Toyota RAV4 2.0 D-4D FWD [test drive]

Toyota-RAV4_D-4D--diesel-FWD-caroto-test (6)

H νέα γενιά RAV4 επιβεβαιώνει πόσο έχουν αλλάξει τα πράγματα στην κατηγορία των SUV συμβαδίζοντας με τις απαιτήσεις του αγοραστικού κοινού…

Αν γυρίσεις πίσω πριν από μερικά χρόνια θα ήταν αδιανόητη η ιδέα ενός ολοκληρωμένου SUV και μάλιστα ενός RAV4 δίχως τετρακίνηση. Όπως επίσης δεν θα περνούσε ποτέ από το νου σου η απόκτηση ενός ντίζελ αυτοκινήτου δίχως να μπορείς να κυκλοφορείς «ελεύθερα και νόμιμα». Φυσικά, αυτά ανήκουν στο παρελθόν αφού τα SUV εκμοντερνίζονται όλο και περισσότερο και με την άσφαλτο να καλύπτει όλο και περισσότερους χωματόδρομους η ανάγκη για τετρακίνηση περιορίζεται κυρίως σε όσους κατοικούν σε χιονισμένες ή παγωμένες περιοχές αλλά και σε ειδικές ανάγκες (από εξορμήσεις off-road μέχρι ρυμούλκηση σκάφους). Επίσης, οι ντίζελ κινητήρες γνωρίζουν γνωρίζουν μεγάλη απήχηση στην ελληνική αγορά με αποτέλεσμα περίπου 6/10 αυτοκίνητα να καταναλώνουν πλέον πετρέλαιο.

Έτσι, καταλήγουμε πως SUV, όπως το RAV4 της δοκιμής μας, είναι κάθε άλλο παρά επίκαιρα. Βέβαια, θα σας προβληματίζει το υψηλό ετήσιο τεκμήριο η δίλιτρη ετήσια και ανόητη φορολογική επιβάρυνση (440€). Εν μέρει, όμως, το χαμηλό κόστος χρήσης (και φυσικά τα χιλιόμετρα που διανύετε σε ετήσια  βάση) αντισταθμίζουν κάπως την κατάσταση. Η κατανάλωση του δίλιτρου D-4D κυμαίνεται περίπου στα 7 lt/100 km (και με τη βοήθεια του στάνταρ start&stop) και η εκπομπή CO2 στα 127 g/km οπότε πάρτε κομπιουτεράκι και υπολογίστε το κόστος.

Τώρα, επί της ουσίας το νέο RAV4 είναι αισθητικά πιο ενδιαφέρον και με αιχμηρή σχεδίαση συνάδει με αυτή που καθιέρωσε το νέο Yaris και εν συνεχεία ενίσχυσε το νέο Auris. Η δυναμική εμπρός όψη με την επιθετική διάθεση προσδίδει ζωηράδα στο αμάξωμα, το οποίο είναι κατά 205 mm μακρύτερο (συνολικό μήκος 4570 mm) από το απερχόμενο μοντέλο. Αυτό όμως που κάνει τη διαφορά είναι το μικρότερο (-25 mm ύψος) και το αυξημένο πλάτος (+30 mm), που δημιουργεί ένα πιο επιβλητικό RAV4.

Το μεταξόνιο επίσης έχει αυξηθεί (+10 mm), ευνοώντας τους αισθητά μεγαλύτερους χώρους με περισσότερη απόσταση για τα γόνατα των πίσω επιβατών. Παράλληλα, το πορτμπαγκάζ έχει αυξηθεί στα 547 lt, ενώ η πίσω πόρτα ανοίγει με στάνταρ ηλεκτρική υποβοήθηση. Η αισθητική του ταμπλό συμβαδίζει με εκείνη του νέου Auris, αλλά με έναν πιο γοτθικό και σε ορισμένα σημεία ιδιαίτερο εργονομικά ρυθμό (π.χ. οι διακόπτες της ηλεκτρικής πόρτας, του παρκαρίσματος κ.α.), που δημιουργεί η ρέουσα τραβέρσα στην οποία «κάθονται» τα χειριστήρια για τον κλιματισμό και η κεντρική οθόνη.

Ο τετράγωνος D4-D με τους 124 PS εξασφαλίζει καλές επιδόσεις που κυμαίνονται στο μέσο όρο ενώ συνδυάζεται με ένα καλά κλιμακούμενο κιβώτιο 6 σχέσεων. Ο επιλογέας είναι ακριβής στις αλλαγές του, το τιμόνι με την ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση έχει καλή αίσθηση και το RAV4 είναι ένα αρμονικό και ισορροπημένο SUV εμφανώς προσανατολισμένο στην άνετη και ξεκούραστη οδήγηση. Βέβαια, ένας κάτοχος του προηγούμενων RAV4 θα διαπιστώσει πως το ιαπωνικό SUV βαραίνει όσο περνούν τα χρόνια και γίνεται πιο μαλακό σε set-up και λιγότερο κοφτερό. Σε πολλούς αυτό αρέσει, όπως και η καλύτερη ηχομόνωση όσο και η εξαιρετική ποιότητα κύλισης.

Εν κατακλείδι, το RAV4 είναι ένα από τα πιο ολοκληρωμένα SUV αλλά το σημερινό φορολογικό μοτίβο του στερεί ένα μέρος της σταδιοδρομίας του. Αν υπήρχε ένας μικρότερος σε χωρητικότητα πετρελαιοκινητήρας σίγουρα τα πράγματα θα ήταν διαφορετικά ενώ το ίδιο ισχύει και για τις βενζινοκίνητες δίλιτρες εκδόσεις. Αλλά που να γνωρίζει ο κάθε κατασκευαστής πως πλέον το «να είσαι κάτοχος ενός δίλιτρου επιβατικού αυτοκινήτου κοστίζει περισσότερο όταν είναι ακίνητο παρά όταν κινείται»…

Toyota RAV4 2.0 D-4D FWD – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.998 cc
Διάμετρος x διαδρομή 86,0 x 86,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εγκάρσια τοποθετημένος/τετρακύλινδρος σε σειρά
Ισχύς 91 kW (124 PS) / 3.600 rpm
Ροπή 310 Nm (31,6 kgm) / 2.400 rpm
Τροφοδοσία Πετρελαιοκινητήρας τεχνολογίας common rail με VTG
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,5 sec
Τελική ταχύτητα 180 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,0 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,7 / 4,9 / 4,4 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 60 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 857 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 127 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Bridgestone Dueler H, 225/65 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4570x1845x1660 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1570/1570 mm
Μεταξόνιο 2660 mm
Χώρος αποσκευών 547-1746 lt
Απόβαρο 1535 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 28.950€ (26.260€ με προωθητική ενέργεια+απόσυρση)
Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε επίσης

Close
Back to top button
Close
Close