NEAΔΙΑΦΟΡΑΔΙΑΦΟΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

To VW Golf κλείνει τα 40!

VW Golf-40 years

Ήταν 29 Μαρτίου του 1974 όταν το πρώτο Golf άφηνε τη γραμμή παραγωγής. Σήμερα μετά από 40 χρόνια και περισσότερα από 30 εκ. πωλήσεις, ο αντικαταστάτης του Beetle δείχνει να ξεπερνά σε επιτυχία τον προκάτοχό του.

Volkswagen-Golf_I_1974_002Ξεκινώντας από μία παρατήρηση, η εποχή του ’70 με τίποτα δεν θυμίζει τη σημερινή. Όχι μόνο από τεχνολογικής σκοπιάς αλλά και με βάση τη φιλοσοφία που υπήρχε τότε. Τα οικογενειακά αυτοκίνητα ήταν κατά κανόνα «κούρσες», τριών όγκων και τα όσα μικρά κυκλοφορούσαν, απείχαν αρκετά από αυτό που θα χαρακτηρίζαμε σήμερα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο. Όσο για τη VW, είχε συνέλθει προ πολλού από τα δεινά της μεταπολεμικής περιόδου, πιστή όμως στη λογική του “ομάδα που κερδίζει, δεν την αλλάζεις”, συνέχιζε να πιστεύει στη δημιουργία του Ferdinand Porsche, εξελίσσοντάς τη κατά καιρούς, στο μέτρο του δυνατού.

Volkswagen-Golf_I_1974_001Σε σχέση με το πισωκίνητο Beetle, με τον τοποθετημένο πίσω, επίπεδο κινητήρα, η πρώτη γενιά του Golf έδειχνε σαν προϊόν επιστημονικής φαντασίας. Σχεδιασμένο από τον “μετρ” Giorgio Giugiaro και το τμήμα Volkswagen Design, το νέο αυτό μοντέλο έφερνε πλέον την κίνηση και τον κινητήρα στον μπροστινό άξονα, είχε μοντέρνα εμφάνιση, ήταν αξιόπιστο και εκμεταλλευόταν χωροταξικά πολύ καλύτερα το εσωτερικό του. Η επιτυχία δεν άργησε να έρθει. Μέσα στα 2 πρώτα χρόνια, το Golf ξεπέρασε το 1 εκ. πωλήσεις, δίνοντας στους δημιουργούς του τη δυνατότητα όχι να επαναπαυτούν στις δάφνες τους αλλά να ρισκάρουν ακόμα περισσότερο μία προϊοντική επέκταση στη γκάμα του αυτοκινήτου.

Volkswagen-Golf_I_GTI_1976_001Τοποθετώντας το 1976 ένα κινητήρα 1,6 λίτρων και 110 ίππων, με μηχανικό ψεκασμό καυσίμου αντί για το κλασικό καρμπυρατέρ, έθεσαν τη βάση για μία νέα κατηγορία οχημάτων, που ακόμα και σήμερα, χαϊδευτικά, κρατάει την ονομασία εκείνου του πρώτου GTI. Παράλληλα, με το Golf D αρχικά και GTD στη συνέχεια (η πρώτη diesel έκδοση του 1976 ήταν ατμοσφαιρική, το 1982 προστέθηκε το turbo) άνοιξε το δρόμο για την πετρελαιοκίνηση στις μικρές κατηγορίες. Εκείνη η πρώτη παλέτα ολοκληρώθηκε το 1979 με το Golf Cabriolet, που για πολλά χρόνια αποτέλεσε το πιο δημοφιλές ανοικτό αυτοκίνητο της αγοράς.

Volkswagen-Golf_II_1983_1000_01Από τον Αύγουστο του 1983, η δεύτερη γενιά του μοντέλου ξεκίνησε να προσφέρει μεγαλύτερη ευρυχωρία –πλέον οι ώμοι του οδηγού δεν εφάπτονταν σχεδόν με αυτούς του συνοδηγού- και όχι μόνο. To Golf II ήταν αυτό που εφοδιάστηκε πρώτο στην κατηγορία του με καταλυτικό μετατροπέα καυσαερίων (1984), ABS (1986), υδραυλικά υποβοηθούμενο τιμόνι και σύστημα τετρακίνησης (1986), το επονομαζόμενο Syncro.

Volkswagen-Golf_III_GTI_1991_002Η τρίτη γενιά του αυτοκινήτου ξεκίνησε να παράγεται το καλοκαίρι του 1991. Αφήνοντας πίσω τη λογική των στρογγυλών φωτιστικών σωμάτων και των έντονων ακμών του αμαξώματος, εφοδιάστηκε με ένα σύγχρονο, πολύ ασφαλές πλαίσιο, μπροστινούς αερόσακους (από το 1992) cruise control και τους πρώτους πετρελαιοκινητήρες άμεσου ψεκασμού, TDI (το 1993). Όσο για τους οπαδούς της σπορ οδήγησης,Volkswagen-Golf_III_VR6_1992_1000_01 πέρα από το GTI των 150 πλέον ίππων, παρουσίασε μία ακόμα ισχυρότερη έκδοση, VR6, την πρώτη με εξακύλινδρο κινητήρα 2,8 λίτρων. Η νεότερη γενιά τετρακίνησης Syncro II έκανε την εμφάνισή της, ενώ στη γκάμα των αμαξωμάτων προστέθηκε η πρώτη έκδοση Variant.

Volkswagen-Golf_IV_1997_000Στα τέλη του 1997 έκανε την εμφάνισή του το Golf IV. Βελτιωμένο σε όλους του τομείς, εισήγαγε το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας ESC (το 1998) και το σύστημα τετρακίνησης 4MOTION που, σε αντίθεση με τα προηγούμενα, χρησιμοποιούσε συμπλέκτη Haldex. Από το 2002 κυκλοφορούσε με τους πρώτους κινητήρες άμεσου ψεκασμού FSI και με 6 πλέον αερόσακους (συν 2 αεροκουρτίνες). Η κορυφαία έκδοση σε αυτή τη γενιά ήταν η R32, που έφτανε σε ταχύτητα τα 250 χλμ./ώρα και χρησιμοποιούσε, για πρώτη φορά, το επαναστατικό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG.

Volkswagen-Golf_2004_000Το 2003, δίνοντας έμφαση στην άνεση, στην ασφάλεια και στο δυναμισμό, ακολούθησε το Golf V, του οποίου το συγκολλημένο με laser πλαίσιο υποσχόταν κατά 35% μεγαλύτερη στρεπτική ακαμψία. Η γκάμα των FSI έφτασε στο αποκορύφωμά της, μέχρι που το 2006 ξεκίνησε να δίνει τη θέση της στη νέα γενιά κινητήρων, TSI, των πρώτων που χρησιμοποίησαν ταυτόχρονα turbo και μηχανικό υπερσυμπιεστή! Κατά τα άλλα αξίζει να αναφερθεί η νέα πίσω ανάρτηση 4 συνδέσμων, τα bi-xenon φωτιστικά σώματα και η πολύ οικονομική έκδοση BlueMotion, με μέση κατανάλωση 4,5 λίτρα/ 100 χλμ.

Volkswagen-Golf_2009_000Στα μόλις 4 χρόνια που έμεινε σε παραγωγή το Golf VΙ, από το 2008 έως το 2012, κατάφερε να πουλήσει άλλα 2,85 εκ. οχήματα. Διαθέτοντας πλέον μία ώριμη τεχνολογικά γκάμα κινητήρων TSI και TDI, κατάφερε να βρεθεί μπροστά από τον ανταγωνισμό, σε ισχύ, επιδόσεις και κατανάλωση. Με τη δεύτερη έκδοση BlueMotion έριξε την κατανάλωση καυσίμου στα 3,8 λίτρα/ 100 χλμ. και τις εκπομπές ρύπων στα 99 γρ. CO2/ χλμ. Παράλληλα, υιοθέτησε νέες τεχνολογίες όπως το Park Assist και ενεργό σύστημα φώτων.

vw-golf-generationsΣτις μέρες μας πλέον κυκλοφορεί η έβδομη έκδοση του Golf, βασισμένη σε ένα νέας λογικής «παγκόσμιο» δάπεδο MQB. Αυτό είναι ελαφρύτερο κατά 100 κιλά από τον προκάτοχό του, χωρίς να χάνει σε στρεπτική ακαμψία και παθητική ασφάλεια. Η γκάμα του, πλουσιότερη από ποτέ, περιλαμβάνει μεταξύ άλλων το πετρελαιοκίνητο αντίπαλο δέος του GTI, GTD, το ηλεκτρικό e-Golf και το plug-in hybrid Golf GTE. Όσο για τη Volkswagen, έχει κάθε λόγο να χαμογελά, μιας που το δημιούργημά της συμπληρώνει 40 χρόνια επιτυχημένης παρουσίας και ατενίζει με αισιοδοξία αυτά που έρχονται.

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button