NEA

Mercedes S 500 Intelligent Drive, στον αυτόματο πιλότο!

Mercedes-Benz autonomous S500 Intelligent Drive prototype (9)

Ιπτάμενα αυτοκίνητα μάλλον δεν θα δούμε ποτέ αλλά αυτόνομα οχήματα που θα κινούνται με την βοήθεια αισθητήρων, ραντάρ και καμερών είναι πλέον θέμα κάποιων χρόνων.

Σε αυτή τη κατεύθυνση προχωρούν πολλοί κατασκευαστές αυτοκινήτων όπως και η Mercedes-Benz η οποία παρουσίασε στην Φρανκφούρτη το πρόγραμμα «Intelligent Drive» προϊδεάζοντας για την τεχνολογία της αυτόνομης οδήγησης (δηλ. την κίνηση δίχως να εμπλέκεται ο ανθρώπινος παράγοντας). Το project της Mercedes βασίζεται σε μία πρωτότυπη S 500 Intelligent Drive η οποία εφοδιάζεται με σωρεία αισθητήρων όπως: μία βασική κάμερα, μία έγχρωμη για να αναγνωρίζει τα φανάρια, μία ευρυγώνια για να «σκανάρει» το περιβάλλον και να προσδιορίζει το στίγμα του αυτοκινήτου στο χώρο, τέσσερα μικρού εύρους ραντάρ και τρία μακρύτερης εμβέλειας κ.λπ.

Το όλο σύστημα μπορεί να ανιχνεύει σε απόσταση έως 200 μέτρα και να «σκανάρει» πάνω από 25 φορές το δευτερόλεπτο. Όλα τα δεδομένα από τους αισθητήρες μεταβιβάζονται σε μία ηλεκτρονική μονάδα ώστε αυτή να γνωρίζει τον περιβάλλοντα χώρο και με την βοήθεια του συστήματος GPS να κατευθύνει το αυτοκίνητο. Η Mercedes-Benz έχει ξεκινήσει αθόρυβα να εξελίσσει το σύστημα της σε μια διαδρομή που οι ίδιοι αποκαλούν «Bertha Route» και ουσιαστικά πρόκειται για το ταξίδι της Bertha Benz (με τους γιούς της Eugen και Richard) με το πρώτο αυτοκίνητο στον κόσμο (του συζύγου της Carl Benz) που έγινε τον Αύγουστο του 1888 διανύοντας περίπου 100 km από το Mannheim στο Pforzheim.

Εδώ να υπενθυμίσουμε πως το όραμα της αυτόνομης οδήγησης ξεκινά από πολύ παλιά και ένα από τα πρώτα πειραματικά προγράμματα ήταν το 1987 όταν η Daimler-Benz σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο του Μονάχου εξόπλιζε ένα βαν το οποίο με την βοήθεια κάμερας μπορούσε να κινηθεί στους δρόμους με ταχύτητα 60 km/h. Την ίδια χρονιά η Κομισιόν ξεκίνησε το EUREKA Prometheus πρόγραμμα που είχε στοιχίσει περίπου 750 εκ. ευρώ. Το 1995 μια αυτοματοποιημένη Mercedes-Benz S-Class είχε διανύσει 1.584 km από το Μόναχο στην Κοπεγχάγη με ανώτατη ταχύτητα 175 km/h στην γερμανική Autobahn. Ο ανθρώπινος παράγοντας συμμετείχε μόλις στο 5% του ταξιδιού.

Όσον αφορά τη νέα γενιά S-Class παραγωγής, αυτή μπορεί να κινείται σε δρόμους με έντονο κυκλοφοριακό και ευθυγραμμισμένη σε μία λωρίδα κυκλοφορίας με το σύστημα «Stop & Pilot» (το οποίο διατίθεται προαιρετικά στη Γερμανία έναντι 2.678€ και απαρτίζεται από 12 αισθητήρες υπερήχων, 5 κάμερες και 6 ραντάρ με δυνατότητα πλήρους ακινητοποίησης και εκκίνησης του αυτοκινήτου. Το σύστημα ενεργοποιείται με το cruise control και απενεργοποιείται όταν ο οδηγός τραβήξει τα χέρια του από το τιμόνι για περισσότερα από 10 sec ή η ταχύτητα υπερβεί τα 10 km/h «διότι ο οδηγός πρέπει να έχει τον τελικό έλεγχο» λέει ειδικός της εταιρίας επισημαίνοντας υφιστάμενα νομικά θέματα.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button