ΔΟΚΙΜΕΣ

Nissan Note 1.5 dCi [test drive]

Nissan-Note_2013_caroto_test (14)

Με διαστάσεις supermini και την ευρυχωρία ενός πολυχρηστικού το Note προσεγγίζει αυτή την φορά τα πράγματα διαφορετικά διεκδικώντας δικαιολογημένα μία καλύτερη πορεία…

Σε αντίθεση με το προηγούμενο Note που ανήκε ξεκάθαρα στην κατηγορία των κόμπακτ MPV, στο νέο μοντέλο η Nissan ακολουθεί μία… κασκάι συνταγή! Βλέπετε, όπως και στην περίπτωση του Qashqai που συνδυάζει στοιχεία από διαφορετικές κατηγορίες, έτσι και το νέο Note έχει τις διαστάσεις ενός υπερυψωμένου super mini και την πρακτικότητα ενός πολυχρηστικού μοντέλου.

Κάτι που μας αρέσει καθώς το Note είναι το αυτοκίνητο που ουσιαστικά καλύπτει το κενό ανάμεσα στο μικρότερο Micra και στο επερχόμενο hatchback που θα δούμε τέλη του επόμενου έτους. Έως τότε το ενδιαφέρον στρέφεται στο μοντέλο της δοκιμής μας το οποίο όπως θα δούμε παρακάτω μπορεί να ανταποκριθεί με το παραπάνω στο ρόλο του πρώτου αυτοκινήτου μιας τετραμελούς οικογένειας.

Το στιλ του αμαξώματος με τη νέα άποψη της Nissan έχει αεροδυναμικό σχήμα με έντονη κλίση της οροφής στο πίσω μέρος που δεν επηρεάζει τους πολύ καλούς χώρους με το πορτμπαγκάζ να προσφέρει 295 λίτρα. Οι χώροι θα βολέψουν μια χαρά τέσσερα άτομα εκπλήσσοντας με την μεγάλη διαθέσιμη απόσταση για τα γόνατα των πίσω επιβατών ενώ το μεγάλο και πρακτικό άνοιγμα των θυρών βολεύει ειδικά όσους έχουν «πάρε-δώσε» με παιδικά καθίσματα.

Το ταμπλό έχει νεανική άποψη, με πίνακα οργάνων με χρωματιστό πέπλο που αλλάζει ανάλογα με το στιλ οδήγησης (στο πρόγραμμα Eco). Στο τελευταίο η χαρτογράφηση του μοτέρ αλλάζει και γίνεται πιο ήπια προς όφελος της κατανάλωσης η οποία εύκολα διατηρείται στα 5,5 lt/100 km (στάνταρ το stop&start) ενώ μεγάλο πλεονέκτημα είναι η πολύ χαμηλή εκπομπή CO2 που απαλλάσσει από τέλη κυκλοφορίας.

Το νέο Nissan Note προσφέρεται σε δύο εκδόσεις. Η φτηνότερη είναι η βενζινοκίνητη 3κύλινδρη 1.2 (από 11.950€) αλλά η πιο ολοκληρωμένη και φυσικά ακριβότερη είναι η ντίζελ της δοκιμής μας. Εξοπλίζεται με τον 1.5 dCi, έναν από τους καλύτερους πετρελαιοκινητήρες της αγοράς που στην περίπτωση του Note αποδίδει 90 ίππους με ραφιναρισμένη και ήσυχη λειτουργία και -όπως είπαμε- την χαμηλή κατανάλωση σε ρόλο πρωταγωνιστή.

Ένα από τα ισχυρά χαρτιά του νέου Note είναι ο πλούσιος τεχνολογικός του εξοπλισμός μέσα από το σύνολο Safety Shield (κάμερες με πανοραμικό περιμετρικό έλεγχο, ανίχνευση εμποδίων κ.α.). Τα ισορροπημένα χαρακτηριστικά στον δρόμο τάσσονται στα υπέρ (αν και θα θέλαμε λίγο καλύτερη άνεση από την ανάρτηση) καθώς το Note είναι ένα ευκολοδήγητο αυτοκίνητο με εξαιρετική περιμετρική ορατότητα. Το τιμόνι έχει καλή αίσθηση, ο επιλογέας ταχυτήτων είναι θετικός στα κουμπώματα του ενώ στο ταξίδι η 5η σχέση είναι αρκετά «μακριά» αλλά ευπρόσδεκτη θα ήταν μία επιπλέον.

Συμπερασματικά το νέο Note είναι ένα μοντέλο που δίνει περισσότερα από όσα ζητάει για την τιμή πώλησης στην οποία διατίθεται. Και αυτό διότι πέρα από τον εξαιρετικό πετρελαιοκινητήρα της Renault (για τον οποίο έχουμε γράψει πολλάκις μιας και τον συναντάμε και σε μοντέλα της Mercedes όπως η A-Class και η CLA), το μοντέλο της Nissan πραγματικά μας εξέπληξε με τους πρακτικούς και μεγάλους χώρους του!

Nissan Note 1.5 dCi – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.461 cc
Διάμετρος x διαδρομή 76,0 x 80,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 66 kW (90 PS) / 4.000 rpm
Ροπή 220 Nm (22,4 kgm) / 1.750 rpm
Τροφοδοσία Common rail, υπερτροφοδοτούμενος
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,9 sec
Τελική ταχύτητα 179 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 5,4 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 4,3 / 3,6 / 3,2 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 41 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 579 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 92 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ταμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Dunlop Sport Blue Response, 195/55 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4100x1695x1530 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1480/1485 mm
Μεταξόνιο 2600 mm
Χώρος αποσκευών 325-1495 lt
Απόβαρο 1124 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 15.810€ (14.490€ με όφελος απόσυρσης)

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button