ΔΟΚΙΜΕΣ

Skoda Octavia 1.6 TDI [test drive]

Skoda Octavia TDI 105 PS caroto test 2013 (15)

Δίχως υπερβολή η πετρελαιοκίνητη Octavia είναι μία από τις καλύτερες προτάσεις με σούπερ τιμή, κορυφαία πρακτικότητα, εξαιρετικά οδικά χαρακτηριστικά και ένα αποδοτικό κινητήρα…

Αλλάζει το χάρτη στην κατηγορία των μεσαίων και μικρομεσαίων οχημάτων η έλευση της νέας Skoda Octavia, που αφενός δίνει τον απαιτούμενο αέρα στο μικρότερο Rapid να κινηθεί ένα επίπεδο χαμηλότερα, αφετέρου κοιτάει στα ίσα τα μεγαλύτερα μοντέλα με πολύ ανταγωνιστική τιμή. Με +108 mm μακρύτερο μεταξόνιο σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, η νέα Octavia επιτυγχάνει θεαματικούς χώρους για τους επιβάτες αλλά και τις αποσκευές, ξεπερνώντας κατά πολύ τα στάνταρ του ανταγωνισμού.

Εντυπωσιακές είναι και οι ρεπρίζ αφού σύμφωνα με το Skoda το νέο μοντέλο είναι και ελαφρύτερο κατά 102kg, με ότι αυτό συνεπάγεται για τις επιδόσεις και την οικονομία καυσίμου. Ας βάλουμε τα πράγματα στην σειρά και επικεντρώνοντας στη σχεδίαση, η νέα Octavia με τις μεγαλύτερες διαστάσεις έχει τον αέρα μιας λιμουζίνας με τις αρμονικές γραμμές που επέλεξε η σχεδιαστική ομάδα της Skoda και οι οποίες ακολουθούν το μικρό του αδελφό, Rapid. Χωρίς να προκαλεί με κάτι εξεζητημένο, το νέο Octavia διακρίνεται για τις σπορ πινελιές, που αυτές ενισχύονται και με τις 17αρες ζάντες που «φόραγε» η έκδοση της δοκιμής μας Elegance.

Στο εσωτερικό της Octavia, ορατό είναι το άλμα στην ποιότητα των υλικών αλλά και η πρόθεση της τσέχικης φίρμας να εξοπλίσει το μεσαίο της οικογενειακό με πολυτέλειες άνεσης και τεχνολογίας, όπως ο διζωνικός κλιματισμός και η μεγάλη και εύχρηστη οθόνη αφής για σύστημα πολυμέσων. Τα χειριστήρια είναι στη σωστή θέση, τα καθίσματα είναι εργονομικά και άνετα, όπως ταιριάζει στο χαρακτήρα του αυτοκινήτου, ενώ η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική. Ειδική μνεία θα πρέπει να γίνει για τη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ που πραγματικά είναι… σπηλαιώδης (φτάνει τα 590 lt) και δεν θα αφήσει κανέναν παραπονεμένο.

Το μοντέλο που είχαμε στη διάρκεια της δοκιμής ήταν εξοπλισμένο με τον δοκιμασμένο κινητήρα 1.6 TDI στην έκδοση GreenΤec, με τους 105 PS ο οποίος συνδυάζεται με το σύστημα stop/start αλλά και σύστημα της τσέχικης εταιρίας που αφορά στην ανάκτηση ενέργειας στη διάρκεια της επιβράδυνσης. Με 250 Nm ροπής ο εν λόγω κινητήρας αναδεικνύεται σε διαμάντι για τον Έλληνα οικογενειάρχη που αναζητά επιδόσεις και οικονομία. Ειδικά στον άξονα της οικονομικής οδήγησης το ντίζελ Octavia στη διάρκεια της δοκιμής μας δεν ξεπέρασε τα 6,3 lt/100 km και με βαρύ πόδι.

Από τη θέση του οδηγού, το νέο Octavia προσφέρει στον οδηγό του απλόχερα τη χαρά της οδήγησης, χάρις τα πολύ καλά οδηγικά χαρακτηριστικά του. Στιβαρό πλαίσιο, σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες αλλά και τα εξαιρετικά κρατήματα απόρροια της καλής γεωμετρίας της ανάρτησης δημιουργούν τις προϋποθέσεις για ασφαλή και ευχάριστη οδήγηση. Ακόμα και με υψηλές ταχύτητες το Octavia διακρίνεται για την εξαιρετική του ευστάθεια στην ευθεία, αλλά και στα απαιτητικά κομμάτια των ελληνικών δρόμων ξυπνάει τα σπορ γονίδια του οδηγού.

Βέβαια αν το παρακάνεις η επέμβαση του ESP είναι άμεση πολύ πριν φτάσει στα όρια το εξαιρετικό πλαίσιο του νέου Octavia. Σε κάθε περίπτωση ο οδηγός θα έχει την εντύπωση πως κάτω από το καπό του αυτοκινήτου του έχει μοτέρ με περισσότερη δύναμη από ότι λένε τα χαρτιά ενώ η κλιμάκωση των πέντε σχέσεων είναι καλή και για το ταξίδι.

Συμπερασματικά η νέα Octavia 1.6 TDI 105 PS αποτελεί μια εξαιρετική επιλογή αφού το πακέτο «επιδόσεις, οικονομία, ποιότητα» κοστίζει στην έκδοση Active από  18.790 € (16.690€ με απόσυρση και έκπτωση εταιρίας) με εξοπλισμό που έχει τα πάντα. Την ίδια στιγμή η  εγγύηση των μηχανικών μερών είναι διετής, αλλά με κόστος 150 ευρώ μπορεί να επεκταθεί στα τέσσερα χρόνια…

Skoda Octavia 1.6 TDI – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.598 cc
Διάμετρος x διαδρομή 74,5 x 80,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 77 kW (105 PS) / 3.000 rpm
Ροπή 250 Nm (25,5 kgm) / 1.500 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση VTN, common rail
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,8 sec
Τελική ταχύτητα 194 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 5,9 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 4,6 / 3,8 / 3,3 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 847 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 99 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Dunlop SportMaxx FT, 225/45 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4659x1814x1461 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1543/1514mm
Μεταξόνιο 2686 mm
Χώρος αποσκευών 590 (με κιτ επισκευής), 568 (με ρεζέρβα)
Απόβαρο 1230 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 18.790€ (με προωθητικη ενεργεια + οφελος αποσυρσης)

Κώστας Χαλκιαδάκης

Πέρα από τους τέσσερις τροχούς η μεγάλη του αγάπη είναι να παίζει λύρα και φυσικά να πατά σε κρητική γη...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button