NEAΔΙΑΦΟΡΑΔΙΑΦΟΡΑ ΘΕΜΑΤΑ

Το αεροδυναμικό Tatra T87.

Tatra T87 (6)

Η Tatra μπορεί να έγινε γνωστή από τις νίκες της στο ράλι Ντακάρ αλλά η τσέχικη εταιρία έχει μια πολύ μεγάλη ιστορία που ξεκινά από το 1897.

Tatra T87 (13)Η Tatra -της οποίας το όνομα προέρχεται από οροσειρά στην Σλοβακία- σταμάτησε την ευρεία παραγωγή επιβατικών αυτοκινήτων το 1999 αλλά συνεχίζει να κατασκευάζει ειδικά οχήματα εκτός δρόμου. Στην ιστορία η τσέχικη εταιρία έχει μείνει ως αυτή που συνέλαβε πρώτη το αεροδυναμικό σχήμα σταγόνας (σχεδίαση streamline) μέσα από μία σειρά μοντέλων (1931-1975) πριν τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.

Πίσω από την σχεδίαση των πρώτων αυτοκινήτων κρύβεται ο μηχανικός Hans Ledwinka (φήμες λένε πως από τα σχέδια του Αυστριακού αντέγραψε ο Ferdinand Porsche με τις ευλογίες του Χίτλερ) και ένα από τα πιο γνωστά είναι το Tatra T87 (1936-1938) με την συμμετοχή στην σχεδίαση και του Erich Übelacker.

1947 Tatra T87Ο αερόψυκτος V8 κινητήρας των 2,9 λίτρων ήταν τοποθετημένος στο πίσω μέρος και απέδιδε 85 άλογα ενώ για την εποχή του το T87 ήταν το πιο αεροδυναμικό αυτοκίνητο με τελική που έφτανε τα 160 χλμ/ώρα. Χάρη στο σχήμα του το Tatra μπορούσε να κινείται με υψηλή ταχύτητα και να καταναλώνει 12,5 λτ./100 χλμ. όταν ανταγωνιστικά μοντέλα ήθελαν σχεδόν διπλάσια ποσότητα καυσίμου.

Νωρίτερα, το T77 με αεροδυναμικό συντελεστή 0,212 ήταν το πιο αεροδυναμικό αυτοκίνητο στον κόσμο ενώ αργότερα το Τ97 αποτέλεσε άθελα του την βάση για το VW Beetle μιας και ο Porsche αντέγραψε το σχήμα του. Η παραγωγή του T87 ίσα που ξεπέρασε τις 3.000 μονάδες και ένα από αυτά υπάρχει στην Καλιφόρνια, όπως μπορείτε να δείτε και στο σχετικό βίντεο. Η αξία του είχε αναγνωριστεί και από τους Ναζί λέγοντας πως «το 87 είναι το αυτοκίνητο της autobahn». Περισσότερα άρθρα με ιστορικό ενδιαφέρονμπορείτε να διαβάσετε εδώ.

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button