ΔΟΚΙΜΕΣ

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100 PS [test drive]

ford fiesta ecoboost 100 PS caroto test (13)

Το γεγονός της αισθητικής ανανέωσης με την προσθήκη του κινητήρα Ecoboost δεν θα μπορούσε παρά να χαρακτηριστεί ως μία μικρή… φιέστα!

Εδώ κι αρκετά χρόνια το Fiesta είναι ένα από τα κορυφαία σούπερ μίνι της Ευρώπης. Τώρα που οι άνθρωποι της Ford τοποθέτησαν στο μικρό μοντέλο τον καλύτερο κινητήρα του κόσμου στα 1.000 cc, το αποτέλεσμα είναι πιο ενδιαφέρον από ποτέ!

Η πρόσφατη ανανέωση έδωσε νέο αέρα στο Fiesta. Η καινούρια εμπρός μάσκα, τα νέα φωτιστικά σώματα κι ο ανασχεδιασμένος προφυλακτήρας δημιουργούν πιο “φιλικό” πρόσωπο. Οι νέες ζάντες, τα διαφορετικά πίσω φωτιστικά σώματα και το καινούριο σπόιλερ τονίζουν το δυναμικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Συνήθως τα “παγκόσμια αυτοκίνητα”, αυτά που σχεδιάζονται για να αρέσουν σε όλο τον κόσμο (κυριολεκτικά), είναι άσχημα για τις προτιμήσεις των Ευρωπαίων. Το Fiesta όμως, που θα πωλείται όπως το βλέπετε σε 80 χώρες, αποτελεί εξαίρεση.

Εξίσου όμορφο είναι και το εσωτερικό, στο οποίο έχουν τοποθετηθεί υλικά καλύτερης ποιότητας και νέες ταπετσαρίες. Οι άνθρωποι της Ford δεν συμπεριέλαβαν στις αλλαγές την τακτοποίηση του… χάους με τα αμέτρητα μικρά κουμπάκια στην κεντρική κονσόλα. Αυτό είναι ίσως το μοναδικό μειονέκτημα που καταφέραμε να βρούμε στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Οι χώροι εξακολουθούν να βρίσκονται σε καλό επίπεδο, για τα δεδομένα της κατηγορίας του και το ίδιο ισχύει και για το χώρο αποσκευών, ο οποίος έχει όγκο 276 lt.

Φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργάκης

Φυσικά η πρώτη είδηση σχετικά με την ανανέωση του Fiesta είναι η τοποθέτηση του εκπληκτικού κινητήρα 1.0 EcoBoost. Το πολυβραβευμένο μοτέρ καταφέρνει να διακρίνεται σε τομείς στους οποίους ανταγωνιστικά σύνολα υστερούν. Αν και είναι τρικύλινδρο δεν έχει καθόλου τριγμούς και θόρυβο (έχουμε δει τρικύλνδρα που κάνουν σα μπουκωμένο τρακτέρ…) και η υστέρησή του στις χαμηλές στροφές (κάτω από τις 1.400 rpm) είναι πολύ μικρότερη. Αν δεν σου πει κάποιος πως πρόκειται για σύνολο 1,0 λίτρου, ορκίζεσαι πως οδηγείς ένα αυτοκίνητο με κινητήρα 1.400-1.600 cc!

Ο 1.0 EcoBoost κερδίζει τις εντυπώσεις όχι μόνο με με την ισχύ (100 PS στις 6.000 rpm) και τη ροπή του (170 Nm στις 1.400-4.000 rpm), αλλά και με τον προοδευτικό και πολιτισμένο τρόπο λειτουργίας του. Οι επιδόσεις του είναι πολύ καλές (0-100 km/h σε 11,2 sec, τελική ταχύτητα 180 km/h) και θα ήταν ακόμη καλύτερες αν αντί για 5άρι κιβώτιο ταχυτήτων οι άνθρωποι της Ford είχαν τοποθετήσει ένα 6τάχυτο (που υπάρχει στην μεγαλύτερη έκδοση με τους 125 PS).

Εικάζουμε ότι ο λόγος που επέλεξαν τη λύση των πέντε αρκετά μακριών σχέσεων είναι για να κρατήσουν χαμηλά την κατανάλωση (4,5 lt/100 km σε μικτές συνθήκες). Όμως αν θελήσεις να κινηθείς λίγο πιο γρήγορα (νεανικό αυτοκίνητο είναι), αναγκάζεσαι να αλλάζεις ταχύτητα σε υψηλότερες στροφές κι ο δείκτης της κατανάλωσης σκαρφαλώνει αρκετά ψηλά. Ένα από τα βασικά πλεονεκτήματα του κινητήρα EcoBoost είναι οι χαμηλές εκπομπές ρύπων (99 g/km με τη βοήθεια και του Start/Stop) που συνεπάγονται απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας!

Στον δρόμο το Fiesta συμπεριφέρεται σαν σπορ μοντέλο κι έχει πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. Το ικανό πλαίσιο και η καλορυθμισμένη ανάρτηση συνδυάζονται με το εξαιρετικό τιμόνι και δημιουργούν ένα ομοιογενές σύνολο που χαρίζει αρκετά χαμόγελα οδηγικής ευτυχίας. Ο επιλογέας των ταχυτήτων είναι αρκετά καλός, όμως κάποιες φορές σκαλώνει στις γρήγορες αλλαγές (τουλάχιστον στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας).

Το πολύ ικανό Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100 PS είναι αρκετά ακριβό, καθώς η τιμή του αγγίζει τα 14.470 ευρώ. Αν εκμεταλλευτείτε όμως την προωθητική ενέργεια που ισχύει τώρα και έχετε κι ένα παλιό αυτοκίνητο να αποσύρετε, η τιμή γίνεται άκρως δελεαστική για τις δυνατότητες του Fiesta και τον πλήρη εξοπλισμό του: 11.661 ευρώ!

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100 PS  – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 999 cc
Διάμετρος x διαδρομή 74,5 x 80,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος
Ισχύς 74 kW (100 PS) / 6.000 rpm
Ροπή 170 Nm (17,3 kgm) / 1.4000-4.000 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,2 sec
Τελική ταχύτητα 180 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,1 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,9 / 4,5 / 3,7 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 42 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 591 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 99 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ταμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Hankook Ventus S1 Evo, 195/50 R15
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 3969x1722x1495 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1495/1495 mm
Μεταξόνιο 2489 mm
Χώρος αποσκευών 276-960 lt
Απόβαρο 1091 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 14.470€ (11.661€ με όφελος απόσυρσης και προωθητική ενέργεια)

Γιάννης Ζαφειρόπουλος

Η αδυναμία του Γιάννη είναι να αλλάζει και να δοκιμάζει συνεχώς νέα μοντέλα. Φυσικά, με τέσσερις ρόδες...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!