ΔΟΚΙΜΕΣ

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi [test drive]

Dacia-Sandero_Stepway_Diesel_caroto_test_2014 (8)

Το Stepway αποτελεί την crossover εκδοχή του γνωστού Sandero που ανανεώθηκε πριν από μερικούς μήνες…

Πριν από μερικές εβδομάδες δοκιμάσαμε το αξιόλογο Sandero (σύμφωνα με τις νέες προσφορές της Dacia από 11.390€) το οποίο στην ντίζελ έκδοση ακολουθεί με σχετικά μικρή διαφορά στον τιμοκατάλογο το Stepway (από 12.685€, τιμές με απόσυρση). Ηθελημένα ξεκινώ με τις τιμές πώλησης μιας και το ζητούμενο από ένα μοντέλο της ρουμάνικης εταιρίας είναι να δώσει λύσεις όχι μόνο στον μεταφορικό τομέα αλλά και στον …προϋπολογισμό του ενδιαφερόμενου.

Μπορεί να ακουστεί σαν επανάληψη αλλά και στην περίπτωση του Stepway θα λέγαμε πως το αυτοκίνητο προσφέρει περισσότερα από ότι ζητάει. Η υπερυψωμένη crossover εμφάνιση, με την αυξημένη απόσταση από το έδαφος, τις ράγες της οροφής, τις χρωμιωμένες ποδιές και τα περιμετρικά πλαστικά δίνουν ένα άλλο αέρα στο Sandero που τραβά την προσοχή.

Στο εσωτερικό οι διαφορές είναι μικρότερης έκτασης με εξαίρεση τις επενδύσεις των καθισμάτων από τα οποία θα θέλαμε λίγο καλύτερη πλευρική στήριξη. Αισθητά βελτιωμένο είναι το φινίρισμα των πλαστικών που μπορεί να είναι σκληρά αλλά δεν δείχνουν φτηνά, ενώ ένα πιο hi-tech τόνο δίνει η μεγάλη πολυλειτουργική οθόνη αφής. Αν ξεπεράσεις κάποιες εργονομικές ιδιαιτερότητες (π.χ. οι διακόπτες των παραθύρων βρίσκονται στην κεντρική κονσόλα, η κόρνα στον διακόπτη των φλας, οι ποτηροθήκες είναι πιο ρηχές από ότι πρέπει) οι χώροι για τους επιβάτες είναι μεγάλοι και άνετοι με ένα πρακτικό πορτμπαγκάζ με 320 lt.

To κρυφό χαρτί του Stepway είναι ο 1.500άρης πετρελαιοκινητήρας της Renault που προέρχεται από το Clio και άλλα συγγενή μοντέλα (τον οποίο χρησιμοποιεί σε άλλη εκδοχή μέχρι και η Mercedes). Το μοτέρ-διαμάντι συνδυάζεται με ένα καλό σε αίσθηση και ακρίβεια επιλογέα με πέντε σχέσεις και αρκετά μακριά 5η σχέση για το ταξίδι με τον θόρυβο να διαπερνά λίγο παραπάνω την ηχομόνωση της καμπίνας στις υψηλές ταχύτητες.

Για το μοτέρ υπάρχει και διακόπτης ECO για οικονομικό πρόγραμμα οδήγησης και κατανάλωση περίπου στα 5-5,5 lt/100 km. Από την σχετικά ψηλή θέση οδήγησης δεν θα αντιμετωπίσεις κανένα πρόβλημα με το ευκολοδήγητο Stepway ενώ αυτό που δεν μας άρεσε στην απότομη επιτάχυνση από χαμηλή ταχύτητα (με 1η) ήταν το πιο έντονο torque steering (τράβηγμα κινητήρων τροχών δεξιά-αριστερά) που οφείλεται κυρίως στο ασαφές τιμόνι.

Βέβαια, αυτά είναι ψιλά γράμματα για ένα καλοστημένο crossover που αποδεικνύεται ασφαλέστατο και με αποτελεσματικά φρένα με λογικά ευαίσθητο ABS. Επίσης, η ανάρτηση είναι σωστά ρυθμισμένη ώστε να απορροφά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος ενώ το ίδιο αποτελεσματική είναι και στον βατό χωματόδρομο (δεν υπάρχει τετρακίνηση). Συνοψίζοντας, το Sandero Stepway είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση που ανταπεξέρχεται με το παραπάνω στον περίφημο «value for money» και ίσως είναι το πρώτο βήμα για κάποιον να ξεπεράσει τα ντεμοντέ πλέον συμπλέγματα με τα σήματα…

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.461 cc
Διάμετρος x διαδρομή 76,0 x 80,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 66 kW (90 PS) / 3.750 rpm
Ροπή 220 Nm (22,4 kgm) / 1.750 rpm
Τροφοδοσία Common rail, υπερτροφοδοτούμενος
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,8 sec
Τελική ταχύτητα 167 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 5,4 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 4,6 / 4,0 / 3,7 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 925 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 5
Εκπομπή CO2 105 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ταμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Dunlop Sport Blue Response, 185/65 R15
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με υδραυλική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4081x1733x1618 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1490/1481 mm
Μεταξόνιο 2590 mm
Χώρος αποσκευών 320-1200 lt
Απόβαρο 1158 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 14.640€ (από 12.685€ με απόσυρση+έκπτωση εταιρίας)

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button