Πιεζοηλεκτρικό μπεκ ή ψεκαστήρας

Αν παραμορφωθεί ένας κρύσταλλος που έχει σχηματιστεί από ιόντα (τουρμαλίνη, χαλαζίας, τρυγικό κάλιο-νάτριο), προκύπτει μία ηλεκτρική τάση (1). Το πιεζο-ηλεκτρικό φαινόμενο μπορεί να αντιστραφεί με τη σύνδεση μίας τάσης (3). Εδώ ο κρύσταλλος επιμηκύνεται.

common rail 027

common rail 025Η αύξηση του μήκους της μονάδας ενεργοποιητή μετατρέπεται από έναν υδραυλικό μετατροπέα (μονάδα σύζευξης) σε υδραυλική πίεση και διαδρομή, οι οποίες επιδρούν στη βαλβίδα ζεύξης. Η μονάδα σύζευξης δρα όπως ένας υδραυλικός κύλινδρος. Τροφοδοτείται συνεχώς με πίεση καυσίμου 10bar μέσω μίας βαλβίδας ρύθμισης πίεσης στην επιστροφή.

Το καύσιμο εξυπηρετεί ως μαξιλάρι πίεσης ανάμεσα στο έμβολο σύζευξης και το έμβολο της βαλβίδας στη μονάδα σύζευξης. Αν ένας ψεκαστήρας κλείσει άδειος (αέρας στο σύστημα), γίνεται εξαέρωση του ψεκαστήρα με εκκίνηση με αριθμό στροφών εκκίνησης. Επιπλέον, με τη βοήθεια της αντλίας που είναι εσωτερική στο ρεζερβουάρ και μέσω της βαλβίδας διατήρησης πίεσης, ο ψεκαστήτήρας γεμίζει αντίθετα από τη φορά ροής του καυσίμου.

Η βαλβίδα ζεύξης αποτελείται από την πλάκα, τον πείρο και το ελατήριο βαλβίδας, καθώς και την πλάκα στραγγαλισμού. Το καύσιμο ρέει με την ισχύουσα πίεση Rail μέσα από το στραγγαλιστικό προσροής και την πλάκα στραγγαλισμού προς τη βελόνα του ακροφυσίου και το χώρο πάνω από αυτή. Έτσι δημιουργείται μία εξισορρόπηση πίεσης πάνω και κάτω από τη βελόνα του ακροφυσίου. Η βελόνα του ακροφυσίου παραμένει κλειστή κυρίως λόγω της δύναμης του ελατηρίου του ακροφυσίου. Με την ενεργοποίηση του πείρου της βαλβίδας η επιστροφή ανοίγει και η πίεση Rail διοχετεύεται πρώτα μέσω ενός μεγαλύτερου στραγγαλιστικού εκροής πάνω από τη βελόνα του ακροφυσίου. Η πίεση Rail ανασηκώνει τη βελόνα του ακροφυσίου από την έδρα της και πραγματοποιείται ο ψεκασμός. Χάρη στους γρήγορους παλμούς ζεύξης του πιεζο-στοιχείου υπάρχει δυνατότητα πολλαπλών διαδοχικών ψεκασμών ανά χρονισμό λειτουργίας.

Προψεκασμοί και μεταψεκασμοί: Με κρύο κινητήρα και στην περιοχή κοντά στο ρελαντί, η οδήγηση γίνεται με δύο προψεκασμούς. Όσο αυξάνεται το φορτίο, οι προψεκασμοί υποχωρούν μέχρι η οδήγηση με πλήρες φορτίο να γίνεται μόνο με τον κύριο ψεκασμό. Οι δύο μεταψεκασμοί χρησιμεύουν στην ανανέωση του φίλτρου σωματιδίων.

Στον πιεζο-εκχυτήρα είναι απαραίτητη μία βαλβίδα διατήρησης πίεσης στην επιστροφή. Πρόκειται για μία καθαρά μηχανική βαλβίδα. Βρίσκεται ανάμεσα στους αγωγούς επιστροφής των μπεκ και την επιστροφή καυσίμου του συστήματος καυσίμου. Στη λειτουργία του κινητήρα, το καύσιμο φτάνει από τα μπεκ στη βαλβίδα διατήρησης πίεσης μέσω των αγωγών επιστροφής. Με πίεση καυσίμου πάνω από 10bar η σφαίρα ανυψώνεται από την έδρα της ενάντια στη δύναμη του ελατηρίου πίεσης. Το καύσιμο ρέει μέσα από την ανοιχτή βαλβίδα στην επιστροφή καυσίμου προς το δοχείο καυσίμου. Αυτή η πίεση καυσίμου απαιτείται για τη λειτουργία των ψεκαστήρων.

Διαβάστε περισσότερα στο σχετικό άρθρο.

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε επίσης

Close
Back to top button
Close
Close