ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Η τετρακίνηση του νέου Audi TT [vid]

Ως «μετρ» στα συστήματα τετρακίνησης η γερμανική εταιρία παρουσίασε ένα σχετικό βίντεο με το τελευταίας γενιάς Quattro στο νέο TT.

Πως λειτουργεί η τετρακίνηση στο νέο Audi TT; Όπως και από την πρώτη γενιά (το 1998, το TT ήταν το πρώτο μοντέλο παραγωγής με τον τότε υδραυλικομηχανικό συμπλέκτη Haldex που στην 2η γενιά TT απέκτησε ηλεκτρονικό έλεγχο), έτσι και σήμερα ο συγκεκριμένος τύπος Quattro (έτσι ονομάζονται όλοι οι τύπου τετρακίνησης της Audi, διαβάστε εδώ για αυτό με κινητήρα κατά τον διαμήκη άξονα) βασίζεται σε ένα πολύδισκο συμπλέκτη που ανάλογα με τις συνθήκες και τον βαθμό σύσφιξης μεταφέρει την ροπή στον πίσω άξονα.

Η μεταφορά είναι μεταβλητή και ο συμπλέκτης λειτουργεί ηλεκτροϋδραυλικά (και όχι ηλεκτρομαγνητικά) και παρόλο που δεν αναφέρεται και επίσημα προφανώς πρόκειται για τον 5ης γενιάς Haldex. Στο βίντεο μπορείτε να δείτε και την λειτουργία torque vectoring όπου στην διάρκεια στροφής υπάρχει ανεξάρτητη επιβράδυνση (μέσω των φρένων) των εσωτερικών τροχών για βελτιστοποίηση της δυναμικής ευστάθειας (δηλ. του κρατήματος). Σημειώστε πως το εμπρός διαφορικό είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενο προσομοιώνοντας την λειτουργίας ενός μπλοκέ.

ΤΕΧΝΙΚΟ: Περί μετάδοσης κίνησης…

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!