Διασταυρώνοντας στοιχεία από τρία διαφορετικά είδη αυτή η BMW έχει τον τρόπο της για να σε κερδίσει…
Είναι καλοί οι άνθρωποι της BMW στα… κοκτέιλ; Την απάντηση δίνει η 3 Gran Turismo η οποία ως ένα premium crossover δίνει το δικό της στίγμα ανεξαρτήτως αν οπτικά σου αρέσει ή όχι. Για όσες μέρες πάντως συμβιώσαμε μαζί της η 3 GT κατάφερνε να μην περνά απαρατήρητη προβάλλοντας τα κοντά στα 4,8 μέτρα του μήκους της.
Μιλάμε για μία υπερυψωμένη «τριάρα» με ελαφρώς ανασηκωμένη hatchback ουρά –η απόσταση από το έδαφος είναι ελαφρώς αυξημένη κατά 25 mm- και ότι αυτό συνεπάγεται στον τομέα της πρακτικότητας. Ένα από τα στοιχεία που την ξεχωρίζουν είναι οι πόρτες δίχως πλαίσιο γύρω από τα κρύσταλλα, όπως σε ένα κουπέ, ενώ αξιοσημείωτη λεπτομέρεια η πτυσσόμενη πίσω αεροτομή -ξεπροβάλλει πάνω από τα 110 km/h και μαζεύεται κάτω από τα 70 km/h- που εναρμονίζεται τέλεια στην τελευταία πόρτα με το όλο πακέτο να θυμίζει κάτι από σειρά Χ.
Σε αυτή την δοκιμή επιτρέψτε μας να ξεκινήσουμε από πίσω προς τα εμπρός. Συγκεκριμένα από τον αχανή χώρο αποσκευών που ξεκινά από τα 520 lt για να κορυφωθεί έως τα 1.600 lt όταν τα καθίσματα πέσουν και δημιουργήσουν ενιαίο χώρο. Τώρα, προσέξτε τι το περίεργο έχει αυτή η BMW… όπως και στην 5 GT (την θυμάστε;) έτσι και στην 3 GT είναι από τις λίγες που ίσως και να προτιμήσεις να καθίσεις στην πίσω σειρά καθισμάτων.
Χάρη στο αυξημένο μεταξόνιο -σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις αμαξώματος- που φτάνει τα 2,92 μέτρα, στην 3 GT θα καθίσεις μέχρι και σταυροπόδι… στην κυριολεξία! Και θα απολαύσεις όλα τα κομφόρ που προσφέρει το ήσυχο εσωτερικό της με τον πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. Φυσικά, όλα έχουν ένα τίμημα καθώς ακόμη και στη επιλογή Sport το στήσιμο της είναι αρκετά χαλαρό καταδεικνύοντας τον προσανατολισμό του αυτοκινήτου προς την άνεση.
Στην τελευταία περιλαμβάνεται η απλά κορυφαία ποιότητα κύλισης σε συνδυασμό με την καλή ηχομόνωση με αποτέλεσμα η 3 GT να είναι ότι πρέπει για ταξιδιάρικες υποθέσεις. Κερασάκι στην τούρτα είναι ο δίλιτρος πετρελαιοκινητήρας των 184 PS που κινεί αγόγγυστα το αμάξωμα του συν 1,6 τόνων ενώ εντυπωσιακά είναι δε τα επίπεδα κατανάλωσης που «χορεύουν ανάμεσα στα 6,5-7,5 lt/100 km.
Εδώ μεγάλο ρόλο παίζει το 8άρι της ZF, ίσως το καλύτερο αυτόματο κιβώτιο που κυκλοφορεί αυτή την στιγμή δίχως να υπολείπεται σε σβελτάδα σε ότι αφορά την λειτουργία του (ακόμη και αν δεν «πιάνει» τα διπλόδισκα, χαλάλι του). Από τον κανόνα του ευκολοδήγητου και οδηγοκεντρικού δεν θα αποκλίνει ούτε αυτή η BMW με τον οδηγό να κάθεται 59 mm ψηλότερα από ότι στην Sedan και Touring έκδοση.
Εν κατακλείδι, υπάρχει λόγος για να αποκτήσει κανείς μία 3 GT; Αν και εφόσον έχετε δυνατή τσέπη, η 320d GT είναι ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο που βάζει πάνω απ’ όλα την άνεση και την πρακτικότητα και λιγότερο το σπορ στοιχείο. Δείτε το ως μία εναλλακτική απέναντι στην πολυφορεμένη Sedan και την ίσως ανιαρή Touring…
BMW 320d Gran Turismo Auto – Τεχνικα χαρακτηριστικα | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 1.995 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 84,0x 90,0mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | εμπρός διαμήκη/τετρακύλινδρος | |||
Ισχύς | 135 kW (184 PS) / 4.000 rpm | |||
Ροπή | 380 Nm (38,7 kgm) / 1.750-2.750 rpm | |||
Τροφοδοσία | Common rail με υπερτροφοδότηση VTG | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 7,9 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 226 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 6,7 lt/100 km | |||
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική | 5,9 / 4,9 / 5,4 lt/100 km | |||
Ρεζερβουάρ | 57 lt | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 850 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 6 | |||
Εκπομπή CO2 | 129 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους πίσω τροχούς | |||
Κιβώτιο | Αυτόματο 8 σχέσεων | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Continental ContiSport, 225/55 R17 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 4824 x 1828 x 1508 mm | |||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1541/1586 mm | |||
Μεταξόνιο | 2920 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 520-1600 lt | |||
Απόβαρο | 1.650 kg | |||
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 46.500€ (με όφελος απόσυρσης από 43.780€, τιμές με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων) |