίμου. Συγκριτικά με το σημερινό 2.0 CDTI παρόμοιας ισχύος, πετυχαίνει 10% μείωση στην κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές CO2.

Η εξαιρετική του απόδοση καυσίμου έχει ήδη επιβεβαιωθεί στο Zafira Tourer, προσφέροντας κατανάλωση μικτού κύκλου 4,1 l/100 km και εκπομπές Διοξειδίου του Άνθρακα CO2 – οι καλύτερες τιμές στην κατηγορία συμπαγών πολυμορφικών. Όταν χρησιμοποιείται σε μικρότερα μοντέλα, ο κινητήρας εκτιμάται ότι θα καταναλώνει κάτω από 4,0 l/100 km με τις εκπομπές CO2 να κυμαίνονται γύρω στα 100 g/km ή ακόμα χαμηλότερα. Και όλα αυτά, σε συνδυασμό με 100 kW/136 hp και ροπή 320 Nm!

Πέρα από τη βελτιστοποιημένη διαδικασία καύσης, η χαμηλή εσωτερική τριβή των μηχανικών εξαρτημάτων είναι ένα ακόμα καθοριστικό στοιχείο στην οικονομία καυσίμου και στον τομέα αυτό ο 1.6 CDTI γίνεται σημείο αναφοράς για τους turbo diesel που χρησιμοποιούνται σε επιβατικά αυτοκίνητα.

Με τη βοήθεια του προτύπου μέτρου της βιομηχανίας για τη μέτρηση τριβών Friction Mean Effective Pressure (FMEP), η έρευνα της Opel δείχνει ότι ο 1.6 CDTI έχει τη χαμηλότερη κατάταξη τριβών από 1.750 μέχρι 2.750 rpm – οι στροφές που συνηθίζονται στις καθημερινές διαδρομές των οδηγών.

Ως προς το πρότυπο Brake Specific Fuel Consumption (BSFC), ένα μέτρο σύγκρισης απόδοσης στο οποίο η κατανάλωση μετριέται σαν γραμμάρια ανά κιλοβάτ της κινητήριας ισχύος, ο 1.6 CDTI έφερε επίσης τα καλύτερα αποτελέσματα σε δοκιμές σε συνθήκες μερικού φορτίου/2000 rpm.

Κάθε εξάρτημα και λειτουργία του κινητήρα έχουν βελτιστοποιηθεί με κριτήριο τη συμβολή τους στην οικονομία καυσίμου, ανεξάρτητα από το μέγεθός τους. Ακολουθούν σχετικά παραδείγματα:

  • Ελεγχόμενη αντλία νερού. Ένας ηλεκτρομαγνητικός συμπλέκτης αποσυνδέει την τροχαλία της αντλίας στη φάση προθέρμανσης του κινητήρα, με σκοπό να φτάνει ταχύτερα σε θερμοκρασία λειτουργίας μειώνοντας παράλληλα το φορτίο του κινητήρα και την κατανάλωση.
  • Αντλία λαδιού μεταβλητής παροχής. Βοηθά στη βελτιστοποίηση της κατανάλωσης λειτουργώντας σε υψηλή ή χαμηλή πίεση για να μεταβάλλει την παροχή λαδιού σύμφωνα με τις απαιτήσεις φορτίου του κινητήρα.
  • Ηλεκτρικά ελεγχόμενα μπεκ λαδιού ψύξης εμβόλων. Μία ηλεκτρομαγνητική βαλβίδα διαχειρίζεται τη λειτουργία των μπεκ σύμφωνα με καθορισμένο αλγόριθμο. Σε συνδυασμό με τη στρατηγική ελέγχου αντλίας λαδιού, αυτό μειώνει περαιτέρω την κατανάλωση από το σύστημα λίπανσης.
  • Νέος αλγόριθμος ‘αναγέννησης’ του Diesel Particulate Filter (DPF). Αυτός ο πιο ακριβής αλγόριθμος αυξάνει σημαντικά τη χιλιομετρική κάλυψη πριν χρειαστεί ‘αναγέννηση’ χωρίς κίνδυνο υπερβολικής συγκέντρωσης αιθάλης στο φίλτρο. Η συχνότητα ‘αναγεννήσεων’ μειώνεται και η οικονομία καυσίμου βελτιώνεται.

Εξαιρετικά ομαλή κα ιαθόρυβη λειτουργία.  Η διεξοδική προσπάθεια για ελαχιστοποίηση των θορύβων, κραδασμών και τριγμών από το κινητήρα ήταν εμφανής σε ολόκληρη τη διαδικασία σχεδιασμού και εξέλιξης. Προηγμένα εργαλεία προσομοίωσης CAE και αρκετοί κύκλοι βελτιστοποίησης χρησιμοποιήθηκαν για να αξιολογηθούν τα χαρακτηριστικά θορύβων κάθε εξαρτήματος και επιμέρους συστήματος πριν καν κατασκευαστεί ο πρώτος πρωτότυπος κινητήρας.

Στη συνέχεια, οι βελτιώσεις αξιολογήθηκαν με δοκιμές σε ειδικό θάλαμο σε ποικίλες θερμοκρασίες λειτουργίας του κινητήρα (από κρύο έως ζεστό). Η ομάδα εξέλιξης επικεντρώθηκε στα συνολικά χαρακτηριστικά θορύβων του κινητήρα και στη βελτιστοποίηση κάθε εξαρτήματος.

Η επιτυχία της προσπάθειας ήδη φαίνεται σε συγκριτικές δοκιμές του Zafira Tourer με άλλα οχήματα που χρησιμοποιούν κινητήρες 1.6 turbo diesel. Από τις 1.000 μέχρι τις 4.000 rpm, ο 1.6 CDTI κατέγραψε τα χαμηλότερα επίπεδα θορύβου.

Στην εξαιρετικά πολιτισμένη λειτουργία του κινητήρα συμβάλλουν:

  • Η βελτιστοποιημένη διαδικασία καύσης με πολλαπλούς ψεκασμούς.
  • Η ελαχιστοποίηση των εκπομπών θορύβων στο μπλοκ και η χρήση πλάκας έδρασης από χυτό αλουμίνιο αντί ανεξάρτητων βάσεων έδρασης στροφάλου.
  • Το κάλυμμα εκκεντροφόρων από πλαστικό ενισχυμένο με υαλονήματα – Glass-fiber reinforced plastic (GRP), που ‘απομονώνεται’ από τον κινητήρα για μείωση των θορύβων και κραδασμών, ενώ ταυτόχρονα εξοικονομεί βάρος συγκριτικά με το αλουμίνιο.
  • Μία συνθετική πολλαπλή εισαγωγής με ηχομονωτική επένδυση και εξωτερικό πλαστικό κάλυμμα, μειώνει αισθητά τις εκπομπές θορύβων.
  • Μηχανικό σύστημα απομόνωσης στροφάλου που μειώνει τις εκπομπές θορύβων και τους κραδασμούς στρέψης στο σύστημα κίνησης των περιφερειακών συστημάτων (αντλία νερού, συμπιεστής AC και εναλλάκτης).
  • Ψαλιδωτή οδόντωση από τον στρόφαλο για το σύστημα χρονισμού με την ενσωμάτωση δοντιών με τη διαδικασία Low Noise Shifting (LNS) για ελαχιστοποίηση των θορύβων.
  • Βολάν διπλής μάζας και αυτόματος τεντωτήρας  ιμάντα περιφερειακών συστημάτων για πιο αθόρυβη λειτουργία.
  • Ακριβής ζυγοστάθμιση για τη μείωση συντονισμών στην εισαγωγή και εξαγωγή του συμπιεστή στον VGT.

Συμμόρφωση με τις προδιαγραφές Euro 6 με σύστημα Selective Catalytic Reduction.  Σε ό,τι αφορά τις εκπομπές ρύπων, ο νέος 1.6 CDTI είναι καθαρός όσο ένας βενζινοκινητήρας λόγω του συστήματος BlueInjection selective catalytic reduction (SCR) της Opel, που διασφαλίζει συμμόρφωση με τις προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 6 (σε ισχύ από το Σεπτέμβριο του 2015) και όλες τις πιθανές μελλοντικές απαιτήσεις.

Το BlueInjection είναι ένα σύστημα μετεπεξεργασίας που αφαιρεί τα οξείδια του αζώτου (NOx) από τα καυσαέρια του κινητήρα και θα τοποθετείται σε όλα τα μεγαλύτερα μελλοντικά μοντέλα diesel της Opel. Ακριβής ποσότητα AdBlue®, ενός αβλαβούς υγρού που αποτελείται από ουρία (οργανική ένωση) και νερό, ψεκάζεται στα καυσαέρια μπροστά από τον καταλύτη SCR και κοντά στο φίλτρο σωματιδίων diesel – Diesel Particulate Filter (DPF). Το διάλυμα διασπάται αμέσως σε αμμωνία (NH3), η οποία απορροφάται από τον καταλύτη SCR. Στη συνέχεια, το Οξείδιο του Αζώτου (NOx) εισέρχεται στον καταλύτη μέσω των καυσαερίων και επιλεκτικά ανάγεται σε άζωτο και νερό μέσω χημικής αντίδρασης με την αμμωνία. Το σύστημα BlueInjection SCR διαχειρίζεται με ακρίβεια η μονάδα ελέγχου του κινητήρα μέσω ενός ειδικού αισθητήρα θερμοκρασίας και δύο αισθητήρων NOx.

Το διάλυμα AdBlue, που διατίθεται σε σταθμούς ανεφοδιασμού και καταστήματα Διανομέων Opel, αποθηκεύεται σε δοχείο, το οποίο στη συνέχεια μπορεί ο οδηγός να συμπληρώσει ανάλογα με τις απαιτήσεις μέσω στομίου δίπλα σε αυτό του ανεφοδιασμού καυσίμου.

Προηγμένη μονάδα ελέγχου κινητήρα εξελιγμένη από την ομάδα της GM.  Πάνω από 150 πατενταρισμένες λειτουργίες ελέγχου diesel χρησιμοποιούνται από την προηγμένη μονάδα ελέγχου κινητήρα (ECU) του 1.6 CDTI, που δημιουργήθηκε στους κόλπους της General Motors. Αυτή η προηγμένη ECU που εξελίχθηκε στην Ιταλία, τη Γερμανία και τις ΗΠΑ, θα χρησιμοποιηθεί σε όλους τους μελλοντικούς, τετρακύλινδρους diesel της Opel.

Η ECU επέτρεψε την ενσωμάτωση του 1.6 CDTI και του λογισμικού του σε όλη τη διαδικασία σχεδίασης και εξέλιξης, διασφαλίζοντας βελτιστοποίηση του συστήματος και κορυφαίες επιδόσεις για την κατηγορία του.

Η αρχιτεκτονική λογισμικού είναι αρθρωτή με τυποποιημένες διεπαφές. Ο αριθμός των απαιτούμενων αισθητήρων έχει μειωθεί με την εκτενή χρήση μοντέλων. Η GM έχει κατοχυρώσει την αρχιτεκτονική της ECU, το λογισμικό και τους αλγορίθμους του, πράγμα που επιταχύνει το χρόνο εξέλιξης, αυξάνει την αξιοπιστία, μειώνει την εξάρτηση από τους προμηθευτές αλλά και το κόστος του συστήματος.

Η ECU ενσωματώνει ένα μονοπύρηνο επεξεργαστή με 4 MB Flash, 256 KB RAM και χρονισμό στα 256 MHz. Ανάμεσα στις πολλές λειτουργίες του κινητήρα που ελέγχει είναι:

  • Σύστημα ελέγχου καύσης κλειστού βρόγχου με αισθητήρες πίεσης ενσωματωμένους στους προθερμαντήρες
  • Διαχείριση καυσίμου common rail με ηλεκτρομαγνητικά μπεκ υψηλής/χαμηλής τάσης
  • Μεταβλητοί, μέχρι 10 ψεκασμοί ανά κύκλο
  • Αλγόριθμοι αντιστάθμισης τροφοδοσίας καυσίμου
  • VGT και βαλβίδα ελέγχου υπερπλήρωσης (waste-gate)
  • Προηγμένες λειτουργίες EGR, υψηλή/χαμηλή πίεση
  • Μεταβλητή ενεργοποίηση στροβιλισμού εισαγωγής
  • Φυσικό μοντέλο και αναγεννήσεις DPF
  • Μετεπεξεργασία οξειδίων του Αζώτου – NOx: selective catalytic reduction (BlueInjection SCR) και lean NOx trap (LNT)
  • Έξυπνη ψύξη και λίπανση
  • Start/Stop κινητήρα
  • Βελτιωμένη διάγνωση για πιο αποδοτικές υπηρεσίες σέρβις

Ικανοποίηση αναγκών πελατών.  Με άριστη αναλογία κατανάλωσης σε σχέση με την απόδοση και εξαιρετικά πολιτισμένη λειτουργία, ο νέος 1.6 CDTI της Opel μειώνει σημαντικά τη διαφορά σε ήχο και δυναμικές επιδόσεις μεταξύ κινητήρων diesel και βενζίνης, ενώ κατατάσσεται πρώτος στην κατηγορία του σε οικονομία καυσίμου και χαμηλές εκπομπές CO2.

Έρχεται να ικανοποιήσει την αυξανόμενη ζήτηση των πελατών για μικρότερους, αποδοτικότερους, πιο αθόρυβους και καθαρότερους κινητήρες diesel, προσφέροντας ταυτόχρονα υψηλή οδηγική απόλαυση.

«Αυτός ο εξαιρετικός κινητήρας diesel ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην εξέλιξη κινητήριων συνόλων της Opel» δήλωσε ο Michael Bly, Αντιπρόεδρος Κινητήρων, Ευρώπη. «Υιοθετεί ποικίλες τεχνολογίες αιχμής και θα βοηθήσει τα προϊόντα μας να ανέβουν στην κορυφή των κατηγοριών τους για τις επιδόσεις, την πολιτισμένη λειτουργία, τη χαμηλή κατανάλωση και την περιβαλλοντικής τους συμβατότητα».

Όπως οι υπόλοιπες νέες οικογένειες κινητήρων της Opel, ο 1.6 CDTI κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της GM στο Szentgotthard (Ουγγαρία), που χάρη στη φιλοσοφία ‘Flex Plant’ μπορεί να κατασκευάζει κινητήρες βενζίνης και diesel σε κοινή γραμμή συναρμολόγησης.[/accordion] [accordion close=”1″ title=”Λανσάρισμα νέων κιβωτίων της Opel“]

  • Βελτιωμένα κιβώτια πέντε και έξι σχέσεων με κορυφαία ποιότητα αλλαγών
  • Νέο εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο για μικρά και την υποκατηγορία των συμπαγών αυτοκινήτων
  • Νέο αυτοματοποιημένο μηχανικό κιβώτιο για μικρά αυτοκίνητα
  • Προηγμένο, οκτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο στην κορυφή της νέας γκάμας

03-A283742 New MT6 medium torque transmissionΠαράλληλα με το λανσάρισμα της νέας γκάμας κινητήρων της, η Opel θα λανσάρει από τώρα μέχρι το 2016 μία σειρά βελτιωμένων μηχανικών και αυτόματων κιβωτίων που θα προσφέρουν μεγαλύτερη οδηγική απόλαυση, αυξημένη απόδοση και περισσότερες επιλογές για τους πελάτες.

Η πρώτη φάση μεταμόρφωσης των κιβωτίων της Opel ξεκινά με το λανσάρισμα της δεύτερης γενιάς μηχανικών κιβωτίων. Αυτά τα πεντατάχυτα και εξατάχυτα κιβώτια κατατάσσονται στην κορυφή της κατηγορίας τους για τις ταχείες και ομαλές αλλαγές σχέσεων. Ανάμεσα στα νέα κιβώτια ξεχωρίζουν ένα νέο, εξατάχυτο μηχανικό, ένα αυτοματοποιημένο μηχανικό κιβώτιο, ενώ αργότερα αναμένεται ένα νέο, οκτατάχυτο αυτόματο.

Τα κιβώτια ενσωματώνουν προηγμένες τεχνολογίες που υποστηρίζουν τον οδηγό, και παράλληλα συμβάλλουν σημαντικά στη συμμόρφωση με τις Ευρωπαϊκές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων.

Τρεις ήταν οι στόχοι της στρατηγικής εξέλιξης κιβωτίων της Opel: να μπορεί ο πελάτης να απολαύσει κορυφαία επίπεδα οδηγικής ικανοποίησης, ελέγχου και άνεσης, να έχει στη διάθεσή του περισσότερες επιλογές στους συνδυασμούς κινητήρων/κιβωτίων και να μειωθούν τα επίπεδα κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών CO2.

«Ακούμε τους πελάτες μας, στους οποίους δίνουμε και μέγιστη προτεραιότητα» λέει ο Arnold Paluch, Γενικός Διευθυντής του τομέα Transmission Engineering Europe. «Η δεύτερη γενιά των χειροκίνητων κιβωτίων μας τώρα προσφέρει κορυφαία ποιότητα στη διαδικασία αλλαγών σχέσεων σε όλη την προϊοντική γκάμα μας, ενώ σύντομα οι οδηγοί μικρών αυτοκινήτων θα έχουν στη διάθεσή τους ένα νέο εξατάχυτο και ένα αυτοματοποιημένο μηχανικό κιβώτιο. Θα ακολουθήσει ένα νέο οκτατάχυτο αυτόματο για μεγαλύτερα μοντέλα, πέραν των βελτιώσεων που θα γίνουν στο τρέχον εξατάχυτο αυτόματο.

«Όλα τα νέα κιβώτια εξελίσσονται σε συνδυασμό με τους νέους κινητήρες βενζίνης και diesel, επομένως οι πελάτες μας ωφελούνται από συστήματα που παρέχουν βέλτιστες επιδόσεις και απόδοση».

Δεύτερη γενιά χειροκίνητων κιβωτίων: Κορυφαία ποιότητα αλλαγών σχέσεων.  Η Opel έχει επενδύσει πάνω από 50 εκατομμύρια Ευρώ στις Ευρωπαϊκές εγκαταστάσεις της για να βελτιώσει τα σημερινά μηχανικά κιβώτια πέντε και έξι σχέσεων. Οι μονάδες δεύτερης γενιάς γίνονται σημεία αναφοράς συγκρινόμενες με τα πρότυπα του ανταγωνισμού, καθώς προσφέρουν ανώτερη ποιότητα αλλαγών σχέσεων και διατίθενται τώρα για τα μοντέλα ADAM, Corsa, Meriva, Mokka, Astra, Antara, Zafira και Insignia με κινητήρες που παράγουν ροπή πάνω από 130 Nm.

Οι πολυάριθμες αναβαθμίσεις στο εσωτερικό των κιβωτίων και στους μηχανισμούς αλλαγών σχέσεων καθώς και η θέση/έδραση τους στο όχημα είχαν σαν αποτέλεσμα να μειωθούν σημαντικά οι διαδρομές και η δύναμη στη χρήση του επιλογέα – λιγότερη από όσο απαιτείται για να σπρώξεις ένα μικρό συρτάρι.

Για ομαλότερη διαδικασία αλλαγής, όλα τα κιβώτια έχουν γρανάζια με φαρδύτερες, εν μέρει ασύμμετρες οδοντώσεις. Τα συγχρονιζέ τριπλού κώνου για την πρώτη και δεύτερη σχέση φέρουν νέα προφίλ στα πεντατάχυτα κιβώτια, ενώ έχουν μεγαλώσει στα εξατάχυτα. Τα συγχρονιζέ για την τρίτη/τέταρτη σχέση είναι πλέον διπλού κώνου για τα πεντατάχυτα και τριπλού για τα εξατάχυτα. Η όπισθεν είναι επίσης συγχρονισμένη.

Η ποιότητα αλλαγών βελτιώνεται με την εισαγωγή ενός πιο άμεσου εξωτερικού μοχλικού επιλογέα, με αναβαθμισμένες ντίζες για ελαχιστοποίηση της τριβής. Αυτό έχει μειώσει τις διαδρομές του επιλογέα, προσφέρει πιο άμεση αίσθηση στον οδηγό, ενώ η σχέση «κουμπώνει» με ελάχιστη προσπάθεια.

Ένα πρόσθετο χαρακτηριστικό άνεσης είναι η εγκατάσταση ενός εσωτερικού αποσβεστήρα για την εξάλειψη οποιουδήποτε κραδασμού στο λεβιέ ταχυτήτων. Η χρήση λαδιού χαμηλού ιξώδους κάνει πιο άνετες τις αλλαγές κυρίως σε συνθήκες κρύων εκκινήσεων, ενώ συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα CO2.

Νέο, εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο: Ελαφρύτερο μέχρι 15%. Πάνω από ένα εκατομμύριο χιλιόμετρα δοκιμών σε ψυχρές και θερμές καιρικές συνθήκες έγιναν κατά τη διάρκεια της εξέλιξης των νέων, μηχανικών κιβωτίων δεύτερης γενιάς. Τα ευρήματα των δοκιμών χρησιμοποιήθηκαν στο σχεδιασμό ενός νέου, εξατάχυτου κιβωτίου.

Αυτό θα λανσαριστεί σε μικρά και στην υποκατηγορία των συμπαγών αυτοκινήτων για κινητήρες με μέγιστη ροπή μέχρι 235Nm. Σε κάθε περίπτωση, το νέο κιβώτιο θα ενσωματώνεται προσεκτικά με διαθέσιμες επιλογές 12 σετ σχέσεων και 7 τελικής μετάδοσης. Και ενώ το νέο κιβώτιο υιοθετεί όλα τα μέτρα βελτίωσης της ποιότητας αλλαγών που λανσαρίστηκαν για τις τρέχουσες μονάδες δεύτερης γενιάς, η νέα σχεδίαση περιορίζει το καθαρό βάρος του στα 37 kg, είναι δηλαδή 15% ελαφρύτερο.

Με το μειωμένο βάρος και την ποιότητα στις αλλαγές σχέσεων, το νέο κιβώτιο θα παίξει σημαντικό ρόλο στην επίτευξη των στόχων εκπομπών CO2 αλλά και στην αυξημένη οδηγική άνεση των πελατών.

Νέο, αυτοματοποιημένο μηχανικό κιβώτιο.  Για οδηγούς που επιθυμούν την άνεση ενός αυτόματου κιβωτίου με τις δυνατότητες ενός μηχανικού όταν το επιθυμούν, η Opel θα λανσάρει ένα νέο, αυτοματοποιημένο μηχανικό κιβώτιο. Αυτό χρησιμοποιεί έναν ηλεκτρο-υδραυλικό ενεργοποιητή συμπλέκτη, που καταργεί την ανάγκη για πεντάλ συμπλέκτη. Αντί να χρησιμοποιεί δύο ηλεκτροκινητήρες για την επιλογή και αλλαγή σχέσης, διαθέτει τώρα μία υδραυλική λειτουργία κάτι που αυξάνει αισθητά την ποιότητα στη διαδικασία αλλαγών. Νέα προγράμματα ελέγχου μεταξύ των μονάδων ελέγχου του κινητήρα και του κιβωτίου συμβάλλουν στη βελτίωση των επιδόσεων. Άλλα νέα χαρακτηριστικά, που ισχύουν τόσο για την αυτόματη όσο και για τη μηχανική λειτουργία περιλαμβάνουν διαχείριση ελκτικής ισχύος για βελτιστοποιημένες εκκινήσεις, λειτουργία start/stop και αργή κίνηση ‘creep’, που βοηθά στο παρκάρισμα και στους ελιγμούς με μικρή ταχύτητα.

Το νέο αυτοματοποιημένο, μηχανικό κιβώτιο αποτελεί βασίζεται στη δεύτερη γενιά του πεντατάχυτου μηχανικού κιβωτίου της Opel, που φέρει σύστημα αλλαγών σχέσεων υψηλής ακρίβειας. Ο λεβιές ταχυτήτων χρησιμοποιείται για την επιλογή των Drive, Reverse ή Neutral mode σε πλήρως αυτόματη λειτουργία και μπορεί να μετακινηθεί εγκάρσια για τις σειριακές, μηχανικές αλλαγές. Το νέο κιβώτιο που προορίζεται κυρίως για μικρά αυτοκίνητα υποστηρίζει κινητήρες με ροπή μέχρι 190 Nm. Το κιβώτιο είναι διαμορφωμένο για να προσφέρει στους πελάτες την άνεση ενός αυτόματου κιβωτίου με μικρότερη κατανάλωση από ένα μηχανικό, σε πιο προσιτή τιμή σε σχέση με ένα αυτόματο.

Νέο, οκτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο: Προηγμένες επιδόσεις. Μελλοντικά, ένα νέο, προηγμένο οκτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο θα αποτελέσει την κορωνίδα της γκάμας. Συγκρινόμενο με τη λειτουργία ενός εξατάχυτου, η ευρύτερη κλιμάκωση σχέσεων επιτρέπει μείωση κατανάλωσης πάνω από 3% – και επιδόσεις με ακόμα πιο άμεση απόκριση.

Με μέγιστη ικανότητα μεταφοράς ροπής 500 Nm, το προηγμένο κιβώτιο υιοθετεί αλγορίθμους ελέγχου που παρέχουν ταχύτερους χρόνους αλλαγών. Επίσης θα μπορεί να υποστηρίξει τη λειτουργία Start/Stop.

Στην κορυφαία απόδοση συντελούν επίσης η ευφυής χωροταξία λόγω διαστάσεων που μειώνει το βάρος και το μήκος συγκριτικά με την εξατάχυτη μονάδα, μία βελτιωμένη λειτουργία της αντλίας λαδιού και οι χαμηλότερες απαιτήσεις ψύξης.

Πριν λανσαριστεί το οκτατάχυτο κιβώτιο, ένα εξατάχυτο δεύτερης γενιάς θα κάνει το ντεμπούτο του στα συμπαγή και μεσαία οχήματα. Αυτό περιλαμβάνει ενεργά χειριστήρια στο τιμόνι σε πρόγραμμα Drive και βελτιωμένο φρενάρισμα μέσω κινητήρα χωρίς να απαιτείται μηχανικό κατέβασμα σχέσεων – καθώς και τους τρέχοντες αλγορίθμους ‘fuzzy’ logic για την αναγνώριση του οδηγικού στυλ και την επιλογή ‘eco’, σπορ ή μηχανικών προγραμμάτων οδήγησης.

Τάσεις αγοράς και περιβαλλοντικές απαιτήσεις.  Τα επόμενα χρόνια, η Opel θα προσφέρει την πιο ολοκληρωμένη γκάμα κιβωτίων, με την κάθε μονάδα να ικανοποιεί διαφορετικές προτεραιότητες των πελατών από απόψεως κόστους, επιδόσεων και απόδοσης. Για τους αγοραστές μικρών οχημάτων θα υπάρχουν πεντατάχυτα και εξατάχυτα μηχανικά κιβώτια και μία έκδοση αυτοματοποιημένου μηχανικού, ενώ για μεγαλύτερα αυτοκίνητα, εξατάχυτα και οκτατάχυτα αυτόματα θα πλαισιώσουν τις μηχανικές εκδόσεις.

Παρά το ότι τα μηχανικά κιβώτια δεν αμφισβητούνται για την απόδοσή τους, παρατηρείται μία αυξανόμενη τάση στην Ευρώπη για αυτόματα κιβώτια με μεγαλύτερο αριθμό σχέσεων. Για το μέλλον, η Opel ετοιμάζει ένα κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DCT) καθώς και αυτόματα με μετατροπέα ροπής και 9 ή 10 σχέσεις.

Αυτά θα λανσαριστούν στο πλαίσιο ενός συντονισμένου προγράμματος στο οποίο κάθε όχημα Opel και τα επιμέρους συστήματά του, συμπεριλαμβανομένου του κιβωτίου, έχουν σαφείς στόχους για να πληρούν τις συνολικές απαιτήσεις στόλου της Ε.Ε. για εκπομπές CO2 130 g/km το 2015. Αν και η αυξημένη απόδοση των κινητήρων είναι ο κύριος συντελεστής, τα συστήματα κιβωτίων έχουν μία αναλογία 7-12% για τις απώλειες που παρατηρούνται κατά τη μετατροπή της ενέργειας καυσίμου σε κινητήρια δύναμη. Επομένως, παίζουν σημαντικό ρόλο στη μείωση των εκπομπών ρύπων.

Προσφέροντας στους πελάτες σημαντικά βελτιωμένη ποιότητα στη διαδικασία μηχανικών αλλαγών σχέσεων αλλά και περισσότερες επιλογές προηγμένων αυτόματων συστημάτων μετάδοσης, η Opel είναι σε θέση να ικανοποιήσει τις τρέχουσες και μελλοντικές απαιτήσεις των πελατών. Η στρατηγική συστημάτων μετάδοσης είναι απαραίτητο στοιχείο για την ανανέωση της γκάμας των κινητήρων, καθώς βελτιστοποιεί τα πλεονεκτήματα των πιο αποδοτικών, μικρότερου κυβισμού μονάδων και παράλληλα συμβάλλει στη συμμόρφωση με τις σημερινές και μελλοντικές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων.[/accordion]

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button