NEA

Mini, 50 χρόνια από την πρώτη στο Μόντε Κάρλο!

Mini-Cooper-1964-Monte-Carlo-Rally-after-50-years (19)

Αυτό τον μήνα η Mini γιορτάζει μισό αιώνα από τότε που το γνήσιο βρετανικό τετράτροχο είχε καταφέρει να εντυπωσιάσει τους πάντες από την επικράτησή του στο ιστορικό ράλι!

Mini-Cooper-1964-Monte-Carlo-Rally-after-50-years (18)Στην σύγχρονη ιστορία της η Mini κατάφερε να σημειώσει την πρόσφατη νίκη της στο ράλι του Ντακάρ αλλά τα πάντα είχαν ξεκινήσει από την παλαιότερη αυθεντική πορεία της αρχές της δεκαετίας του 1960. Το κλασικό Mini έκανε ντεμπούτο το 1959 με κινητήρα 850 κ.εκ. που απέδιδε μόλις 34 ίππους. Ο John Cooper όμως είχε αντιληφθεί πως τα εξαιρετικά οδικά χαρακτηριστικά του λόγω των μικρών διαστάσεων, του χαμηλού κέντρου βάρους και του πανάλαφρου σασί ήταν ιδανικά για αγώνες.

Mini-Cooper-1964-Monte-Carlo-Rally-after-50-years (9)Έτσι, το 1963 λανσαρίστηκε το αναβαθμισμένο Cooper S με κινητήρα BMC A-Series στα 1.071 κ.εκ. με την ισχύ πάνω από 70 άλογα και τελική ταχύτητα στα 122 χλμ/ώρα. Το 1964 ήρθε η πρώτη μεγάλη διάκριση με τον μεγάλο Paddy Hopkirk πίσω από το βολάν και τον συνοδηγό του Henry Liddon να κάνουν την έκπληξη στο πιο γνωστό ράλι του κόσμου. Ένα βρετανικό αυτοκινητάκι είχε βάλει κάτω πολύ μεγαλύτερα του, κάτι σαν τον Δαβίδ και τον Γολιάθ αν αναλογισθείτε πως υπήρχε μέχρι και το Ford Falcon V8 του Bo Ljungfeldt…

Mini-Cooper-1964-Monte-Carlo-Rally-after-50-years (3)Στα ράλι του 1965 και 1967 την ίδια δόξα γεύτηκαν οι Timo Makinen και Rauno Aaltonen αντίστοιχα αλλά για το Ηνωμένο Βασίλειο η πρώτη νίκη ήταν πλέον θέμα εθνικής τιμής. Ο 80χρονος πλέον Hopkirk θυμάται πως έλαβε συγχαρητήρια μηνύματα από την βρετανική κυβέρνηση μέχρι και τους Beatles. Ο ίδιος αποδίδει το μυστικό της ιστορικής του νίκης στην γεωμετρία του αυτοκινήτου καθώς και στην FF (front-engine, front-wheel) συνταγή με το μοτέρ και την κίνηση στον εμπρός άξονα.

1966 Citroen DS 21 - Pointet 2Αξίζει να σημειωθεί πως τo Μini θα μπορούσε να είχε κερδίσει και το 1966. Για την ακρίβεια οι Hopkirk, Mäkinen και Aaltonen είχαν βρεθεί στις τρεις πρώτες θέσεις εκείνη τη χρονιά στο Μόντε Κάρλο αλλά οι αγωνοδίκες βρήκαν παράνομη την χρήση λαμπτήρων ιωδίου στα επιπρόσθετα προβολάκια στην εμπρός γρίλια, για την νυχτερινή οδήγηση. Τον αγώνα κέρδισε ο περήφανος Pauli Toivonen ο οποίος αποδέχτηκε τη νίκη με βαριά καρδιά αλλά αποφάσισε να μην αγωνιστεί ξανά για την Citroen…

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!