Σε μία επίδειξη αντικατάστασης συστοιχίας μπαταριών προχώρησε πρόσφατα η αμερικανική εταιρία…
Η απόδοση των μπαταριών ως προς την προσφερόμενη αυτονομία και το χρόνο επαναφόρτισης δεν πρόκειται να προσεγγίσει αυτή των συμβατικής τεχνολογίας αυτοκινήτων πριν το 2020-25. Υπό αυτό το πρίσμα μία ιδέα που εξετάζουν διάφοροι κατασκευαστές για χρήση σε μεγάλα αστικά κέντρα είναι η διάθεση μπαταριών με leasing.
Όπως έχουμε γράψει και στο παρελθόν, ο χρήστης ενός EV θα επισκέπτεται ένα σταθμό όπου η εξαντλημένη μπαταρία θα αντικαθίσταται σε μικρό χρονικό διάστημα από μία γεμάτη με ηλεκτρική ενέργεια. Παρόμοιο πρόγραμμα για σταθμούς ανταλλαγής συσσωρευτών έχει παρουσιάσει εδώ και καιρό η Better Place και η Renault.
Η Tesla, μία από τις δημοφιλέστερες (κυρίως στις ΗΠΑ) και πιο γνωστές εταιρίες κατασκευής οχημάτων EV, πραγματοποίησε με ένα Tesla S μία επίδειξη αντικατάστασης μπαταριών σε χρόνο 90 sec, δηλ. λιγότερο από τον μισό που χρειάζεται ένα μεγάλο SUV για να ανεφοδιαστεί (σύμφωνα με την αμερικανική εταιρία).
‘Όπως δήλωσε ο Elon Musk, ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla, το πρόγραμμα θα τεθεί σε λειτουργία τέλη του έτους στην Καλιφόρνια και αργότερα στην Βοστώνη. Όπως φαίνεται και στο βίντεο η διαδικασία γίνεται εντελώς αυτόματα δίχως ο οδηγός να βγει από τα αυτοκίνητο. Ο Musk είπε πως το κόστος αντικατάστασης κάθε μπαταρίας θα κυμαίνεται από 45€ έως 60€, όσο περίπου μισό ρεζερβουάρ αμόλυβδης σε ένα οικογενειακό σεντάν.
Αργότερα ο οδηγός μπορεί να επιστρέψει για να αλλάξει ξανά την μπαταρία με την προηγούμενη δική του -στο ίδιο κόστος- που θα είναι πλήρως φορτισμένη. Αν, τώρα, ο οδηγός δεν επιθυμεί να την αντικαταστήσει, μπορεί να κρατήσει το «πακέτο» που έχει και να πληρώσει ένα μικρό επιπλέον κόστος στην περίπτωση που η μπαταρία είναι νεότερη (άρα και θεωρητικά αποδοτικότερη). Σύμφωνα με τον Muks κάθε σταθμός θα κοστίζει περίπου 380.000€ και θα έχει διαθέσιμε περίπου 50 μπαταρίες οι οποίες θα «ανακυκλώνονται» με άδειες.